Ik ben bezig met C# te laten communiceren met een PLC via OPCServer. Hier zijn COM objecten voor.
Nu heb ik een functie die alle geinstalleerde servers/drivers (om met de PLC te communiceren) op de computer vindt.
Dit werkt, ook heb ik het in VB al werkend gehad, maar dan door het resultaat in een variant te stoppen. De watch op het object geeft ook netjes aan dat er 7 indexes zijn:
Ik krijg alleen deze strings niet uit het object!
Ik kan de data niet in een string array proppen, omdat ie een object retourneert. Dus ik dacht een string object proberen, maar dat pakt ie ook niet.
Met Convert.[functie] kom ik ook niet verder.
Ook
bied geen soelaas. Ik kan het niet verder bedenken, wie weet uitkomst?
Nu heb ik een functie die alle geinstalleerde servers/drivers (om met de PLC te communiceren) op de computer vindt.
C#:
1
2
| object oTmpServer; oTmpServer = this._OPCServer.GetOPCServers(""); |
Dit werkt, ook heb ik het in VB al werkend gehad, maar dan door het resultaat in een variant te stoppen. De watch op het object geeft ook netjes aan dat er 7 indexes zijn:
code:
1
2
3
4
| Watch: oTmpServer[1] = "servernaam]" string oTmpServer[2] = "servernaam]" string oTmpServer[3] = "servernaam]" string |
Ik krijg alleen deze strings niet uit het object!
Ik kan de data niet in een string array proppen, omdat ie een object retourneert. Dus ik dacht een string object proberen, maar dat pakt ie ook niet.
Met Convert.[functie] kom ik ook niet verder.
Ook
C#:
1
2
| string[] strServers; strServers = oTmpServer as string[]; |
bied geen soelaas. Ik kan het niet verder bedenken, wie weet uitkomst?
"Chaos kan niet uit de hand lopen"