Oplichting door Global Domain Registration

Pagina: 1
Acties:
  • 5.583 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 13:37
Niet echt een vraag, maar meer een waarschuwing, omdat ik via de zoekresultaten niks kon vinden over dit bedrijf lijkt het me handig om het onderstaande verhaal toch maar even op GOT te zetten, zodat toekomstige slachtoffers dit kunnen zien en er hopenlijk niet intrappen.

Ik heb een aantal dagen geleden een aantal domeinnamen voor ons bedrijf geregistreerd via XS4ALL, via de normale procedure. Nu werd ik zojuist gebeld door het bedrijf Global Domain Registration (
http://www.globaldomainregistration.nl/) met de mededeling dat er een ander bedrijf onze domeinnaam had aangevraagd (welke ik dus net had aangevraagd bij XS4ALL), maar dat wij de eerste optie hadden op deze namen, omdat wij het .nl domein ook al hadden.
Voor het kleine bedrag van € 450,-- (€ 225,-- per domein) zou ik echter zeker zijn dat het domein gewoon bij ons blijft, maar we moesten wel gelijk beslissen, omdat hij zijn 'klant' verder moest helpen. Nadat ik aangaf dat ik de URL's al had aangevraagd via XS4ALL begon hij een beetje te stotteren (dat had hij niet verwacht, was van mijn kant ook puur toeval) en was de mededeling dat het daar dan fout was gegaan. Ik heb het gesprek echter afgekapt om daarna contact op te nemen met XS4ALL.
Deze gaven aan dit een zeer vreemde gang van zaken te vinden en hebben mijn aanvraag versneld uitgevoerd, waardoor ik gewoon mijn domeinnamen heb. Het advies van XS4ALL was om niet meer terug te bellen en het gewoon zo te laten. Toch was ik benieuwd en ben ik even op internet gaan zoeken, maar ik vond niks op GOT. Een zoektocht op google gaf mij deze link (http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=1672850), waardoor het mijn inziens 100% duidelijk is dat dit bedrijf gewoon mensen aan het oplichten is. Jullie zijn dus bij deze gewaarschuwd!

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Global Domain Registration is dat andere bedrijf. Zij bellen gewoon een stapel bedrijven op "Iemand gaat je domein.blaat kopen. Is dat goed?". Ze zeggen niet wie het domein koopt. Als je zegt "Ik wil niet dat die ander het koopt", dan registreren ze het snel en verkopen het door aan jou.

Het is pure oplichterij.

Gewoon zeggen dat je niet geinteresseerd bent en dat ze in de st**nt kunnen zakken en je bent er van af.

Als ze merken dat je niet geinteresseerd bent in die andere domeinen zullen zij de domeinen ook niet opkopen omdat ze er dan geen winst uit maken.

[ Voor 64% gewijzigd door sariel op 17-01-2007 12:00 ]

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=1672850

Er is nogal wat bekend over ze, en meerder partijen met precies dezelfde handelswijze. Maar goed, zoals boven al staat, niet doen!

Idemdito aan ED&T (European Domains and Trademarks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is mij hetzelfde overkomen, Ze bellen op (slecht Nederlands sprekend) met de mededeling dat een ander bedrijf "onsdomeinnaam.nu" wil registreren maar omdat wij de "onsdomeinnaam.nl" al hadden, zouden wij het eerste recht hebben?. Snel beslissen etc, € 200,= etc...
Heb ze verteld dat ze een STELLETJE BOEVEN zijn!, Er werd toen geantwoord: "Oh, dan weet ik genoeg".

Ratten zijn het. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ja hoor, vandaag bij ons op het werk ook! Gelukkig was m'n baas zo slim om te zeggen van "moet ik even met degene overleggen die er over gaat". M'n baas heeft mij gebeld en het klonkt mij direct al als oplichting in de oren en na even googlen is mij dat helemaal duidelijk! Stelletje [piep]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kennelijk kunnen ze het volgens Emerce ook met Toners en Cartridges en hebben ze extra namen toegevoegd aan die malefiede ballentent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik werk bij een ISP en onlangs hebben ze zelfs ons benaderd met dezelfde vraag 8)7 8)7

Een klant van ons was er bijna ingestonken maar heeft ons nog even gebeld omdat ze standaard zaken met ons deed en ons even wilde informeren dat ze dit ging doen bij die mensen omdat ze zo attent waren :X :X Die konden we gelukkig nog waarschuwen...

Blijkbaar zit er gewoon handel in en hebben ze een callcenter ofzo die gewoon allerlei bedrijven bellen. Je hoeft er maar een paar per dag zo gek te krijgen en je bent al uit de kosten...

