[Office 2007] De Ribbon

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik zie dat er in het verzameltopic al uitgebreid over geklaagd is, maar dan wil ik hier graag de Ribbon een nieuw podium geven voor lof en kritiek.

Ik heb gisteren Office 2007 geinstalleerd en ben, op het eerste gezicht, tevreden. Ik mag het idee van de Ribbon (het "Lint") wel, en stel de vernieuwingsdrift van Microsoft op prijs.

Waar ik echter ABSOLUUT niet tegenkan, is als ik niet kan slepen met mijn venstertjes, danwel toolbars. Al vindt Microsoft zelf van niet, de Ribbon blijft een veredelde toolbar, en moet dus door mij aan te passen zijn.

Nou zeggen ze dus zelf dat uit onderzoek blijkt dat slechts 2% van de mensen dat doet. Maar dan hebben ze het over knoppen toevoegen en verwijderen. Ik heb het simpelweg over het groter en kleiner slepen van de individuele vakjes, en het verplaatsen van de hokjes.

Ik heb 2 uur tot tinteling en woede aan toe uitgezocht of het kon.. En nee, het kan niet... Of.... toch?

Dus als mooie aftrap voor dit topic de screenshot van mijn customized Ribbon. Hoe? Met de trial van de Ribbon Customizer
http://pschmid.net/office2007/ribboncustomizer/

Want "Plakken" linksboven als grootste knop...? 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.interaddict.org/temp/ribbon2.png

.

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-10-2025
Handig dat programma.

Maar ik denk dat de ribben erg wennen is.

Wat ik persoonlijk veel erger vind en voor mij ook reden is om bij 2003 te blijven, is

Dat irri gele outlook vandaag scherm.

Vroeger was die pagina zwart met de klok er in, of hooguit grijs.
Nu is het allemaal vel geel.

Ik snap niet dat er nog niemand is geweest die daar over klaagt.

Als dat terug kan zoals in outlook 2003, dan zou ik misschien voor 2007 gaan.
Hoe gek ook, ik kan mij dus erg irriteren aan die felle kleur.

Natuurlijk kan je ook opstarten in outlook bij de mail-in box, ipv outlook vandaag.

Maar als je het overzicht outlook vandaag gewent bent, tja.

Ik weet niet wat jullie vinden maar dit vind ik dus, en als iemand weet hoe je dat kan oplossen graag!

OT: De ribben, ik denk dat het nogmaals wennen is, vreemder is het *.docx. Misschien kan het formaat meer, maar een hoop bedrijven moeten hun miljoenen doc's dan om zetten.

Hoe dan ook, voor mij voorlopig 2003. (heb het immers ook gekocht dus ja zie geen reden om weer geld te gaan uitgeven)

En al al helemaal niet aan outlook 2007 gele zonnige velle start pagina Pff

Verwijderd

ik had ook liever de oplossing gezien zoals in mac os office, dat is 1 enkele knop waar soort van in/uitklapbaar paletje komt.

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 14:57

giMoz

iets met meester...

ik vind het een heerlijkheid. Eindelijk alle gewenste functionaliteit op de juiste plaats.
Vooral in Excel vind ik hem zeer goed doordacht. Alles veel beter te vinden.

Wel een gemis dat ze hem in het outlook main window niet gebruikt hebben, wel bij het typen van een bericht maar niet in het hoofsherm. gemiste kans.... (hoewel ik ook niet weet wat daar dan allemaal in zou moeten, maar das een ander verhaal..)

Iig alle lof voor de ribbon.. _O_

Of niet natuurlijk...

• maartn
@GiMoz

Kan jij wel wennen aan de nieuwe Outlook vandaag trouwens.

Ik moet er een zonnebril bij op zetten :P lol

Maar misschien is het gewoon wennen dat geel.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Dit is geen algemeen bespreek-Office topic, daar hebben we al 8 maanden lang over gesproken in [Ervaringen] Office 2007 (voorheen "12")
Ga dus ajb. hier niet Outlook Today etc. bespreken.

Ziet er handig uit. Overigens heeft http://pschmid.net met de uitleg over RibbonX ook goedkopere (doch kennisintensievere) manieren om het aan te passen :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024
Outlook gebruik ik niet, maar ik las inderdaad dat de Ribbon niet consequent is toegepast. Volgens Microsoft vanwege capaciteitsproblemen aan de ontwikkelkant: Te weinig mensen en teveel werk dus.

Indirect heeft de ribbon mij toch tot een drastische maatregel doen beslissen...

Ik heb IE7 geinstalleerd, en daar zit een soort tussenoplossing in. Hierdoor staat de helft vast, en de andere helft is aan te passen. Dit werkt volgens mij ook niet. Bij Word staat de Ribbon ten minste logisch geordend, maar bij IE is het nu een slagveld van buttons en toolbars, omdat ik gewoon m'n Google toolbar wil blijven gebruiken.

Ik kon er niet meer tegen, dat Ribbon-idee. Die statische bovenkant.

En dus, van versie 2.0 in 1996 tot versie 6.0 in 2006 groot aanhanger, promotor en liefhebber geweest te zijn... ben ik overgestapt.... van Internet Explorer... naar Firefox.

(Wel met IE7 skin... duh :))

Aan Word zal ik maar gewoon moeten wennen denk ik. Ik wacht met angst en beven op Vista. Komt de Ribbon dan ook in verkenner?

• maartn
Sorry FJK. Ik kwam dat topic tegen maar het was gesloten, vandaar.
Maar idd mijn ding had ook niet veel te maken met de TS.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:07
Nee, de Ribbon zit niet in de verkenner. Daar hebben ze andere dingen in toegepast.

Ik vind de Ribbon trouwens wel een uitkomst. Ik kan functionaliteit die ik wil gebruiken nu veel sneller vinden (maar werk dan ook al een half jaar met Office 2007). En dat gele van Outlook was me niet eens opgevallen (wellicht dat het er in Vista iets anders uitziet?)

Ik moet zeggen dat ik de interface van IE7 wel een behoorlijke verbetering vind. Lekker opgeruimd zo (maar gebruik geen andere toolbars)

Overigens zijn er meer onderdelen van Office 2007 niet aangepast. Inderdaad door capaciteitsproblemen. Zo zul je de Ribbon nog niet tegenkomen in (bijvoorbeeld) Visio 2007. En dat is dan wel weer jammer...
Pagina: 1