Toon posts:

[XP] Downloaden via browser werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik zit al een tijd met een heel lastig probleempje: downloaden via de browser werkt niet goed meer, evenals streaming video en audio afspelen. Kleine bestanden gaat goed, maar zodra het meer dan een paar MB wordt stopt de download op een gegeven moment en moet je hem opnieuw starten, vaak volgt hetzelfde resultaat. Winamp streams kunnen op een gegeven moment niet meer gebufferd worden, youtube filmpjes halen het einde zelden, Windows Update, Hitman Pro, grote mails, werkt allemaal amper meer. Ook laden webpagina's soms maar half, maar een refresh is daar meestal voldoende. Kortgezegd heeft mijn pc problemen met het continu verbinding houden met internet, vreemd genoeg doen emule en utorrent het echter wel perfect...

Heb al vanalles geprobeerd eigenlijk, en de volgende dingen geconcludeerd:
  • ligt niet aan internetverbinding/router, mijn laptop heeft deze problemen niet, ook xbox live werkt perfect. Verder ook geen spannende instellingen op router, gewoon DHCP aan en alles automatisch, paar poortjes open voor emule.
  • PC direct op modem helpt ook niet.
  • de PC is via een utp kabel op de router aangesloten, stop je de kabel in de laptop werkt ook alles naar behoren dus utp kabel lijkt me in orde.
  • problemen in alle browsers
  • win xp network diagnose programmaatje vindt niks
  • tcp/ip resetten / netwerkverbinding herstellen doet ook niets
  • hitmanpro en kaspersky vinden niks, dus ook geen virus/malware
  • heb 2 netwerkkaarten in deze PC, op allebei zelfde resultaat
  • ook met Kaspersky en Zonealarm uit geen stabiele connectie
De internetconnectie gaat via @home, snelheid is verder prima. De PC werkt verder ook prima, 2,8 ghz Intel met 1 gb ram en 2 HDD's (250 en 160 gb) en Windows is mooi schoon. Toch denk ik dat het probleem wel ergens diep in Windows moet zitten, kan me niets anders voorstellen... Maar ik heb helemaal geen zin om Windows opnieuw te installeren, en al mn software. Kost dagen...

Ik heb dit forum en google al veelvuldig doorzocht maar niets kunnen vinden. Wie o wie heeft enig idee wat dit probleem zou kunnen veroorzaken, ieder idee is welkom!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke browser gaat het hier om ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Firefox (2.0), maar het probleem doet zich ook voor in IE en Opera.

Verwijderd

Al je hele harde schijf opgeruimd en register?
Alle temp en cache mappen?

• Arch-IT-ect
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-06-2025

Arch-IT-ect

.nutter

herinstall netwerkkaart drivers eens, normaal vind je deze op de site van je mobo producent en anders op de cd van je mobo, maar dit zijn meestal verouderde als het mobo zelf ook al een leeftijd heeft

If freedom is short of weapons, we will compensate it with willpower

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:01:
Ik gebruik Firefox (2.0), maar het probleem doet zich ook voor in IE en Opera.
...Dan zal het aan HTTP liggen.. Kun je wel iets uit een FTP leechen?

Verwijderd

Topicstarter
Mn harde schijf en cache enzo zijn schoon. Regclean ook al gedaan.

Ik zal de drivers van de netwerkkaarten eens opnieuw installen, die had ik nog gemist :)

En ik dacht zelf ook aan iets met http, aangezien emule wel werkt, maar ftp download via de browser doet het dus ook niet. Hetzelfde bestand met FlashFXP binnenhalen werkt dan weer wel...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 13:24 ]

Verwijderd

Ik heb hier hetzelfde probleem. Het ligt alleen volgens mij aan de internetverbinding. Ben ik draadloos verbonden met ons orange family 22mbit abonnement in Groningen gaat het prima, alles functioneert. Zogauw ik hier thuis aan de 12mbit Tiscali hang werkt alles nog wel prima maar halen YouTube filmpjes het einde niet meer. Ze kappen in het midden met laden, vrij irritant. Waar zou het aan kunnen liggen, een soort timeout op afstand oid?
Pagina: 1