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Jullie berichten over Domain Registration Group bevestigden ons slechte voorgevoel over het bedrijf. We hebben melding gemaakt van het telefoontje bij de Kamer van Koophandel. Als er meer dan 10 klachten over hetzelfde bedrijf zijn, kunnen zij actie ondernemen. Dien dus allemaal een klacht in tegen dit bedrijf als je ook belaagd wordt!

http://www.kvk.nl/artikel...tikelID=56771&SectieID=59

Groeten,

Nyncke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

uhh, en jij bent van de kvk ofzo? Of registreer je je nu speciaal om te melden dat je ook een gedupeerde bent/was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Dit is geen oplichting, dit is gebruik maken van de stomheid / onwetendheid van mensen *)

(maar ff serieus, het is totaal niet netjes nee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 15:15
Punica- schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:43:
Dit is geen oplichting, dit is gebruik maken van de stomheid / onwetendheid van mensen *)
In zekere zin is het wel oplichting, aangezien ze aangeven dat iemand anders de domeinnaam wil registreren terwijl dat niet waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Tuvow schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:47:
[...]

In zekere zin is het wel oplichting, aangezien ze aangeven dat iemand anders de domeinnaam wil registreren terwijl dat niet waar is.
Bewijs dat maar eens, misschien zijn hun wel 'het andere bedrijf' zoals hierboven ook al vermeld werd, dan liegen ze in principe niet, het lijkt mij wel interresant om de mening van een jurist hierover te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Punica- schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:09:
[...]
Bewijs dat maar eens, misschien zijn hun wel 'het andere bedrijf' zoals hierboven ook al vermeld werd, dan liegen ze in principe niet, het lijkt mij wel interresant om de mening van een jurist hierover te horen :)
right, dus als ik samen met mijn broer met een lulverhaal als dit iemand geld probeer afhandig te maken, is het volgens jou geen oplichting omdat ik het plausibel kan maken doordat mijn broer "garant" staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
[...]

Ze geven aan dat jij als eerste recht zou hebben op het domein, omdat je al een *.nl domein hebt. Dat is natuurlijk de grootste onzin en mijn inziens wel een leugen. Ik denk echter wel dat ze voor de rechter wel e.e.a. kunnen verdedigen. Ze werken op een grote schaal en ik vermoed dat ze e.e.a. wel afgedekt hebben.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Masch schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:13:
[...]
Ze geven aan dat jij als eerste recht zou hebben op het domein, omdat je al een *.nl domein hebt. Dat is natuurlijk de grootste onzin en mijn inziens wel een leugen. Ik denk echter wel dat ze voor de rechter wel e.e.a. kunnen verdedigen. Ze werken op een grote schaal en ik vermoed dat ze e.e.a. wel afgedekt hebben.
Ik denk niet dat zie iets afgedekt hebben. Ik gok dat ze gewoon proberen om een naief persoon te treffen. Als dat 1:50 lukt en je vangt >200,- per domein, is het redelijk lucratief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
WooK schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:12:
[...]

right, dus als ik samen met mijn broer met een lulverhaal als dit iemand geld probeer afhandig te maken, is het volgens jou geen oplichting omdat ik het plausibel kan maken doordat mijn broer "garant" staat?
Waarom denk je dat ik de mening van een jurist vraag? Omdat het soms wel o-zo logisch en simpel lijkt, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn, zoals een reactie hierboven al zegt, dit soort bedrijven zijn vaak meesters in zichzelf juridisch indekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De domeinnaam blijft vrij als je er niet op ingaat..... Dus wel degelijk oplichting. Op Emerce schrijft een vertrouwde lezer over de gang van zaken binnen het bedrijf... Lijkt me toch niet helemaal pluis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WooK schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:18:
uhh, en jij bent van de kvk ofzo? Of registreer je je nu speciaal om te melden dat je ook een gedupeerde bent/was?
Ze waarschuwt je door zich in te schrijven op GoT en je vervolgens wat te sturen... Of ben je gewoon iemand die zich altijd maar wijst op de 'forum en gedrag regels' van een forum? :S Niet klagen als je straks gebeld bent en huilend de telefoon neerlegt omdat ze je een domeinnaam hebben aangesmeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 10:21:
[...]
Ze waarschuwt je door zich in te schrijven op GoT en je vervolgens wat te sturen... Of ben je gewoon iemand die zich altijd maar wijst op de 'forum en gedrag regels' van een forum? :S Niet klagen als je straks gebeld bent en huilend de telefoon neerlegt omdat ze je een domeinnaam hebben aangesmeerd...
Misschien moet jij je ogen even open doen en eerst het topic doorlezen voordat je zo'n opmerking maakt.
Sowieso post je maar apart door de melding dat het topic ouder dan 2 weken is te negeren en vervolgens ook nog eens een dubbelpost maakt op een reactie waarbij je eerdere reacties blijkbaar totaal niet hebt gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 22:11

TheBorg

Resistance is futile.

Ik had deze oplichters zojuist aan de lijn. Terwijl ik met ze sprak zelf de domeinen maar even geregistreerd.

