[Illustrator CS2] Fonts willen niet meer laden

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:57
Ik ben vandaag voor mijn opdrachtgever begonnen met wat werk voor valentijnsdag, en doe wat 'voorbereidingswerk' in Illustrator CS2. Alles leuk en wel, maar ik kan geen font meer selecteren uit het dropdown menuutje bovenin (En trouwens ook niet via Window > Type > Character), zo ook te zien op het printscreentje hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/33vp0cp.jpg

Het gaat hier om fonts die gewoon in C:\Windows\Fonts\ staan en in het opstartscherm gewoon allemaal netjes voorbij komen rollen. Typ ik bijvoorbeeld 'Verdana' in dat vakje uit de printscreen dan wordt als ik 'Ver' intyp wél netjes 'Verdana' er van gemaakt, maar het font verandert niet, zo ook niet met andere fonts zoals Trebuchet MS. Andere Adobe apps zoals Photoshop herkennen de fontlijst wel gewoon. Ik krijg trouwens ook errors als ik met het enige font dat er is wat tekst heb getikt en dat op wil slaan als *.ai of *.eps, argh!

Windows (Vista) of Illustrator opnieuw starten heeft weinig zin gehad... Help ;(!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:27
Heb je geen last van een corrupt font? Probeer je fontmap wat op te schonen en kijk of (mogelijk pas na een herstart van Windows) het dan wel weer werkt...

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Ik heb sinds de upgrade geen nieuwe fonts geinstalleerd, dat is juist het vreemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:27
Is Illustrator wel Vista-compatible? uiteraard niet voor gemaakt, maar mogelijk is hier gewoon een bug die boven water komt. Als ik zoek op google met Illustrator CS2 en Vista kom ik wel op een probleempje met Aero en Photoshop.

[ Voor 72% gewijzigd door Savantas op 17-01-2007 16:56 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:42
ik heb dit probleem ook een keer gehad (in winxp) en ben toen ook niet achter het antwoord gekomen. ik heb toen mijn winxp maar ff opnieuw geinstalleerd (was toch al de bedoeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Savantas schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:55:
Is Illustrator wel Vista-compatible? uiteraard niet voor gemaakt, maar mogelijk is hier gewoon een bug die boven water komt. Als ik zoek op google met Illustrator CS2 en Vista kom ik wel op een probleempje met Aero en Photoshop.
Ik dacht dus ook dat het aan Vista lag... Op deze pagina staat een soortgelijk probleem (Niet kunnen saven), en ik heb maar even gedaan wat daar staat maar dat mocht helaas niet baten. Op welke URL doel jij?
Fubaruba schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:16:
ik heb dit probleem ook een keer gehad (in winxp) en ben toen ook niet achter het antwoord gekomen. ik heb toen mijn winxp maar ff opnieuw geinstalleerd (was toch al de bedoeling).
Haha, dat gaat me écht iets te ver ;)...

Vreemdgenoeg werkt het onderstaande weer wel, maar alsnog krijg ik bij het opslaan nog steeds die foutmelding;

Afbeeldingslocatie: http://img15.imgspot.com/u/07/16/12/huhillustrator1169055017.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
En kom nu niet met de opmerking 'Create outlines!' aanzetten... Dat is niet grappig Afbeeldingslocatie: http://cache.corp.stayclose.nl/v2/images/smileys/emo.gif!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Inmiddels opgelost; volledige versie erafgeknald en het even met een trail geprobeerd, en alles werkt weer 8).
Pagina: 1