Ik wil in een windows mobile 5 applicatie een picturebox vullen met een plaatje wat online op een webserver staat. Hiervoor dacht ik, ik open gewoon een stream naar het plaatje toe en maak hiervan een Bitmap die ik in de picturebox gooi.
Werkt allemaal prima op een winforms applicatie, maar op de mobile device (emulator) werkt het dus niet. Is het uberhaupt mogelijk om een stream te openen op een pda? Lijkt me wel aangezien er wel functionaliteit voor in het .net compact framework zit.
Ohja, en de pda heeft natuurlijk wel verbinding met internet
Zie onderstaande functie die ik ervoor gebruik, deze werkt perfect op een winforms app, maar geeft een time-out exception op een windows mobile app. hoe zou dit nou kunnen?
Werkt allemaal prima op een winforms applicatie, maar op de mobile device (emulator) werkt het dus niet. Is het uberhaupt mogelijk om een stream te openen op een pda? Lijkt me wel aangezien er wel functionaliteit voor in het .net compact framework zit.
Ohja, en de pda heeft natuurlijk wel verbinding met internet
Zie onderstaande functie die ik ervoor gebruik, deze werkt perfect op een winforms app, maar geeft een time-out exception op een windows mobile app. hoe zou dit nou kunnen?
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| private Stream GetURLStream(string strURL) { System.Net.WebRequest objRequest; System.Net.WebResponse objResponse = null; Stream objStreamReceive; try { objRequest = System.Net.WebRequest.Create(strURL); objRequest.Timeout = 5000; objResponse = objRequest.GetResponse(); // Deze regel genereeert een time-out exception objStreamReceive = objResponse.GetResponseStream(); return objStreamReceive; } catch (Exception excep) { Console.WriteLine(excep.Message); return null; } } |