Ze zijn dus nogsteeds actief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, zij zijn nog steeds actief. Bijna een jaar geleden ben ik er ook ingestonken. Zij zeiden idd dat er nog iemand die naam wilde claimen dus € 200,-- betaald. Heb een half jaar erna wel opgezegd, anders blijf je er aan vast zitten, zo lijkt het. Helaas maar nu leergeld betaald. Echter nu is er bijna een jaar om en om de naam te behouden komen ze met een nieuwe nota aan van ong. € 57,-- voor één jaar dus. Niet betalen ok. Het zijn wel volhouders want ik reken erop, net als de vorige keer, sturen ze een aanmaning en bellen ze daarna op (in het engels). Ik trap daar niet meer in. Toch handig dat je dit soort dingen na kunt lezen op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook wij zijn gisteren gebeld door deze groep.
Na intern overleg hadden we besloten dat we het niet toestonden.

Toen kwam dus de rekening van 229 euro per domeinnaam naar boven.

Ik vond het al verdacht dat men daarover ging bellen. Nog nooit van gehoord. We hebben dit dus maar mooi niet gedaan.

Ik kon ze ook al niet in de KVK vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbt68
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 19:21
Vandaag zijn wij ook gebeld. Blijkbaar bij enige denkende mensen werkt het niet.

Wel tegenovergestelde tekst op de website tov ervaringen hier:

Eerlijkheid
Wij leiden een bedrijf met standvastige integriteit, waarbij we nakomen wat we onze klanten beloven.

Professionalisme
Wij willen de waardige en gelijke relatie die we met onze partners hebben nog versterken; waarbij we ons toespitsen op individuele groei en het voorzien van hulp bij problemen bij al onze sleutelprocessen.

Vernieuwing
Wij streven naar optimale bedrijfsresultaten door middel van het denken in toegevoegde waarde, het overtreffen van wat onze klanten van ons verwachten door het verstrekken van producten en service die van de grootste kwaliteit zijn.

Toch maar offerte opvragen om aan de KVK te overhandigen.

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
Ik ben vandaag ook gebeld door dit malafide bedrijf. Inderdaad hetzelfde praatje als mensen hierboven aangeven. Zogenaamde andere klanten die bedrijf.eu of .com willen registreren.

Nu kan ik mij voorstellen dat onwetende nederlanders hiervan schrikken en zich door deze zogenaamde “belangrijke” praatjes laten inpalmen. Ze willen je dus een domeinregistratie plus webhosting verkopen op een valse, niet eerlijke manier. Vooral de dreigende toon dat het belangrijk is komt over als agressieve verkoop technieken.

Toen ik deze meneer vertelde dat ik er van overtuigd was dat hij mij gewoon een domein registratie wilde aansmeren ging hij hier fel tegen in. Dit was volgens hem niet zo. Hij begon direct door te praten over dat hij dit kon regelen voor ongeveer 260 euro per jaar als ik nu zou beslissen. Hij zorgde er voor dat ik niet tussen het gesprek kwam.

In de tussen tijd dat ik hem aan de telefoon had vroeg ik naar de naam van zijn bedrijf en heb ik de website van dit bedrijf opgezocht. Op de eerste pagina staat gewoon:

Global Domain Registration is één van de vijf beste webhosting bedrijven in Europa. Wij bieden onze klanten op maat gemaakte oplossingen aan voor hun problemen, alsook de nieuwste toepassingen, een fantastische service en support bij onze vele producten. Daarbij horen: webhosting, registratie van domeinnamen en online marketing, hetgeen de sleutel tot succes is.

Toen ik hem hiermee confronteerde wist hij even niet wat hij moest zeggen. Ik gaf dus aan dat ze gewoon een webhoster zijn en simpelweg domein registraties verzorgen net als alle andere duizenden webhost/domein bedrijven.

Hij probeerde mij telefonisch een beslissing te laten maken. Ik heb aangegeven dat ik via de telefoon dit soort zaken niet regel. Ik stelde de vraag of hij dit gewoon niet schriftelijk kon laten zien, per post of fax. Maar hier kreeg ik geen duidelijk antwoord over. Ik werd vervolgens even in wacht gezet en toen hij weer terug was aan de lijn werd het gesprek iets minder vriendelijk.

Meneer: Oke dus u hoeft dit domein niet, onze andere klant mag dit registreren?!
Ik: Meneer, ik regel dit niet telefonisch, ik zeg helemaal niets. En als ik zoiets wil regelen doe ik dat niet op deze manier.
Meneer: Oke dan krijgt u mijn telefoonnummer zodat….
Ik: Ja en dan?
Meneer: Goed, laat maar, dag. Opgehangen.

Misselijk makende praktijken dit :(
Is ook al eens aandacht aan besteed door het programma radar.

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Nog een bedrijf die je probeert op te lichten: http://www.domainrenewal-online.com/

Dit bedrijf stuurt een 'renewal'-bericht naar houders van .com/.net/.org domeinen, om het domein voor een jaar te laten vernieuwen. Meer is ook te lezen @ http://www.webwereld.nl/ref/rss/47685

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorgelmuil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09 09:23
Weer een nieuwe erbij dus: Worldwide domain protection, geregistreerd in UK, niet in NL. Wel een NL-telefoonmiepje wat op een (010)-nummer te bereiken is.

