Nieuwe beeldkabel aan een TFT

Pagina: 1
Acties:

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Slotje

[ Voor 100% gewijzigd door C_V_S op 18-01-2007 18:11 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien is het makkelijk even het typenummer en merk van het scherm te vermelden. Dan is de kans groter dat je iets kan vinden waar je wat aan hebt.
Als je het aansluitschema hebt dan zou het idd wel moeten lukken om te solderen.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 10:03

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

zeker weten dat het niet andersom is gegaan: de monitor gejat en daarom de kabel doorgeknipt?

Indd even type scherm enzo opschrijven en de kleuren benoemen: welke zijn dubbel, welke niet.

T60P Widescreen

• C_V_S
  • Niet online
Slotje

[ Voor 98% gewijzigd door C_V_S op 18-01-2007 18:12 ]

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
jij hebt dus de gejatte monitor? :P

geintje en te laat ook

[ Voor 32% gewijzigd door sjongenelen op 17-01-2007 15:17 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Heb je er nog meer van dat type liggen?

• C_V_S
  • Niet online
Terw_Dan schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:46:
Misschien is het makkelijk even het typenummer en merk van het scherm te vermelden. Dan is de kans groter dat je iets kan vinden waar je wat aan hebt.
Als je het aansluitschema hebt dan zou het idd wel moeten lukken om te solderen.
Bedankt voor de reactie

Het gaat om dit scherm Viewsonic VE510s

http://www.viewsoniceurope.com/UK/Products/LCDE2/VE510s.htm

Om de TFT zit dus zwart - zwart - zwart - wit - zwart - oranje
roze - l.groen - blauw - geel - d.groen - bruin

En op de kabel zit dus Rood - Blauw - Groen (dikkere mantel) zitten twee kabels in per mantel (als ik het goed zie) en dan nog zwart - grijs (dikkere mantel één kabel) - geel - bruin - oranje - wit

Ik hoop dat je me nu iets meer informatie kunt geven. Kan wel try and error methode gebruiken maar dat lijkt me niet ideaal

• C_V_S
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:19:
Heb je er nog meer van dat type liggen?
Reageer ontopic graag hier heb ik niks aan

[ Voor 46% gewijzigd door C_V_S op 17-01-2007 15:23 ]

Verwijderd

xienator schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:22:
[...]

Reageer ontopic graag hier heb ik niks aan
Lekker dankbaar 8)7
[hint]Werkend exemplaar openmaken en doormeten[/hint]

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Lekkere zielige reactie weer gelijk iemand in twijfel nemen

Dat is dus een nee! Als je een logisch zou nadenken zou je snappen dat als dit soort monitoren zou jatten die de kabels wel netjes zou losmaken i.p.v. knippen want het is een pokke werk om hem weer in orde te maken blijkt nu maar weer eens.
nie zo blazen joh, het was maar een geintje, maar het feit dat je meteen zo reageert maakt van een grap......bdw er worden juist veel monitors bij scholen/werk van de pc geknipt omdat de vga-stekker door een slot heen loopt, redelijk lucratieve business is dat hoor.

Enfin, mss heb je hier wat aan. Wou even je berichtje met kleurcode afwachten;

http://www.hardwarebook.info/VGA_%2815%29

Trial en error zou ik zeker neit doen, totdat je voor 80% weet welke wat is, want je kunt e.e.a. opblazen met dat ding.

Ik weet i.i.g. dat er maar 5 pinnen belangrijk zijn:

R, G, B, Vsync en Hsync en natuurlijk de grounds. Het is dus nu uitzoeken wat hoog en laag moet zijn. Ik weet dat R, G en B signalen van 0.7V verwachten dus als je 0.7 ergens vandaan tovert (labvoeding ofzo) en aansluit op de RGB draden (tussen aarde en R, G of B, wat je dus wilt gaan uitzoeken) zul je soms een kleur op het beeld zien: de kleur die je ziet is dus het kabeltje (R, G of B) wat je moet hebben.

Verder zwart is altijd gnd, dat is in 90% van de gevallen dus die 3 zwarte zijn ongetwijfeld de gnd's van R, G & B
En op de kabel zit dus:

Rood - Blauw - Groen (dikkere mantel) je RGB kabels dus

zitten

twee kabels in per mantel (als ik het goed zie) snap ik niet helemaal; R 1 mantel, G 1 mantel, B 1 mantel? dan is de ene signaal in (je kleur signaal) en de ander je ground van die kleur

en dan nog zwart - grijs (dikkere mantel één kabel) waarschijnlijk H/Vsync, was bij mijn project wel zo -

geel - bruin - oranje - wit zal wel die overige bit en controle zut zijn

[ Voor 37% gewijzigd door Seesar op 17-01-2007 15:43 ]

T60P Widescreen

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ff een kick, want ik vroeg me af of het gelukt was? Waarom vraagt hij nou om een slotje? Das toch niet echt handig voor de search?

T60P Widescreen

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-07 20:34
Idd nogal zwak om je posts achteraf te verwijderen. :/
Pagina: 1