Geen beeld na monteren videokaart.

Pagina: 1
Acties:

• XlinKk
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik heb gister een Club3D X1950 pro 512MB pci-e gekregen en wou hem in mijn pc monteren.
Ik heb eerst de oude videodrivers ge-uninstalleerd, maar toen ik de videokaart erin gemonteerd had starte de computer wel op maar kreeg ik geen beeld. Ik moet er wel bijvertellen dat ik dit probleem ook met de oude videokaart heb, maar na een bios reset en de cmos leegtegooien krijg ik weer beeld.
Ik moet de bios wel vaker resetten want hij doet het niet na een paar keer. Heel raar.

maar toen ik die nieuwe videokaart erinhad, duurde het een eeuwigheid. De nieuwe videokaart is ook een crossfire master card, maar ik neem aan dat je geen Crossfire moederbord nodig hebt voor 1 kaart.
Op de doos bij requirements staat dat ik een 450 watt voeding nodig heb.

Mijn specs:

Aerocool voeding Aeropower 450 watt 20-24 pins.
AMD64 3500+ ( 10% overclocked )
Asus A8N-E moederbord
2x512 corshair valueselect ram geheugen
Creative soundblaster audigy 4 geluidskaart
Oude videokaart - Connect3D X850XT 256MB pci-e.
Medion 19 inc TFT monitor.

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

heb je wel de extra voedingstekker op je kaart aangesloten?

edit: Je geeft zelf al aan dat je pc niet helemaal 100% is... ligt het wel aan je videokaart?

[ Voor 45% gewijzigd door nowell op 17-01-2007 12:54 ]

• XlinKk
nowell schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:52:
heb je wel de extra voedingstekker op je kaart aangesloten?
Je bedoeld de 6 polige stekker, die heb ik correct aangesloten ja.

Verwijderd

Stel je cpu eens in op de normale snelheid.
Misschien dat je daarom je problemen hebt.

• XlinKk
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 01:05:
Stel je cpu eens in op de normale snelheid.
Misschien dat je daarom je problemen hebt.
Nou ik had hetzelfde probleem toen ik hem net bouwde en aanzette, dus daar ligt het niet aan.
Het is niet de videokaart, het is niet de monitor. Het kan mischien de voeding zijn of een brak pci-e slot?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

neem voor de zekerheid Hangen en Opstartproblemen troubleshooter nog eens helemaal door. Daar staan meer dan genoeg dingen in waar je wat mee kan doen :)

• XlinKk
Terw_Dan schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:11:
neem voor de zekerheid Hangen en Opstartproblemen troubleshooter nog eens helemaal door. Daar staan meer dan genoeg dingen in waar je wat mee kan doen :)
Bedankt voor die link, maar ik krijg niet echt een oplossing.

Verwijderd

Ik zou de bios van je mobo opnieuw flashen met de laatste versie, want het lijkt erop dat er iets loos is met je bios, wellicht corrupt geraakt.

• XlinKk
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:25:
Ik zou de bios van je mobo opnieuw flashen met de laatste versie, want het lijkt erop dat er iets loos is met je bios, wellicht corrupt geraakt.
Daar lijkt het wel een beetje op jah, maar is dat mogenlijk? opstarten zonder dat je een foutmelding hebt.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik zou sowieso eens de laatste stabiele BIOS erop flashen en kijken of het probleem dan weg is met de oude kaart.
Daarna zou ik pas met een nieuwe kaart aan de slag gaan.

Desnoods de kaart even bij een vriend proberen zodat je hem nog binnen 8 dagen terug kan sturen?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

XlinKk schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:34:
[...]

Bedankt voor die link, maar ik krijg niet echt een oplossing.
Geef dan even precies aan per stap wat de uitkomst ervan is, dan kun jij (en wij) kijken waar het probleem zit.
De troubleshooter is iets dat je sowieso echt helemaal moet doorlopen om problemen te achterhalen.
Pagina: 1