Ook €229,- om een extra naam levenslang te koppelen aan mijn bestaande domein.
www.worldwidedomainprotection.com is hun URL, ze nemen telefonisch contact op...

Zie ook: Gorgelmuil in "Wordwide domain protection"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindsurfer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06-2024
Hé wordt net ook gebeld, exact hetzelfde verhaal als hierboven beschreven.

"Domein .com en andere extensies worden geregistreerd door ander bedrijf meneer."

Ja, en dan moet ik zeker geld betalen om dat niet te laten gebeuren?

"Als u deze domeinen wilt behouden wel ja"

Tot ziens mevrouwtje

• Gorgelmuil
Leuk! Zullen we ze massal terugbellen? ;)

Het jammere is dat elke Tweaker snapt dat het onzin is, maar elke andere "manager" (daar werd naar gevraagd in mijn geval) die niet actief op internet naar nieuws zoekt, zal dit soort oplichting niet bijtijds door hebben, denk ik.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vorige week zijn wij hierover nog gebeld, .com zou het om gaan.
ik: oh die mogen ze hebben hoor
zei: maar wilt u dan niet bekender zijn met .com domein?
ik: err nee, wij opereren enkel in nederland
zij: maar .com oogt veel proffessioneler?
ik: Ah, zoals jullie? Zoals ik al zei, ze mogen het domein hebben hoor.
zij: oh ok.. opgehangen.

Nu het aparte, dat .com domein hebben wij al ruim een jaar in bezit.. vage mensen daar :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Gorgelmuil schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:34:
Weer een nieuwe erbij dus: Worldwide domain protection, geregistreerd in UK, niet in NL. Wel een NL-telefoonmiepje wat op een (010)-nummer te bereiken is.

Ook €229,- om een extra naam levenslang te koppelen aan mijn bestaande domein.
www.worldwidedomainprotection.com is hun URL, ze nemen telefonisch contact op...

Zie ook: Gorgelmuil in "Wordwide domain protection"
laat ik nu net worldwidedomainprotection.info geregistreerd hebben...
kijken wat ik erop zal zetten
:+

• Gorgelmuil
Er staat een 010-nummer op de site van die mensen, Nathalie heet de dame die ik sprak en toen ik teurg belde, kreeg ik ook haar weer aan de lijn...

Multinational hoor, eigen receptie die ook aquisitie doet?! ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:20:
[...]
laat ik nu net worldwidedomainprotection.info geregistreerd hebben...
kijken wat ik erop zal zetten
:+
Als ze je domein willen hebben, vraag er een woekerprijsje voor :) Enne, ze mogen het levenslang houden :+

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Domeinen kopen moet je sowieso niet aan beginnen, zeker niet .nl namen. Dat geeft meer problemen (de vorige eigenaar kan bezwaar indienen en ben je je geld kwijt + boete) dan dat het je goed doet.

Tijd dat SIDN alle regels eens versoepelt zoals .com.

Verwijderd

www.worldwidedomainprotection.com

Het telefoonnummer op deze site (010-nummer) staat met behulp van omgekeerd zoeken op naam van:

Wordwidedomainprotection opereert volgens onder het dak van:

Ontwerpkantoor Vonk Specht
Crooswijksesingel 50/G
3034 CJ ROTTERDAM

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:08:
www.worldwidedomainprotection.com

Het telefoonnummer op deze site (010-nummer) staat met behulp van omgekeerd zoeken op naam van:

Wordwidedomainprotection opereert volgens onder het dak van:

Ontwerpkantoor Vonk Specht
Crooswijksesingel 50/G
3034 CJ ROTTERDAM
Misschien dat ze een nieuwe vorm van inkomsten hebben bedacht dan, die site ziet er nou niet uit alsof ze zich met dit soort spamactiviteiten bezig houden

[ Voor 18% gewijzigd door ParaNoiMia op 13-09-2007 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worldwide domain is hetzelfde bedrijf (010) als Global Domain Registration. Dezelfde 'miep' neemt op.

Zoals Webwereld vermeld, zit hier een hele grote bende achter die mensen als hats en flats aanneemt.

Deugt geen ruk van. Maar er zijn grote veranderingen aan het ontstaan in NL voor Colportage.

