[FLASH/HTML/CSS] insert div via swf.

Pagina: 1
Acties:

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hej beste mensen,

Ik heb de volgende website:
Afbeeldingslocatie: http://sdesigns.df-net.nl/uitleg.jpg

De hele site bestaat uit div lagen die door middel van css op hun plaats worden gezet.

Nu bestaat het bruine vlak uit de content. Ik wil dus dat - als je klikt op een knop in de flash file - je een andere div layer ingeladen krijgt. (of een andere html pagina, zolang de pagina maar niet reload).

Ik wil niet dat de pagina reload omdat het flash bestand op dezelfde frame moet blijven staan. Dit is omdat de knop blijft geselecteerd als erop geklikt is.

Hoe zorg ik ervoor dat als ik op button1 in flash klik, in de content pagina1.html geladen wordt?
Ik begrijp dat het kan met iframes, maar ik wil het graag met css oplossen. Is het mogelijk om deze actie via flash aan de html pagina door te geven? Wat is de beste oplossing voor mijn probleem? andere oplossingen zijn ook zeer welkom.

Ik ben nog van de frame generatie en probeer alles nu met css te doen.

alvast bedankt!

www.tri-state.nl

• SurfHost
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-11 10:31
Wat jij wil kan volgens mij niet met CSS alleen. Je zal dan toch helemaal flash moeten gebruiken of flash i.c.m. AJAX maar ik weet niet of dat wel werkt. :P

Verwijderd

Je kan eventueel div's hiden en unhiden maar dan zit je met het nadeel dat al die div's in 1 keer moeten gedownload worden.
Een betere oplossing is een variabele meesturen met de url als je op een knop klikt zodat je swf weet welke knop inactief te maken (geselecteerd moet blijven zoals jij het stelt).

• _Supreme
  • Niet online
Dat lijkt me inderdaad een betere oplossing dan inderdaad, kun je wat meer uitleg geven over die variabele?

Ik zal even de website laten zien waar het om gaat:
http://www.tri-state.nl/test/

Zoals je ziet is het bovenste vlak een swf. Het tabje van de knop waarop je geklikt hebt (nog niet gemaakt dus) moet 'geselecteerd blijven'. inactief worden gemaakt dus. Werkt dit binnen actionscript?

www.tri-state.nl

Verwijderd

_Supreme schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:38:
Dat lijkt me inderdaad een betere oplossing dan inderdaad, kun je wat meer uitleg geven over die variabele?

Ik zal even de website laten zien waar het om gaat:
http://www.tri-state.nl/test/

Zoals je ziet is het bovenste vlak een swf. Het tabje van de knop waarop je geklikt hebt (nog niet gemaakt dus) moet 'geselecteerd blijven'. inactief worden gemaakt dus. Werkt dit binnen actionscript?
Volgens mij wel, maar hiervoor kijk je best es op flashkit.com...

Verwijderd

Ik zie alleen de noodzaak van een flash-dingetje voor dat geanimeerde logo.
Betere oplossing is dus je bovenstuk doormidden te hakken en links een flashdingetje ervan te maken en rechts gewoon dat menuutje met tabjes in html/css...

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:03
Helemaal mee eens. Alleen zou ik het wel horizontaal knippen, dus alleen de tabbladen in HTML, dan zie je zeker geen kleurverschillen.

• _Supreme
  • Niet online
Jah, dat is ook mijn nood-oplossing, maar ik zou heel erg graag die tabbladen ook in flash animeren. Ik wil dat ze op een vloeiende manier in en uit -poppen.

www.tri-state.nl

Pagina: 1