[Vista] Krijg Nvidia drivers niet geinstalleerd van GF7950GT

Pagina: 1
Acties:

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01 13:41
Ik ben nu al een tijdje bezig om de Nvidia drivers te installeren onder Windows Vista X86.

Me kaart word keurig herkent in Windows, en word geinstalleerd met de standaard windows drivers. Echter, als ik de Forceware 97,46 driver installeer van Vista (WHQL) weigert hij dienst.

Via de setup.exe gaat hij er heel snel door heen en staat er: There were no modifications made.

Ook als ik de windows drivers de-installeer krijg ik deze melding. (krijg wel steeds een melding dat een spel niet goed werkt met deze drivers)

Andere manier wat ik heb geprobeerd is handmatig de inf file aan te wijzen door in aparaatbeheer een driver uit te kiezen. Ook hier zonder succes en krijg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://img363.imageshack.us/img363/260/untitled2ev0.jpg

De driver is ook niet corrupt, heb hem meerdere keren van verschillende locaties gedownload.
Vervelende is namelijk nu ook dat ik geen nVidia control panel heb.

Hoe krijg ik dit opgelost 8)7

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Welke versie heb je nu dan?
Volgens mij wordt die 97.46 via windows update geïnstalleerd en hoef je eigenlijk niets te doen, volgens mij.

Als je je driver deïnstalleert, vink je dan ook het "delete all files" (of zoiets) aan?
Misschien dat dat helpt om met een schoon systeem te beginnen, daarna plukt-ie ze weer van het internet, of kan je nog een keer proberen om het handmatig te doen (ik zou dan de inf-variant doen, voor de zekerheid).

Anders als het echt niet lukt de .52 proberen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• The Otherside
Alles gedaan wat jij beschriijft. Aan een schone installatie zit ik toch niet echt te denken, kan ik weer de zooi opnieuw gaan activeren.

De melding die ik krijg tijdens het installeren van driver:

"Windows Vista does not support

This problem was caused by a compatibility issue between and Windows Vista. was created by Age of Empires II Update v2.0a. An update is available that solves this problem."

Heb dat spel niet eens, driver via windows update al opgehaald. Maar er zit geen control panel in :/.

Is er ook een 97.52 build? Even zoeken dan!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die 7950 is toch geen dual-gpu? (Ik ben niet zo goed met al die 7xxx-kaarten, verwarren me maar :P ).
Want als dat het geval is komt het omdat SLI en dual-gpu nog niet ondersteund wordt (zelfs niet in de 100.30*).

* De 100.30 zou ik niet proberen, die is voor de 8800

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• The Otherside
De 97.52 drivers installeren wel gewoon volgens behoren _/-\o_ , raar hoor...

(De 9750GT is single core de 9750GX2 is soort SLI in 1 kaart.)

In elk geval bedankt. :*)