Verwijderd

Vandaag ook gebeld door een jongeman, een ander bedrijf wilde ook een .com en een .eu registratie. Had nog 24 uur de tijd om te voorkomen (kosten € 229).Omdat het me allemaal nogal vreemd klonk gevraagd of ik later terug kon bellen, dit kon echter niet. Hij zou terug bellen. Even googlen op World Wide Domain Protection leverde veel duidelijkheid.
Jongeman belde keurig op het af heb hem uitgelegd dat ie voor een plichter werkte en dat ie ook eens moest googlen op zijn bedrijfsnaam en eventueel worldwidedomainprotection.nl in moest tikken, dat levert namelijk ook veel duidelijkheid. Jongeman klonk geschrokken, heb hem gevraagd hoe lang hij er werkte. 1 week volgens hem, Heb hem het advies gegeven er zeker van te zijn dat zijn salaris betaald zou worden en de biezen te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:44:
Vandaag ook gebeld door een jongeman, een ander bedrijf wilde ook een .com en een .eu registratie. Had nog 24 uur de tijd om te voorkomen (kosten € 229).Omdat het me allemaal nogal vreemd klonk gevraagd of ik later terug kon bellen, dit kon echter niet. Hij zou terug bellen. Even googlen op World Wide Domain Protection leverde veel duidelijkheid.
Jongeman belde keurig op het af heb hem uitgelegd dat ie voor een plichter werkte en dat ie ook eens moest googlen op zijn bedrijfsnaam en eventueel worldwidedomainprotection.nl in moest tikken, dat levert namelijk ook veel duidelijkheid. Jongeman klonk geschrokken, heb hem gevraagd hoe lang hij er werkte. 1 week volgens hem, Heb hem het advies gegeven er zeker van te zijn dat zijn salaris betaald zou worden en de biezen te pakken.
Je doet meestal eerst research toch voordat je er gaat werken? :S Toch goed dat je iemand met z'n neus op de feiten drukt. Misschien krijgt hij meerdere mensen intern met zich mee en blijft er niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:13

jep

* jep 's vriendin kreeg ze ook aan de lijn, maar die registreerde 't domein bij me terwijl ze 'm aan de lijn had. Toen had 'ie niets meer te zeggen toen ze zei: 'Ok, registreer 'm maar'. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Eigenlijk heel slecht dat dit topic nog steeds actief blijft....

Er zou toch iets tegen ondernomen moeten kunnen worden zou je zo denken. Waarschijnlijk zijn er nog steeds veel (ik denk vooral kleinere) bedrijven die hier intrappen.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

TDB

Masch schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 09:54:
Eigenlijk heel slecht dat dit topic nog steeds actief blijft....

Er zou toch iets tegen ondernomen moeten kunnen worden zou je zo denken. Waarschijnlijk zijn er nog steeds veel (ik denk vooral kleinere) bedrijven die hier intrappen.
Doorsturen naar Tros Radar of Opgelicht??

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 09:35
TDB schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:00:
[...]

Die doen er pas iets mee als HEEL veel mensen klagen. Anders trekt het niet genoeg kijkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

TDB

trolleystad schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 11:01:
[...]

Die doen er pas iets mee als HEEL veel mensen klagen. Anders trekt het niet genoeg kijkers.
Er heeft dan nu al welgeteld één persoon geklaagd ;-)

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oplossing is simpel, als iedereen die het domein niet hoeft zegt dat ze er interesse bij hebben in allemaal maar dat iemand anders de beslissing moet maken omdat je er niet overgaat gaan zij domeinen registeren die je daarna natuurlijk niet betaalt :).
ALs iedereen dat doet houd het vlug genoeg op (ik weet niet of dit juridisch wel verstandig is maar als je zelf al aangeeft dat je niet bevoegd bent tot die beslissing kan het denk ik prima :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-07 10:04
TDB schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:00:
[...]

Lijkt me wel, dan wordt de kans dat ze de boel oplichten misschien wat kleiner.... Voor de IT-ers onder ons die een manager hebben die niet (goed) weet wat ie met zo'n telefoontje moet lijkt 't me handig als ze hun manager ervan op de hoogte stellen dat dit soort praktijken gebeuren.

Ik zeg bij dit soort telefoontjes altijd dat IK wel contact met hun opneem als ik iets wil doen, andersom wordt door mij niet gewaardeert.

I'm not weird, I'm a limited edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
AvanCade schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:50:
Domeinen kopen moet je sowieso niet aan beginnen, zeker niet .nl namen. Dat geeft meer problemen (de vorige eigenaar kan bezwaar indienen en ben je je geld kwijt + boete) dan dat het je goed doet.

Tijd dat SIDN alle regels eens versoepelt zoals .com.
Beetje offtopic maar wilde toch even reageren.

Waarom niet .nl? Ik heb zelf veel ervaring met verhuizen van .nl domeinen (ook .com/.net etc.). Als je netjes de juiste formulieren hebt met 2 handtekeningen (van jou en die dan huidige houder) dan gaat het echt niet fout. Als je boete krijgt betekend dat dat er geen juiste formulieren zijn ingevuld door de deelnemer.

