Beste mensen, ik zit al een tijd met een heel lastig probleempje: downloaden via de browser werkt niet goed meer, evenals streaming video en audio afspelen. Kleine bestanden gaat goed, maar zodra het meer dan een paar MB wordt stopt de download op een gegeven moment en moet je hem opnieuw starten, vaak volgt hetzelfde resultaat. Winamp streams kunnen op een gegeven moment niet meer gebufferd worden, youtube filmpjes halen het einde zelden, Windows Update, Hitman Pro, grote mails, werkt allemaal amper meer. Ook laden webpagina's soms maar half, maar een refresh is daar meestal voldoende. Kortgezegd heeft mijn pc problemen met het continu verbinding houden met internet, vreemd genoeg doen emule en utorrent het echter wel perfect...
Heb al vanalles geprobeerd eigenlijk, en de volgende dingen geconcludeerd:
Ik heb dit forum en google al veelvuldig doorzocht maar niets kunnen vinden. Wie o wie heeft enig idee wat dit probleem zou kunnen veroorzaken, ieder idee is welkom!
Heb al vanalles geprobeerd eigenlijk, en de volgende dingen geconcludeerd:
- ligt niet aan internetverbinding/router, mijn laptop heeft deze problemen niet, ook xbox live werkt perfect. Verder ook geen spannende instellingen op router, gewoon DHCP aan en alles automatisch, paar poortjes open voor emule.
- PC direct op modem helpt ook niet.
- de PC is via een utp kabel op de router aangesloten, stop je de kabel in de laptop werkt ook alles naar behoren dus utp kabel lijkt me in orde.
- problemen in alle browsers
- win xp network diagnose programmaatje vindt niks
- tcp/ip resetten / netwerkverbinding herstellen doet ook niets
- hitmanpro en kaspersky vinden niks, dus ook geen virus/malware
- heb 2 netwerkkaarten in deze PC, op allebei zelfde resultaat
- ook met Kaspersky en Zonealarm uit geen stabiele connectie
Ik heb dit forum en google al veelvuldig doorzocht maar niets kunnen vinden. Wie o wie heeft enig idee wat dit probleem zou kunnen veroorzaken, ieder idee is welkom!