Toon posts:

DVD niet DMA?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn DVD instellingen.
Ik draai win2k en heb DMA if available voor mijn ide controllers aan staan. Helaas, als ik bij de instellingen van mijn DVD speler (PIONEER DVD-105) kijk staat het kreng nog steeds in PIO mode :(. Moet ik op de drive zelf een jumper veranderen oid?

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-03 22:15
Nope, dah kan nie met een juhmper. Moet je een andere os gaan draaien.

| I've got permission to color outside the lines |

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Het makkelijkst lijkt me om goede ide drivers te vinden voor je moederbord/ide controller/hard disk controller :)

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

Verwijderd

Van uitgaand dat de DVD DMA ondersteunt!

Zitten er nog meer apparaten op hetzelfde IDE-kanaal (is op 1 kabel)die toevallig een max snelheid heeft van pio-mode ..., zo ja dan is de max snelheid niet hoger dan die pio-mode. Er zijn momenteel nog maar enkele moederboren op de markt die verschillende snelheden op een kabel toelaten.

Je max snelheid is dus gebonden aan de traagste op de IDE kabel.

Vandaar ook de tip: GEEN CDROMSPELER EN HD OP DEZELFDE KABEL. Menig cdromspeler kom niet boven de DMA 33 uit. je HD die DMA66 kan gebruiken wordt dan niet gebruikt!

Het is maar dat je het weet.

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten geen andere apparaten op de ide controller, het is een abit KT7-Raid bord, zou verwachten dat dat goed ging. Zal wel even op de ABIT website kijken, misschien zijn er nieuwe drivers?

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 14:26

Stefano

Ondertitel Not Found

Dit is een bug van W2K, MS heeft een bulletin op de site staan, de drive draait volgens MS toch op DMA. Wordt opgelost met SP2.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx Stefano, heb je toevallig een link voor me?
Ik heb nl. wel enige problemen met het afspelen van DVD's (lukt me in Power DVD alleen in file mode, niet in disc mode).

Wil dus ff kijken of het in mijn geval niet stiekem toch aan die DMA instellingen ligt.

Verwijderd

Mijn DVD wil ook niet in DMA onder win98se maar ik kan nog gewoon DVD-tjes afspelen :)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 15:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Misschien beetje wazige configuratie maar:
IDE1:
Master: Toshiba DVD
Slave: WD 2,5 GB PIO4 schijf

Ik kan ook m'n DVD niet op DMA modus krijgen in WinME, komt dat omdat ik dus via een truukje in de bios toch vanaf die PIO4 schijf boot?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1