In mijn ogen is een .nl verhuizing juist makkelijker dan .com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvanderteems
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-09-2007
LS,

Vandaag ook gebeld door G**** J**** (***) van Worldwide Domain Protection
Inzake directwonen-verhuur.nl

Bleek inderdaad een soortgelijk verhaal.
Hij had een opdracht gekregen van een particulier die de domeinnaam directwonen-verhuur.nl wilde claimen en wij (als eigenaar van de domeinnaam directwonen.nl) konden ook deze naam registreren voor 229,= omdat het wel zo eerlijk is de rechtmatige eigenaar als eerste te laten aangeven wat zij er mee willen. Toen ik aangaf dat ik niet meer dan 75 euro er voor over had viel er niet te onderhandelen. Later naar zijn manager gevraagd, maar dat was niet mogelijk anders leek het erop alsof hij zijn eigen boontjes niet kon doppen. Toen maar aangegeven dat hun bedrijfsnaam via google weinig goeds beloofde en toen had ik hem op de kast :-)

Heb nu zelf maar de domeinnaam uit voorzorg zelf geregistreerd, maar wat een cowboys zeg.
Overigens klinkt Gerard Jansen als je hem belt als een buitenlands persoon, dus bijzondere Nederlandse naam voor een exotisch klinkend persoon.....

Wees gewaarschuwd.

Groet,

Fred

[ Voor 1% gewijzigd door bjck op 25-09-2007 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik ben door dit bedrijf denk ik al een jaar geleden gebeld met datzelfde verhaaltje..
of het daadwerkelijk hetzelfde bedrijf was weet ik niet, maar wel het verhaal dat iemand de .com wil registreren, en het was idd wel zo eerlijk ons te vragen omdat wij het eerste recht hadden

[ Voor 12% gewijzigd door sander817 op 24-09-2007 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dus Thimo R. aan de lijn. Ik denk dat ie eerlijk was over zijn naam en echt daar nog maar 1 week werkte. Ik geloof niet dat wanneer je om een baantje verlegen zit en misschien ook nog een redelijk salaris geboden krijgt dat je dan veel research gaat doen zeker niet als het er betrouwbaar uitziet.
Je moet eens op www.worldwidedomainprotection.nl kijken leuk terugkoppertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: a3vantilburg
Je doet meestal eerst vooronderzoek toch voor ergens te gaan werken? Goed dat je diegene(n) met de neus/zen op de feiten drukt. Wellicht krijgt hij meerdere mensen intern met zich mee en blijft niets over?
Wellicht moest ie ook binnen 24 uur beslissen en kon niet teruggebeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 12:16
Geniaal!! Ben beniewd hoeveel die gasten willen lappen om die domeinnaam terug te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Of

ze doeken de zooi op en beginnen onder een andere naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 12:13
tijdens het telefoongesprek ff die domeinen zelf reggen :P

• wwp
  • Laatst online: 20-05 10:02

wwp

Dat deze oplichters niet bijster snugger zijn blijkt uit het feit dat de domeinnaam worldwidedomainprotection.NL nog niet eens geregistreerd was. Dit hebben wij dus zelf maar gedaan en er bovendien een waarschuwings pagina van gemaakt. :P

Dat dit succes heeft, blijkt uit de vele reacties en vragen die wij nu ontvangen en natuurlijk uit het bezoekersaantal....

Tja mensen opbellen met de medeling dat hun domeinnaam nog te koop staat en er iemand anders mee aan de haal wilt gaan is natuurlijk niet verkeerd, maar als je zo slordig te werk gaat dat je zelfs je eigen domeinnaam dan niet registreerd is wel heel dom he.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk zelf bij een domeinregistratie bureau en zelfs wij zijn gebeld om onze bedrijfsnaam vast te leggen als als .nu. Deze vonden wij voorheen niet van belang maar hebben we juist vanwege dit soort acties wel gedaan.

Naast de bovenaan al genoemde naam + telefoonnummer heb ik ook nog een mobiel nummer toe te voegen.. 06-43743721 om eventueel op terug te bellen als we besloten hadden (callcenter geluid op de achtergrond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

En toen was het SIDN die erachter zat en hebben ze alsnog resultaat geboekt doordat iedereen alsnog zelf de domeinen registreerd :P
Ik snap niet waarom mensen dat uberhaupt doen. Als je daarvoor geen interesse had, waarom dan nu wel ineens registreren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Laatst online: 12-09 15:44
Net ook gebelt, afgekapt nadat ik google onder ogen kreeg

Denk dat ze nu bij de o zitten van het alfabet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Laatst online: 11-09 22:11

TheBorg

Resistance is futile.

Dit is al de 3de keer dat deze lui ons benaderen. Contact opgenomen met de SIDN. Zij kunnen iig weinig tegen deze oplichters doen. Slachtoffers kunnen contact opnemen met http://www.fraudemeldpunt.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernadictus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
TheBorg schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:42:
Dit is al de 3de keer dat deze lui ons benaderen. Contact opgenomen met de SIDN. Zij kunnen iig weinig tegen deze oplichters doen. Slachtoffers kunnen contact opnemen met http://www.fraudemeldpunt.nl/
Een klant van ons werd gebeld met deze mededeling, zeer opdringerig , maar nu opererende onder de naam GO TO THE TOP, een bedrijf geregistreerd bij de KvK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ze leven nog, werd net gebeld met de vraag, nee met 'de plicht' om mijn eigen reeds in het bezit zijnde domein bij hun te registreren.... 8)7 8)7 8)7
GoT is toch wel handig soms!

