Toon posts:

[KPN] Faktureert gewoon door bij overstap

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt zo links en rechts nogal eens geklaagd over door fakturerende providers bij een overstap, maar KPN is net zo erg.

Per 25 Jan is de overstap geplanned van HetNet (ADSL Go op de KPN faktuur) naar Speedlinq en dus reeds opgezegd (en bevestigd gekregen) op 21 dec '06. Gister de faktuur voor Feb/Maart van KPN mogen ontvangen en wat blijkt, ADSL Go staat er nog gewoon op.

Gebeld met afdeling fakturen en debiteuren administratie van KPN met als conclusie 'wij kunnen niets voor u doen, alles is geautomatiseerd en u moet gewoon betalen anders volgen er herinneringen en wellicht meer'. :( :(

Belachelijk gewoon, temeer omdat ik ook van belbasis naar belbudget ben overgestapt op 7 Januari (KPN; 'dat regelen we in 3 werkdagen', en de 7e is precies 3 dagen vóór de faktuur datum) moet ik zo'n €60 betalen voor een bel abo die is gedowngrade en een ADSL contract dat is opgezegd... :(

Iemand ervaring met zelf het juiste bedrag uitrekenen en alleen dat betalen en de herinneringen negeren ??

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

job

De KPN hanteert waarschijnlijk (net als vele andere providers) het volgende systeem.
Je betaalt de volledige periode vooruit (in dit geval 2 maanden). Mocht het abonnement tijdens deze periode aflopen, dan krijg je het teveelbetaalde terug. (handige manier om even wat rente te trekken van jouw geld).

In jou geval is het zelfs zo dat het einde van het contract nog voor de nieuwe periode is.. En inderdaad omdat alles geautomatiseerd is kunnen ze er niets aan doen.

[ Voor 32% gewijzigd door job op 17-01-2007 10:52 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Niet zo gek toch? KPN factureert 2 maanden vooruit. Half januari wordt al een factuur gestuurd over feb/maart in jouw geval en toen was je nog niet overgestapt.

* Gunner moet ook nog geld terugkrijgen over januari/februari.

Ik krijg het idee dat iedereen lekker op niets af tegen KPN aan willen schoppen :N

[ Voor 78% gewijzigd door Gunner op 17-01-2007 10:52 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Ik zou me nog niet zo druk maken.

Die facturen worden een tijdje van tevoren al opgesteld. Je krijgt binnenkort gewoon een creditnota en wordt het geld teruggestort/verrekend.

Het feit dat je de 25e overgaat _kan_ om allerlei zaken nog mislopen. Dus voor KPN had je op het moment van factureren nog een 'actieve' verbinding.

Ik heb hetzelfde meegemaakt met een migratie van ISDN naar Analoog. Is ook allemaal nadien netjes geregeld (zowel het geld van de ISDN als ADSL-verbinding).

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Om alles wat hier boven staat nog maar even te bevestigen: KPN factureert 2 maanden van te voren. Deze factuur krijg altijd ergens in die maand voor die twee maanden. Dus in dit geval in januari. De 25e loopt je abbo pas af, dus betaal je nog vooruit voor februari en maart. Je krijgt nu op de eerst volgende factuur een afrekening en alles wat je vooruit hebt betaalt maar is opgezegd krijg je dan weer terug.

Gek dat ze hier bij de factuur informatie niet aan gedacht hebben, dit hoort iedere KPN klantenservice medewerker te weten...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Morgoth schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:12:
Gek dat ze hier bij de factuur informatie niet aan gedacht hebben, dit hoort iedere KPN klantenservice medewerker te weten...
Ik heb de laatste tijd diverse malen met diverse klantenservicen aan de lijn gehangen. Als je ze meerdere malen belt, en min of meer dezelfde vragen stelt aan verschillende personen is mijn ervaring iig dat je ook elke keer een verschillend antwoord krijgt, wat uiteindelijk voor een klant hele rare gevolgen kan hebben, dat is niet alleen bij KPN zo.

KPN is juist vind ik heel duidelijk hierin. Toen ik overstapte naar een andere provider vanaf het KPN netwerk kreeg ik een hele nette brief dat er een creditatie zou plaatsvinden etc etc. Best wel netjes imho, ook de ene keer dat ik met de KPN klantenservice belde meldden ze me dat ook direct.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
8)7 slim hoor
Pagina: 1