Toon posts:

Hamachi problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden kwam ik erachter dat er een mooi programmatje bestaat voor online lannen; namelijk Hamachi. Hier heb ik een tijdje van kunnen genieten en alles werkte prima. Sinds ik mijn pc geformateerd heb, heb ik een probleem met een vriend van me. Hij heeft ook sinds kort een router aangeschaft.

Ik kan hem niet meer zien als hij online komt en hij mij ook niet. We hebben dus allebei een router en ik heb verder geen windows firewall aanstaan.

Nu heb ik dus gehoord dat er dan poorten opengegooid moeten worden, maar ik heb geen idee welke en hoe ik dat moet doen. Of zou het misschien nog ergens anders aan kunnen liggen?
Mvg Sam de Valk

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 13:50 ]

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 16:17

EnnaN

Toys in the attic

voor hamachi hoef je geen poorten open te gooien, dat is juist het leuke ;)
je connect actief, dus dat moet goed komen.

sig

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:36

Koppensneller

winterrrrrr

In principe zou Hamachi moeten werken zonder het openen van poorten op je router. Weet je zeker dat jullie allebei in hetzelfde hamachi netwerk zitten?

Verwijderd

Topicstarter
KoppenSneller schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:50:
In principe zou Hamachi moeten werken zonder het openen van poorten op je router. Weet je zeker dat jullie allebei in hetzelfde hamachi netwerk zitten?
Dat weet ik zeker ja, het werkte ook een tijd uitstekend maar van de ene op de andere dag doet hij het helemaal niet meer. Geen teken van leven als hij online is en hij ziet mij ook niet online komen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

als je achter een firewall of router zit probeer dan eens bij hamachi instellingen onder system "Fix UDP port" aan te vinken en bijbehorende port te forwarden naar je netwrk IP.
Daarnaast kan je ook gewoon het forum van Hamachi doorspitten: http://forums.hamachi.cc/search.php?mode=results ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:52:
[...]

Daarnaast kan je ook gewoon het forum van Hamachi doorspitten: http://forums.hamachi.cc/search.php?mode=results ;)
Nou ik weet niet hoe het komt, misschien nieuwere versie, maar ik zie deze optie niet staan onder system. O-)

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 16:17

EnnaN

Toys in the attic

heeft de ene van jullie wel op het "update" knpje gedrukt, en de andere niet? vershcillende versies dus?

sig

Verwijderd

Topicstarter
EnnaN schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:30:
heeft de ene van jullie wel op het "update" knpje gedrukt, en de andere niet? vershcillende versies dus?
Nope allebei dezelfde versie (1.0.1.5). Ik snap er echt niks van ik heb overal lopen zoeken en nergens een vergelijkbaar probleem gezien.
Pagina: 1