[ Voor 9% gewijzigd door sjolmers op 28-11-2007 09:31 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Het topic is enigzins veroudert, maar ik wil hier een update aan toevoegen.
Vandaag hebben wij een aanmaning in de bus gekregen. Hierop staat dat wij een betaling moeten verrichten voor $domeinnaam.nu en $domeinnaam.net
Bovenstaande domennamen zijn echter nooit door ons geregistreed aangezien wij alle registraties zelf uitvoeren. Zelfs de achternaam van onze contactpersoon hier binnen het bedrijf is verkeerd geschreven.

Er staat letterlijk aanmaning ter vernieuwing van uw domein
Totale kosten voor 1 maand 104,80

Het kan dus zijn dat meer mensen deze brief ontvangen. Ik ga deze mensen zometeen bellen en contronteren met het feit dat de gegevens verkeerd zijn.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• jep

jep

En dat je nergens opdracht toe hebt gegeven. Wat je ook kunt doen is er een prop van maken. :)

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Die prop stond al langer in de planning, heb ze voor de fun eens proberen te bellen, maar vreemd genoeg neemt er niemand op :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Calitomnication op 27-12-2007 11:43 ]

tips voor New York

• Dolan
Calitomnication schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:43:
Die prop stond al langer in de planning, heb ze voor de fun eens proberen te bellen, maar vreemd genoeg neemt er niemand op :'(
Oh dan gewoon wachten. Ze stoppen er vanzelf mee. Als ze geen bewijs hebben komt er heus geen deurwaarder :)

Verwijderd

Heeft de persoon niet per ongeluk ja gezegd?

Ik had ze van de zomer aan de lijn, jammer dat ik toen op dat moment niet wist wat ik nu weet.. Dan was dat telefoongesprek behoorlijk anders gelopen (of korter van hun kant, eens kijken hoe ze reageren als ik ze oplichters noem :P)

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:52:
Heeft de persoon niet per ongeluk ja gezegd?

Ik had ze van de zomer aan de lijn, jammer dat ik toen op dat moment niet wist wat ik nu weet.. Dan was dat telefoongesprek behoorlijk anders gelopen (of korter van hun kant, eens kijken hoe ze reageren als ik ze oplichters noem :P)
Ze geeft aan van niet, ik zit hier nu vanaf augustus 2008. Ze geven aan dat het domein uit 2006 stamt, maar de factuur is enkel voor de niet betaalde rekening van de periode 12.09.2007 / 12.10.2007.
Alsof wij die andere facturen wel allemaal netjes hebben betaald, dus niet
Daarna staat er.
Wanneer u niet betaald, zullen uw domeinamen vervallen... :?
Erg tegenstrijdig allemaal.

tips voor New York

Verwijderd

Nou laat maar vervallen :P

En tja, geen idee wie ze is maar t is natuurlijk ook niet iets dat je waarbij je volmondig 'ja ik was het' zal zeggen... Stevig verkooppraatje van de global gasten en als je dan in bijzijn van een ander vraagt zal ze automatisch in de verdediging schieten

Maargoed, het maakt ook helemaal niks uit wat ze heeft gezegd. Is zij wel de jusite persoon om dergelijke beslissingen te maken, etc (voor als Global moeilijk zou gaan doen)

Gewoon rekening inlijsten en op kantoor hangen met een kort verhaaltje over deze 'oplichters' :P

Zijn de domeinen waar ze het over hebben in kwestie wel geregged?

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

De domeinen zijn gewoon geregged ja.. Wel op ons adres, maar met spelfout in de naam en een vaag emailadres alszijnde contactadres van ons. Dus ik betwijfel de echtheid hiervan. De domeinnamen verwijzen wel gewoon door naar ons eigen domein.
En waarom brengen zij dan maar 1 maand van de 12 in rekening.

Ik laat het lekker overwaaien, de persoon in kwestie is trouwens (mede)eigenaar van het bedrijf.

[ Voor 14% gewijzigd door Calitomnication op 27-12-2007 12:31 ]

tips voor New York

• Muscrerior
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-07 14:59
Calitomnication schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:25:
Vandaag hebben wij een aanmaning in de bus gekregen. Hierop staat dat wij een betaling moeten verrichten voor $domeinnaam.nu en $domeinnaam.net
Bovenstaande domennamen zijn echter nooit door ons geregistreed aangezien wij alle registraties zelf uitvoeren.
Maar dat is wel oplichting (dacht ik)
kan iemand ze nu niet even aanklagen? :P

• Dolan
Muscrerior schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:37:
[...]

Maar dat is wel oplichting (dacht ik)
kan iemand ze nu niet even aanklagen? :P
Kan alleen als je echt zelf slachttoffer bent. Dan wil je er tijd en geld in steken. Of wil jij dat voor ons doen?

• jep

jep

trolleystad schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:50:
[...]

