yoyo!
ik ben al erg veel opzoek geweest naar laptops de laatste tijd, van pricewatch, naar de Fnac, de Mediamarkt, de photo-hall, de makro, noem maar op, ik heb alle bedrijfsites afgezocht, elke internetwinkel afgespeurd,... maar nu zit ik met hetvolgende probleem:
Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Pentium M, D, core duo, core 2 duo, centrino, en al diene rampamatan is echt nie te doen
ik hoop dat iemand mij wenst te helpen te zoeken naar de ultieme laptop waarvan ik enkele eisen heb. Ik ben veeleisend, maar dat maakt de zoektocht extra moeilijk, ik hoop dat iemand toevallig net hetzelfde onderzoek heeft gedaan.
Scherm (en hier zal het schoentje al knellen voor velen):
sowieso 14" of kleiner (Wide), GLOSSY met 1280*800 of hogere resolutie
prijs: +/-1200 €
Ram: liefst 2GB
processor: liefst intel core 2 duo of snelle met heerlijke autonomie +/- 3u of meer ? (indien mogelijk)
HD: 80GB of meer
videokaart: 7600 (mobile variant = GT versie desktop hé?) of gelijkaardige ATI variant
Wifi, dvd brander, enz..
of verwacht ik teveel van het goede?
ik denk het niet
hier is een voorbeeld...
Asus A8FM-4P006M €925,00 +verzending
http://www.laptops4u.nl/info/a8fm-4p006m-1139.html
* Intel Core 2 Duo T5500 (1.66GHz; 2MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
* 100GB harddisk 5400RPM
* 1024MB DDR2 667Mhz (1 x 1024) (zalig toch!)
* 8* DVD+/-RW Dual Layer/ 4-in-1 cardreader
* 1 x VGA Out, 1 x Audio out/Mic-in, 5 x USB 2.0, 1 x Firewire, 1 x TV-Out, express card support
* 14.1" WXGA Colorshine TFT (1280 x 800), 0.35 Megapixel Webcam
* Windows XP MCE NL/UK/FR + Gratis Upgrade naar MS Vista!
* Internal W-LAN 54Mbps (Intel PRO/Wireless 3945ABG)/ Bluetooth 2.0
* Li-Ion Battery 6 Cell 3200mAh ( heb Geen idee hoe lang deze autonomie is icm die processor )
* 335 x 245 x 34.8~37.3 mm/ 2.3kg (6 cell battery)
* 2 jaar pick-up & return garantie
* Gratis Draagtas, Optische Muis
daar kan ik dan nog voor 250€ ongeveer extra ram en 1.83 Ghz ipv 1.60
dat zou dan komen op 1175€
dus; de wonderen zijn de wereld niet uit hé
enige prob is de videokaart... kwil er naast serieus hard schoolwerk (véééél photoshop A3 @ 300dpi!!)
ook heel graag multimediaapparaat van maken --> en dan wil ik gereed zijn voor HD. daarmee dat ik een 7600 Go omw v zijn purevideo support zo graag zie zitten, en van gamen heb ik ook geen schrik
ben daar ook wel grafische guru in trouwens... en een 7600 GT/Go is echt wel een knappe kaart imo
echt kut dat dit geen optie is hier, anders was ik verkocht...
nu was mijn vraag... zou ik nog andere laptops over het hoofd zien?
ik heb al veel afgeschuimd hoor
of bestaat er een site die prijs/kwaliteit van véél laptops overzichtelijk kan vergelijken?
hoe zoeken jullie hiernaar?
alvast geweldig bedankt bij voorbaat
Musback
ik ben al erg veel opzoek geweest naar laptops de laatste tijd, van pricewatch, naar de Fnac, de Mediamarkt, de photo-hall, de makro, noem maar op, ik heb alle bedrijfsites afgezocht, elke internetwinkel afgespeurd,... maar nu zit ik met hetvolgende probleem:
Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Pentium M, D, core duo, core 2 duo, centrino, en al diene rampamatan is echt nie te doen
ik hoop dat iemand mij wenst te helpen te zoeken naar de ultieme laptop waarvan ik enkele eisen heb. Ik ben veeleisend, maar dat maakt de zoektocht extra moeilijk, ik hoop dat iemand toevallig net hetzelfde onderzoek heeft gedaan.
Scherm (en hier zal het schoentje al knellen voor velen):
sowieso 14" of kleiner (Wide), GLOSSY met 1280*800 of hogere resolutie
prijs: +/-1200 €
Ram: liefst 2GB
processor: liefst intel core 2 duo of snelle met heerlijke autonomie +/- 3u of meer ? (indien mogelijk)
HD: 80GB of meer
videokaart: 7600 (mobile variant = GT versie desktop hé?) of gelijkaardige ATI variant
Wifi, dvd brander, enz..
of verwacht ik teveel van het goede?
ik denk het niet
hier is een voorbeeld...
Asus A8FM-4P006M €925,00 +verzending
http://www.laptops4u.nl/info/a8fm-4p006m-1139.html
* Intel Core 2 Duo T5500 (1.66GHz; 2MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
* 100GB harddisk 5400RPM
* 1024MB DDR2 667Mhz (1 x 1024) (zalig toch!)
* 8* DVD+/-RW Dual Layer/ 4-in-1 cardreader
* 1 x VGA Out, 1 x Audio out/Mic-in, 5 x USB 2.0, 1 x Firewire, 1 x TV-Out, express card support
* 14.1" WXGA Colorshine TFT (1280 x 800), 0.35 Megapixel Webcam
* Windows XP MCE NL/UK/FR + Gratis Upgrade naar MS Vista!
* Internal W-LAN 54Mbps (Intel PRO/Wireless 3945ABG)/ Bluetooth 2.0
* Li-Ion Battery 6 Cell 3200mAh ( heb Geen idee hoe lang deze autonomie is icm die processor )
* 335 x 245 x 34.8~37.3 mm/ 2.3kg (6 cell battery)
* 2 jaar pick-up & return garantie
* Gratis Draagtas, Optische Muis
daar kan ik dan nog voor 250€ ongeveer extra ram en 1.83 Ghz ipv 1.60
dat zou dan komen op 1175€
dus; de wonderen zijn de wereld niet uit hé
enige prob is de videokaart... kwil er naast serieus hard schoolwerk (véééél photoshop A3 @ 300dpi!!)
ook heel graag multimediaapparaat van maken --> en dan wil ik gereed zijn voor HD. daarmee dat ik een 7600 Go omw v zijn purevideo support zo graag zie zitten, en van gamen heb ik ook geen schrik
echt kut dat dit geen optie is hier, anders was ik verkocht...
nu was mijn vraag... zou ik nog andere laptops over het hoofd zien?
ik heb al veel afgeschuimd hoor
of bestaat er een site die prijs/kwaliteit van véél laptops overzichtelijk kan vergelijken?
hoe zoeken jullie hiernaar?
alvast geweldig bedankt bij voorbaat
Musback