Toon posts:

A/SDSL en Cable tegelijk!

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor ons bedrijfje wil ik Zowel A/SDSL als Kabel-internet (UPC) tegelijkertijd gaan inzetten.
Hoe kan ik deze twee combineren, zodat de load over de lijnen netjes verdeeld wordt en we zonder problemen verder kunnen als; of de telefoonlijn of de kabel eruit ligt?
Wat is er aan hardware en software benodigd?

• barrrt
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:07
Met linux? Volgens mij zijn hier al een aantal topic's over, zorg eerst dat je ff zoekt hier op GoT...

Je kan meschien m0n0wall proberen ...

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Dual wan port router. Er zijn er verschillende. Google even zou ik zeggen.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
router met loadbalancer lijkt me een leuke oplossing.
Geen onderhoud en altijd up :)

[edit]
Gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.wifi4u.nl/b_56.jpg
2 WAN poorten + 4 poort 10/100 switch! Sluit eenvoudig uw netwerk op 2 breedband connecties. Zo bent u altijd online met DUBBELE bandbreedte. Als een ISP eruit valt schakeld de 2de verbinding automatisch in als backup. Voor de ALLWAYS ONLINE bedrijven. Uitgebreide firewall en bandbreedte management.
Specificaties (o.a.):
Static IP, Dynamic IP, PPPoE, PPTP Client
Virtual Server Mapping
User-defined Virtual Server
Multi-DMZ(20)
Special Internet Application
DDNS
Multi-session PPPoE(100)
Dial-on-Demand & Auto-Disconnect
Disable NAPT
Transparent Bridge Mode
MTU changeable for WAN
DHCP Server Setting(Automatically/Manually assigned)
RIPv1 & RIPv2
Static Router
Outbound load balance
Attack Alert(Email) and log
Denial of Service (DoS)
Access Control
Stateful Packet Inspection(SPI)
Disable ping from Internet
Packet Filter
URL block(20)
ICMP filter for WAN
Authentication with PAP and CHAP for PPPoEPPTP & IPSec pass through
QoS: Number of Policies(10); Priority based; Policy-based Web-based
Save/Restore data setting
SMTP Bind
SNMP
DHCP client list(IP,MAC address)
Remote management
Syslog
voor maar 229,-

[ Voor 87% gewijzigd door arjants op 17-01-2007 11:57 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:12

BHQ

:'(

Maargoed, je moet idd. een router hebben met 2 WAN-poortjes zoals geopperd is. Ze zijn er in goedkope vormen (oa. Edimax) maar het is maar de vraag of deze de snelheid van de verbindingen trekken /geen problemen maken van veel connecties.

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 13:24
De Vigor 2910 is ook een optie, deze heb je zelfs ook in versies met WLAN, ISDN backup (naast je 2 WAN poorten) en VOIP.

www.draytek.nl

Ik heb em hier staan en het is voor die prijs wel een goed ding.

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:09
arjants schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:53:

[edit]
Gevonden:
[afbeelding]

[...]

voor maar 229,-
Volgens mij pakt hij de tweede lijn enkel als backup, is dat niet een beetje zonde van je geld om enkel bij het wegvallen van de ene verbinding de andere te gaan gebruiken? Ik zou liever een "echte" loadbalancer willen hebben, om het maximale uit mijn twee lijntjes te halen :9
Daar is ongetwijfeld apparatuur voor, maar welke, en welke kosten hieraan hangen zou ik niet weten.

Edit: Lezen is een vak :X

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
arjants schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:53:

[edit]
Gevonden:
[afbeelding]

[...]

voor maar 229,-
Dat kan goedkoper, pricewatch: Linksys RV042 (1U, 4x 100Mbps, 2x 100Mbps, VPN) voor €147,87 ex verzend..
Heb deze ook en gebruik hem met xs4all ultra 20mbit en @home 8mbit kabel samen te knopen voor een fijne 28mbit downloadsnelheid..

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
okay, ik dacht ook aan de draytec vigor 2910 serie.
Drunkfux: met welk ip surf je dan? wat zie je bij watismijnip.nl ?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 14:24:
okay, ik dacht ook aan de draytec vigor 2910 serie.
Drunkfux: met welk ip surf je dan? wat zie je bij watismijnip.nl ?
Verschilt per refresh.. de ene keer het xs4all ip de andere keer het @home ip..
Dit omdat ik load-balancing aanheb en de router dus de ene keer verbinding maakt met het @home gedeelte en de andere keer het xs4all gedeelte..

Enige nadeel hieraan is dus bij sommige sites waarbij je inlogt en na een refresh je met het andere ip connect waardoor je ineens niet meer ingelogd bent 8)7

Je kan hem ook instellen als smartlink backup waarbij er maar 1 wan-verbinding wordt gebruikt en er naar de 2e wordt overgeschakeld zodra de 1e uitvalt.

