Toon posts:

[SQL] Regel verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Ik zit in SQL server 2005 te werken. Ik wil: als ik in de ene tabel een regel verwijder dat er in de andere tabel de regel verwijderd wordt waar deze als foreign key staat.

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:33

Mike78

Always

Je zou kunnen werken met triggers en foreign key constraints.

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Dat heet een 'cascade delete', met deze keywords zou je genoeg moeten vinden.

Who is John Galt?

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
En je kan bij het leggen van de relation direct aangeven dat er een cascade delete moet plaatsvinden bij het verwijderen van een regel.

Probeer de relations dus direct te verwerken in je DB en niet op te bouwen op het moment dat je een query uitvoert.

Scheelt je bij het aanmaken van stored procedures ook direct het opbouwen van van de relation want die neemt hij dan direct mee...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:32

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:55:
Situatie:

Ik zit in SQL server 2005 te werken. Ik wil: als ik in de ene tabel een regel verwijder dat er in de andere tabel de regel verwijderd wordt waar deze als foreign key staat.
Prima. En nu? Wij moeten dat maar volledig voor je gaan verzinnen? Zo werkt het hier niet.

Zou je Welkom in Programming - FAQ en Beleid eens door willen lezen zodat je weet wat we van een topicstart verwachten? In elk geval zien we graag dat je zelf aangeeft welke zaken je nu zelf hebt geprobeerd en wat daar nu niet mee lukte. Omdat dit totaal mist en je er met de gegeven tips uit zou moeten kunnen komen gaat dit topic dicht.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit is:

1. een bekend fenomeen in databaseland en is wel te vinden, bijvoorbeeld door [google=automatically delete foreign key]

2. niet de juiste manier om een topic te starten op GoT in het algemeen en al helemaal niet in Programming in het bijzonder. Zie ook Het algemeen beleid #topicplaatsen en Programming Beleid - De "quickstart". :)

3. Niet de eerste keer dat je op puntje 2 gewezen bent, zie niesje in "Export MS project naar outlook" ;)

edit:
Haai Creepy. :w

[ Voor 7% gewijzigd door NMe op 17-01-2007 13:14 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.