Oh dan gewoon wachten. Ze stoppen er vanzelf mee. Als ze geen bewijs hebben komt er heus geen deurwaarder :)
Ik denk in dit geval niet, maar ik heb ze meegemaakt. Wazige clubjes die direct een deurwaarder sturen met een stapel facturen en herinneringen die je nog nooit gezien hebt. En dan dagvaarden ze je ook nog eventjes. :)

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Het ruikt erg sterk naar oplichting. Ik ben er voor 99% zeker van dat dit zo'n vaag bedrijf is. Ik heb geprobeerd te bellen, maar er is uiteraard niemand aanwezig. (niet dat ik dat had verwacht ;) )
@jep, we zien wel waar we uitkomen, de aanmaning is slechts van 1 maand over een heel jaar. Op de boekhouding hebben ze nog nooit van dat bedrijf gehoord, geen rekening betaald, geen offerte gezien. En nu moeten we 1 maand betalen uit het jaar 2007, als we niet betalen zullen de domeinamen vrij worden gegevens voor de periode 17-12-2007 / 17-12-2008 :?

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrAceT
  • Laatst online: 29-07 14:48
Er toch in gestonken?

Hier een link naar een bedrijf die het (via de Metaalunie) allemaal terug heeft kunnen draaien!

http://www.knoop.nl/items...html?knoop&informatie&54&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 12:13
fantastisch dit topic, mijn vader was vandaag ook gebeld, ik zei die 229 euro die komt me ergens bekend van voor, dat zijn oplichters die je wat aan willen smeren. Gelukkig belde die mij van tevoren op en ik had dit topic ergens vorig jaar toevallig gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 20:23
Dit item wordt ook behandeld in 'das je goed recht' op SBS6.

In de uitzending van vandaag zag ik duidelijk een screenshot van dit topic hier.

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/dasjegoedrecht13042008.jpg

Alleen geen bronvermelding erbij maar ja....

[ Voor 29% gewijzigd door DJSmiley op 13-04-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Laatst online: 22:24
DJSmiley schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:28:
Dit item wordt ook behandeld in 'das je goed recht' op SBS6.

In de uitzending van vandaag zag ik duidelijk een screenshot van dit topic hier.
Je bent me net voor :)
Het is wel een grote zaak aan het worden iig 8)7

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
* Joen zag ook het screenshot
Jammer van de ontbrekende bronvermelding inderdaad...

Gelukkig ben ik zelf nog nooit lastig gevallen voor zo iets hoewel ik wel een eigen domeinnaam heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 22:07
Nondeju! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze alweer een paar weken niet aan de lijn gehad, het wordt een beetje saai :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
lol :D

Ik eis een schadevergoeding voor het gebruik van mijn topic :p

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze gaan nog verder. Ze bieden mij in mail berichten mijn eigen domeinnaam aan. Ik citeer:
"Hi,

I have the .COM version of your domain name triumph-spitfire.biz for sale.

I was wondering if you would be interested in buying this domain for $195 seeing as though you own the same domain but in another extension ?

Let me know
Thanks
Shawn.
Global Domains"

Zowel de domeinnaam triumph-spitfire.biz als de domeinnaam triumph-spitfire.com zijn door mij geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Laatst online: 12-09 18:49
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:28:
Ze gaan nog verder. Ze bieden mij in mail berichten mijn eigen domeinnaam aan. Ik citeer:
"Hi,

I have the .COM version of your domain name triumph-spitfire.biz for sale.

I was wondering if you would be interested in buying this domain for $195 seeing as though you own the same domain but in another extension ?

Let me know
Thanks
Shawn.
Global Domains"

Zowel de domeinnaam triumph-spitfire.biz als de domeinnaam triumph-spitfire.com zijn door mij geregistreerd.
Dude, dit topic is 2 jaar oud.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:55

servies

Veni Vidi Servici

pennywiser schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:31:
[...]

Dude, dit topic is 2 jaar oud.. :+
Maar blijkbaar nog steeds actueel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 16:30
mrAceT schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:30:
Er toch in gestonken?

Hier een link naar een bedrijf die het (via de Metaalunie) allemaal terug heeft kunnen draaien!

http://www.knoop.nl/items...html?knoop&informatie&54&
Voor hierboven: En helaas kennelijk idd ook nog steeds actueel: http://www.knoop.nl/?nl/nieuws/68/
Nu gaat het dus met name on .NL-adressen.

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

oude }:O maar nog steeds actueel!

Het is nog steeds actueel ik werd gisteren gebeld door Stichting Internet Domain Registration! Men gebruikt nu zelf de afkorting SIDN! Ik heb twee keer naar de naam gevraagd en zelfs gevraagd van '... dus ik spreek met de SIDN...' waarop ik een volmondig JA kreeg!

Zelfde verhaal, iemand wilde een 'mijn domeinnaam' met de EU-extensie regsitreren.....bla bla bla. Kennelijk goede handel dat ze weer zijn begonnen of ze zijn al de tijd door gegaan, dat kan natuurlijk ook!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik zou een melding maken bij de correcte SIDN hierover, zeker nu ze hun naam gaan gebruiken!
Pagina: 1