Toon posts:

netwerkadapter en foutcode 12

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat problemen om een netwerkkaart op mijn laptop (compaq armada E500, win2000) te installeren. Het gaat om een Sitecom WL-112. De installatie gaat prima, maar hij geeft de melding:

Dit apparaat kan niet genoeg vrije bronnen vinden om te gebruiken.
Als u dit apparaat wilt gebruiken, dien u een van de andere apparaten van dit systeem uit te schakelen.

Er worden bij de eigenschappen van de netwerkadapter verder geen conflicten aangegeven.
Wie weet hoe ik dit op kan lossen.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:20

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ander PCI slot geprobeerd?
Modbreak:In een laptop :? :z

[ Voor 45% gewijzigd door dion_b op 17-01-2007 11:04 ]

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, voor beide sloten geeft hij dit probleem.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:00

lier

MikroTik nerd

Heb je misschien nog wat onboard devices die uit kunnen (omdat ze toch niet gebruikt worden) ?
Welke instelling heb je in het bios ten aanzien van de IRQ toekenning ? (bv pnp...)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Om eerlijk te zijn weet ik niet welke ik uit kan schakelen, wellicht de infrarood-poort, telefoon- en utp-aansluiting. Het lastige is dat ik niet weet welke apparaten dezelfde bronnen gebruiken.

Naar bios kan ik vanavond pas kijken.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 20:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan de IRQ-setting gevonden worden, ik kom hem niet tegen in Bios.

Verwijderd

Topicstarter
De IRQ-setting kom ik nog steeds niet tegen, wel heb ik gekeken naar de indeling van de kanalen.
De cardbus controlers (de 2 sloten voor de netwerkkaart gok ik) staan op 11, op datzelfde kanaal staan ook een hoop andere apparaten; midi-apparaat, ATI beeldschermadapter, PCI audiodrive, usb universal host controller en LT win Modem.

Nu lijkt het voor de hand te liggen om hier wat mee te schuiven, maar voor zowel de cardbuscontrolers als de overige heb ik geen mogelijkheid om de irq te wijzigen. Bij sommige kan ik het vinkje bij automatische instellingen gebruiken uitzetten. Ik krijg dan de melding probeer een andere configuratie te kiezen in het vak instellingen gebaseerd op.
Als ik dit doe kan ik het invoer-/ uitvoerbereik veranderen, maar bij de IRQ krijg ik dezelfde melding. Moet ik ergens anders nog een instelling wijzigen?
Pagina: 1