Toon posts:

Ervaring met de ASUS VX1-5E007P-A ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben toe aan een nieuwe laptop en met mijn hardware wensen kan ik maar 1 systeem vinden wat helemaal voldoet:

ASUS VX1-5E007P-A (black)
Afbeeldingslocatie: http://nl.asus.com/310/images/news/20060502_2.jpg
http://kieskeurig.nl/prod...DA86AC125723A004DA18D.htm

Ik heb geen ervaring met de notebooks van dit merk en voor ik besluit om dit relatief prijzige apparaat aan te schaffen hoor ik graag jullie mening.

Zijn er mensen die dit apparaat bezitten en hun ervaring willen delen?

Hoe zijn de ervaringen met notebooks van Asus en hun klantenservice in het algemeen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:16

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ervaringen met Asus kan je best vinden in Complete Systemen & Laptops hoor? Maar volgens mij zijn de ervaringen met de laptops en de klantenservice behoorlijk goed. Zelf heb ik een poos gewerkt met een Asus laptop op stage en het werkte gewoon goed (waar voor je geld).

Ah, ik had al het topic gezien: [Laptop] Het grote Asus Lamborghini topic
Turkish schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:25:
Aangezien het voorlopig nog bij plaatjes blijft lijkt me het handig om te wachten met dit topic tot de specs en releasedatum van het apparaat bekend zijn. Tegen die tijd dan kan er weer een topic geopend worden :)

[ Voor 44% gewijzigd door Outerspace op 17-01-2007 13:48 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
Wat zijn dan jouw eisen? Misschien weten wij nog wel een stuk of 3 tevoorschijn te toveren die aan je eisen voldoen... En verder, wat wil je er mee gaan doen, si je budget, heb je al andere opties gezien die net niet aan je eisen voldoen? Lees eens de FAQ..

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Er zijn zat laptops te koop die veel minder kosten en betere specs hebben dan deze laptop. Hier betaal je voor een groot gedeelte ook voor het "design". Als het je om de hardware gaat en niet zozeer om het design, zou ik toch echt naar andere laptops gaan kijken als ik jou was.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
GremliN-Online schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:51:
Wat zijn dan jouw eisen? Misschien weten wij nog wel een stuk of 3 tevoorschijn te toveren die aan je eisen voldoen... En verder, wat wil je er mee gaan doen, si je budget, heb je al andere opties gezien die net niet aan je eisen voldoen? Lees eens de FAQ..
Het betreffende notebook model lijkt de enige die voldoet aan al mijn wensen.

Met name de combinatie van mijn hardware eisen en een Windows Professional versie blijkt uiterst zeldzaam. Dergelijke notebooks worden veelal ontworpen als "media player" en daarom geleverd met XP Mediacenter.

Kunnen jullie aan de hand van onderstaande specificatie eisen een alternatief aanraden?

OS: Windows Vista Business of Windows XP Professional met upgrade mogelijkheden voor Vista
>> ivm releasedatum van Vista is aanschaf in de maand februari een optie <<

Processor: Dual Core, minimaal 2 GHz
Intern Geheugen: 2 GB
Grafische kaart: 512 MB
Harddisk: minimaal 120 GB
Media station: Dual layer DVD-writer

Aansluitingen:
- Gigabit Ethernet
- IEEE 802.11g (WIFI)
- Bluetooth

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 14:37 ]

• GENETX
Verder nog eisen op accu gebied? Grootte van het scherm, resolutie, HDD. Je kunt er altijd gewoon Prof opzetten, of ff tot Vista wachten en dan toch een 64-bit versie daarvan nemen oid. Je kan beter 1 met MCE nemen die 900 euro goedkoper is en voor 300 euro Vista Ultimate kopen, ben je nog steeds goedkoper uit.. Verder: Waarom 512MB Graka? Zie nu pas dat het 2500 kost, voor 2000 euro heb je een monster van een bak...

