Toon posts:

PC start niet op na uitschakeling pc tijdens brandprocess

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel irrritant probleem met mijn pc, het verhaal begint hier:

Ongeveer een week terug was ik snel voor m'n werk een DVD aan het branden met de ingebouwde Windows Vista software. Het afsluitprocess duurde al 10 minuten, dus ik dacht dat dat niet meer klopte en ik had haast. Dus ik besloot de pc uit te zetten door de aan en uit knop ingedrukt te houden.

's-avonds komt ik thuis, zet de pc aan. PC lijkt normaal aan te gaan (fans gaan draaien, lichtjes gaan branden). Maar helaas blijft de pc hangen.

- Ik krijg geen signaal naar mijn monitor
- ik hoor geen check piep
- hdd leds blijven aan het begin branden, gaan later helemaal uit (geen activiteit meer na ongeveer 30 sec)

Ik heb echt geen flauw idee wat er aan de hand is en of ik dit echt heb gemold door mijn stommme actie. Heeft iemand een idee waar ik naar moet kijken?

Mijn systeem:
Case: Coolmaster Centurion 5
Mainboard: Gigabyte 8I945PL-G
Processor: Intel Pentium D 930 (3.0 GHz)
Mem: D2 1GB 667-C4
Videocard: Asus Geforce 7600GS 512 MB
HDD: Maxtor 250 GB SATA, Maxtor 80 GB IDE, WD 80 GB IDE
DVD burner: Pioneer dvd+/- schrijver
powersupply: In Win MagicPower 410 W ATX2

Iedereen met tips ben ik zeer dankbaar!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 16:42
Zoveel mogelijk hardware los maken, en kijken of hij nog wil booten. Kijk ook in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, dit is iig duidelijk een hardware-probleem.

Verwijderd

Topicstarter
okee bedankt.

is er iets wat het meest aannemelijk is dat er kan sneuvelen en deze problemen kan veroorzaken dankzij de door mij gemaakte acties?

mij persoonlijk lijkt het me dat een pc toch minimaal beeld moeten kunnen tonen als de hdd en of cdrom brak zijn.

powersupply/geheugen/cpu/videokaart of moederbord lijken me aannemelijker.

vervolgens is het volgens mij zo dat een pc een piep rimte geeft wanneer cpu geheugen of moederbord defect zijn toch?

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-05 13:53
Probeer is je voeding kabel eruit en dan op je power knop drukken, voeding kabel er weer in en nog is kijken. (werkt soms bij mijn msi bordje)

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:28
Probeer je Bios eens te resetten. ik heb het gehad dat alles ging draaien, lampjes aan en hij startte alleen op als ik de bios resette... heel vreemd maar het proberen waard!

Grtz,
Pinooo

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu op werk maar vanavond ga ik een bios update doen. En dus ook gelijk even resetten, even kijken of dat iets uithaald.

weten jullie waar ik een bootable dos cdrom kan downloaden? ik moet via dos flashen als ik me niet vergis.

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-05 21:19
Ik neem aan dat een bios-reset voldoende is, even je CMOS eruit halen en er na 20 seconden er weer inzetten. Ik heb dit probleem idd ook gehad, en een bios-reset voldeed bij mij :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb intussen CMOS gecleard, instellingen gereset en mijn BIOS geupdate. Maar helaas nog zonder het gewenste resultaat.

Wat mij trouwens sinds gister opvalt is dat wanneer m'n pc blijft haken, dat de pc automatisch uitschakeld na ongeveer 2 minuten. Kan dit op iets wijzen?

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 16:42
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:29:
- Ik krijg geen signaal naar mijn monitor
Kan dit :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg meestal geen beeld, maar na tussen de 1 en 20 restarts doet de pc het gewoon...

Dus het is mogelijk :)

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
demonteer je pc volledig

leg je moederbord op een niet-geleidend opp.

monteer je cpu weer. haal de overtollige koelpasta van cpu en koeler.

doe nieuwe koelpasta op de cpu.

monteer de koeler weer.

plug je voeding en grafische kaart in.

start de pc door de power_on pins even kort te sluiten.

kijk of je post hebt.

zo ja? zet je pc uit en monteer hem weer , laat alles uitgeplugd behalve je moederbord en je grafische kaart en boot weer. plug systematisch componenten bij in om te kijken of alles werkt , schakel je pc UIT wanneer je componenten inplugt.

Out of the box? What box? There is no box.

Pagina: 1