Toon posts:

Gek van toetsenbord laptop --> virus of softwareprobleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.386 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

heb een probleem met het toetsenbord van mijn Sony VGN - A317M laptop. Ik gebruik windows XP met taalinstelling op Nederland - Verenigde Staten.

Probleem:

Een aantal hoofdletters en het 'apestaartje' werken niet in combinatie met beide shift knoppen. Namelijk w, l, j, c, h, f, d, p, o, voor bijv de linker shift toets. Met de rechter shift knop werkten deze hoofdletters in het begin nog wel, maar raar genoeg werkt dat nu ook niet meer. Ik typ deze hoofdletters nu met caps lock aan/uit wat echt irritant werkt. Heb dus het idee dat het erger wordt...

Het is volgens mij niet hardwarematig aangezien de shift knoppen wel functioneren met de meeste speciale tekens en de lettertoetsen allemaal werken zonder de shift toets. De toetsen op zich werken dus wel allemaal.... Echt vaag dus.

Verschillende taalinstellingen heb ik al geprobeerd, levert niets op. Sony zelf kan me ook niet verder helpen.... Virusscanner geprobeerd leverde niks op.

Heb hier al verschillende topics over doorgelezen, maar de meeste hadden een andere oorzaak of geen oplossing... Denk zelf aan mischien een softwareprobleem of toch een virus mischien...?

Ik hoop dat jullie me hier verder mee kunnen helpen. Alvast bedankt.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb je al eens geprobeerd een herstelpunt terug te zetten, of een herinstallatie van de software te doen? Met de laatste optie kun je een virus/software probleem in ieder geval uitsluiten.
Sluit desnoods eens een extern keyboard aan op je laptop, en kijk of het daarmee ook problemen geeft. Zo ja, zeer hoogstwaarschijnlijk software/virus. Zo nee, hardwarematig...

Verwijderd

Verschillende taalinstellingen heb ik al geprobeerd, levert niets op. Sony zelf kan me ook niet verder helpen.... Virusscanner geprobeerd leverde niks op.

Toch lijkt mij dit persoonlijk een verkeerde toetsenboord instelling (land, taal, etc).. Kan je niet mailen/bellen naar het bedrijf waar je je laptop vandaan hebt, om te kijken wat de orginele instellingen zijn?
En doen alle andere symbolen boven de cijfers het wel?

Verwijderd

Topicstarter
Met een ander toetsenbord doet ie t gewoon goed. Terug naar een herstelpunt helpt ook niet... Zou het dan toch hardware matig zijn?? Vraag me af hoe dan, aangezien alle afzonderlijke toetsen wel werken, alleen sommige combi's dus niet...

Taalinstellingen 100% goed, de tekens boven de nummers doen het ook gewoon..

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-04 13:40

JHMvP

Veritas logica est

Vroegâh eens een laptopje onder handen gehad die hetzelfde deed; bleek dat er een printbaantje op keyboardprint was beschadigd...drupje vloeibaar tin erop gedaan en het was opgelost.

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***