Die je nu hebt is maar een GF 7400 met 512MB.. Die kan nooit de 512MB benutten (is hij te traag voor) en zal wss maar 256MB of minder eigen geheugen hebben en de rest van je werkgeheugen afsnoepen, duidelijker: Mijn GeForce Go 7600 256MB dedicated in XP Pro maakt er gehakt van: 2X zo snel is die namelijk.

http://www.laptops4u.nl/info/f3jp-ap041m-1188.html

Die lijkt mij stukken beter en goedkoper. Alleen de CPU is net iets trager misschien. Koop later gewoon Ultimate, Externe monitor voor thuis, externe HDD, upgrade de CPU, kan daar, pixelgarantie, garantie. Verder maakt die videokaart echt gehakt van de 7400, deze heeft namelijk 512MB dedicated. Je zou gek zijn om alleen omdat er nu MCE op staat niet zo'n laptop te halen...

Of deze: http://www.laptops4u.nl/info/hel80-122-wsxga-993.html
Mindere GFX (nog steeds wel beter als die jij hebt uitgezocht), minder grote accu. Wel mooie hoge resolutie en het OS moet je nog bepalen, XP Pro dus. Je kan er altijd een extra accu bij nemen waardoor je onderweg wel tot 6 uur op de 2 accus; zou kunnen. De HDD is net iets kleiner (trust me, laptop HDD's zijn toch al te klein) maar wel mooi snel.

Zoals je ziet is er genoeg keuze waar je betere garantie, meer randapparatuur, meer performance krijgt voor hetzelfde of zelfs minder. Ik moet zeggen dat zo'n lamborghini wel stoer is, maar om daar grofweg 1000 euro voor neer te tellen, dan staat zo'n Asus logo ook nog best wel leuk hoor :+

[ Voor 53% gewijzigd door GENETX op 17-01-2007 15:27 ]

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

http://www.laptops4u.nl/info/f3jp-ap026c-1266.html
http://www.laptops4u.nl/i...ellite-a100-413-1164.html
http://www.laptops4u.nl/i...ellite-a100-410-1194.html

Deze 3 bijvoorbeeld. En er zijn er nog veel meer.

En je eis van 512 MB ram voor een videokaart is onzin. In die Asus die je nu hebt gekozen zit een baggerkaart en ondanks dat 'ie 512 MB ram heeft (waarvan waarschijnlijk de helft van je interne geheugen af komt), wordt 'ie qua performance zwaar ingehaald door veel kaarten die 'maar' 256 MB geheugen hebben, zoals de Geforce 7600GO en Radeon x1600 Mobility.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11-2025

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Is het mogelijk deze lamborghini laptop zelf samen te stellen? Dus eigen hardware kiezen.. Loop al een tijd te zoeken maar volgens mij kan je hem alleen in de kant en klare versie's kopen terwijl ik liever iets heb met een top uiterlijk en top hardware...

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:27

Shiro

Serenity

Koop een gewone Asus F3J ofzo. Hier betaal je nog een meute extra voor de Lamborghini logo die eigenlijk nergens goed voor is behalve de prijs flink op te stuwen.

Voor 1500-1700 heb je dan echt een laptop die stukken beter is dan deze. Die veel meer kost en veel slechter is.

Juniper RWD

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11-2025

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

njah..kben op zoek naar iets heel krachtigs & stijlvol. Budget is heel hoog, maar het nare hiervan is dat ik tot het budget geld aan een laptop mag besteden maar alles wat overblijft moet terug dus daarom wil ik een zo goed mogelijk laptop.

Dat is ook de reden dat ik een lambhorgini laptop zelf wil configureren omdat de uiterlijk me wel aantrekt, alleen qua hardware is het niets voor mij.

• GENETX
Volgens mij kwam er binnenkort een nieuwe dus dan kun je daar op wachten. Of je neemt natuurlijk een Alienware :+
Pagina: 1