[ Voor 26% gewijzigd door Occy74 op 17-01-2007 15:34 ]

Systeem Specs

• bjck
  • Laatst online: 15-10 08:48
ZyXEL heeft ook spullen met dubbele WAN interface. De ZyWAL serie VPN/Firewall/Routers hebben modellen met 2 WAN poorten.

Als je dus een ADSL/SHDSL lijn hebt moet je daar een modem bij hebben dat je in bridge kan zetten, zodat je dus (net als bij UPC/Chello) je IP via DHCP verkrijgt op je router (die met 2x WAN). Let dus op bij je keuze van ADSL/SHDSL leverancier dat die niet met een login/wachtwoord werkt (dus geen PPPoA zoals KPN-DSL).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:10

nwagenaar

God, root. What's the differen

bjck schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:46:
ZyXEL heeft ook spullen met dubbele WAN interface. De ZyWAL serie VPN/Firewall/Routers hebben modellen met 2 WAN poorten.

Als je dus een ADSL/SHDSL lijn hebt moet je daar een modem bij hebben dat je in bridge kan zetten, zodat je dus (net als bij UPC/Chello) je IP via DHCP verkrijgt op je router (die met 2x WAN). Let dus op bij je keuze van ADSL/SHDSL leverancier dat die niet met een login/wachtwoord werkt (dus geen PPPoA zoals KPN-DSL).
Zelf maken wij gebruik van de LinkSys RV082 VPN Router via een KPN Business DSL en UPC/Chello verbinding door middel van load balancing. Bij een andere partij hebben wij hetzelfde ingericht alleen dan met reguliere consumenten ADSL via KPN. Het belangrijke bij gebruik van consumenten ADSL, is dat je gebruik maakt van spoofing. Zodoende wordt je internet-IP doorgestuurd naar de WAN-port.

PPPoA is dus geen enkel probleem, maak alleen gebruik van de spoofing mogelijkheden (welke de Speedtouch serie gewoon ondersteund).

Mijn Neo Geo MVS collectie

• bjck
  • Laatst online: 15-10 08:48
nwagenaar schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:11:
[...]

Zelf maken wij gebruik van de LinkSys RV082 VPN Router via een KPN Business DSL en UPC/Chello verbinding door middel van load balancing. Bij een andere partij hebben wij hetzelfde ingericht alleen dan met reguliere consumenten ADSL via KPN. Het belangrijke bij gebruik van consumenten ADSL, is dat je gebruik maakt van spoofing. Zodoende wordt je internet-IP doorgestuurd naar de WAN-port.

PPPoA is dus geen enkel probleem, maak alleen gebruik van de spoofing mogelijkheden (welke de Speedtouch serie gewoon ondersteund).
Je vergeet alleen dat de nu uitgeleverde modems op KPN-DSL dat niet meer kunnen/ondersteunen en dat het wel een nieuwe set met ervaring vereist om dat aan de gang te krijgen. Zeker als iemand een GoT topic moet openen om zo'n apparaat te vinden ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:10

nwagenaar

God, root. What's the differen

bjck schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:28:
[...]

Je vergeet alleen dat de nu uitgeleverde modems op KPN-DSL dat niet meer kunnen/ondersteunen en dat het wel een nieuwe set met ervaring vereist om dat aan de gang te krijgen. Zeker als iemand een GoT topic moet openen om zo'n apparaat te vinden ;)
Ik heb zelf een Speedtouch 716v5 voorzien van de laatste firmware. Wanneer ik op Home Network klik, vervolgens op Devices heb ik de optie : "Assign the public IP address of a connection to a device". Hiermee activeer je de spoofing config op de latere firmwares. Het enige waar je rekening mee moet houden, is dat het apparaat op DHCP moet staan ;)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Verwijderd

Als je een Linksys WRT54G koopt en je installeert er DD-WRT op, dan kun je instellen dat je 2 van de 4 LAN poorten gebruikt als WAN poorten. Vervolgens kun je dan aan beide poorten een internet verbinding hangen, en kun je de bandbreedte 'bundelen'.

Voor meer informatie kun je hier eens kijken: http://www.dd-wrt.com/wik...d-robin_load_equalization

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het een geloadbalancede Vigor 2910 gaat worden (eentje met VOIP, VPN en Firewall) met Speedlinq ADSL en Chello Extreme. Lijkt me veilig genoeg: Als de telefoonkabel (ISDN) wordt doorgesneden hebben we de kabel nog....
Iedereen bedankt voor de reacties!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

het kan ook gratis als je een oud pc'tje hebt..

zie http://www.pfsense.com

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:23

rally

Deyterra Consultancy

http://www.hotbrick.com/produto.asp?tipo=2&codPro=22

Deze heb ik (al een paar jaar). Super stabiel en heel veel mogelijkheden (overigens heb ik de VPN versie).

http://www.deyterra.com

Pagina: 1