[win2003sbs] Server Management Console

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Bij een klant heb ik problemen met het Server Management Console van windows server 2003 sbs. Bepaalde modules kunnen niet geladen worden ect. Primair gaat het me om de licentiemodule. Op dit moment zijn er te weinig licenties geinstalleerd. Alleen de 5 standaard sbs licenties zijn aanwezig. Op het moment dat er meer licenties toegevoegd worden gaat dit fout met de melding dat de key onjuist is. Ik weet ZEKER dat de key juist is. Aangezien andere modules niet werken zoals todo list (error: modulle is niet geinstalleerd) denk ik dat het Server Management Console (start Server management/serverbeheer) corrupted is. Is er een manier om dit specifieke console opnieuw te installeren?

Op internet kan ik hier helemaal niets over vinden, en gebruikers kunnen niet meer inloggen omdat er te weinig licenties zijn. Hulp is zeer welkom.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke foutmelding krijg je? Er zou ook een regen van fouten in de eventlog moeten staan?
Vreemd dat ze niet kunnen inloggen want de cals van SBS worden vziw niet geteld (enforced)..

[ Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 17-01-2007 18:02 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Adminpak.msi nog 'n keer runnen om MMC nog een keer te installeren.

Nog niet per ongeluk MMC 3.0 geinstalleerd?
Er zijn een paar mmc snapins die de nieuwe niet helemaal lekker vinden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Microsoft al gebeld? Tis natuurlijk wel een makkelijke uitspraak van me maar ik mag toch aannemen dat als jij problemen hebt met 2 produkten van hun (SBS en CAL's), dat je even een belletje kan plegen.

En als ze daar anders over denken, vertellen ze je van te voren wat het gaat kosten om een support-call te loggen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Krijg je de licenties niet geactiveerd?

Lukte mij ook niet op 2 nieuwe servers, telefoontje naar MS en ze waren geactiveerd.

Op de console te herstellen:
IIS service al eens herstart?
Herstart vd server al eens geprobeerd?

• blablable
Ben een mail conversatie met microsoft begonnen en kreeg een procedure terug om de licentie db van een terminal server te herstellen! Handig, dat vraag ik toch niet... grrrr Ze hebben een sbs server (dc) en een windows 2003 dc... Licenties kunnen niet toegevoegd worden error is dat de key onjuist is...

• blablable
sanfranjake schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:02:
Welke foutmelding krijg je? Er zou ook een regen van fouten in de eventlog moeten staan?
Vreemd dat ze niet kunnen inloggen want de cals van SBS worden vziw niet geteld (enforced)..
kan iemand dit bevestigen? Als dit het geval is moet er iets anders aande hand zijn...

Verwijderd

blablable schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:11:
[...]

kan iemand dit bevestigen? Als dit het geval is moet er iets anders aande hand zijn...
als je geen terminal servers gebruikt kan je de licentie service gewoon stoppen.

• blablable
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:42:
[...]

als je geen terminal servers gebruikt kan je de licentie service gewoon stoppen.
Ook in 2003 SBS? Dacht dat het bij 2003 standaard ect wel kon maar niet bij SBS!

Edit: mijn vermoeden is bevestigd..

* Disable the License Logging service:
Disabling the License Logging service will help protect from remote
attempts to exploit this vulnerability.
Note Do not perform this procedure on Small Business Server 2000 or
Windows Small Business Server 2003. These operating system versions
require the License Logging service
. These operating system versions may
fail to function correctly if the License Logging service is disabled

[ Voor 45% gewijzigd door blablable op 19-01-2007 17:35 ]

Verwijderd

lol k, ik moed ook niks zeggen over SBS eigenlijk :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tja, allemaal leuk en aardig, maar geef ook eens antwoord op vragen die gesteld worden?

sanfranjake in "[win2003sbs] Server Management Console"

alt-92 in "[win2003sbs] Server Management Console"

Is het SBS 2003 R2 of bog-standard SBS2003 SP1?

En welke versie, Standaard of Enterprise?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• blablable
alt-92 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 21:05:
Tja, allemaal leuk en aardig, maar geef ook eens antwoord op vragen die gesteld worden?

sanfranjake in "[win2003sbs] Server Management Console"

alt-92 in "[win2003sbs] Server Management Console"

Is het SBS 2003 R2 of bog-standard SBS2003 SP1?

En welke versie, Standaard of Enterprise?
Sorry..

sbs standaard sp1

Foutmeldingen:

Er is geen licentie beschikbaar voor gebruiker domain\user voor het gebruik van product FilePrint . Gebruik Licentieverlening in de map Systeembeheer om te controleren of u voldoende licenties hebt.

Dat laatste lukte dus niet..

Geen mmc3.0 geinstalleerd.

Maar nu..

Gisteren volgend dit document: How to Reinstall the Small Business Server 2003 Consoles de consoles opnieuw geinstalleerd. Dit ging opzich goed. Hierna kon ik de licenties weer toevoegen. Toppie, naar huis... Dacht het dus niet. Ik kon na het booten niet meer via het console op de server inlogen als administrator :( WTF?? Ja je leest het goed... melding was: dat ik als remote desktop gebruiker geen rechten had om remote in te loggen. ik log achter het CONSOLE in :? Het wordt nog vager. Als ik via remote desktop in probeer te loggen gaat dat prima (gelukkig). Ik ben bang dat door de oplossing die ik gebruikt heb hierboven wat zaken in mijn ad zijn veranderd. Rechten ou's ect.
De andere server in het domain durf ik nog ff niet te booten, daar kan ik wel op inloggen via de console.

Ik heb al test domain admins aangemaakt, maar die kunnen ook niet via de console inloggen...

NetwerkSituatie is als volgt: 1 2003 sbs DC / 1 2003 std dc

EDIT: Bleek dat er wat rechten/policy issues waren. Probleem is opgelost.
Bedankt voor jullie Tips!
Pagina: 1