Monitoren Proliant DL360G5 oinder linux (gentoo)

Pagina: 1
Acties:

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
Ik heb een mooie nieuwe server staan van HP, de DL365G5 geloof ik..

Nou moet dat ding een heel arsenaal aan sensoren en troep aan boord hebben maar ik kan ze helaas niet benaderen met LM_Sensors etc..

Ik weet dat HP allerlei toolkits heeft maar dat zijn RPM's voor redhat en ik gebruik Gentoo.

Is het mogelijk om alle ingebouwde sensoren en optie uit te lezen van zo'n ding zonder de enterprise tools van redhat ? Gewoon met LM_sensors o.i.d. ?

IP Rocks

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Zijn de HP sensors niet gemaakt voor HP InSight Manager ?

• redguy
  • Niet online

redguy

Topicstarter
Mja ook.. maar ook insight manager moet gewoon de hardware uitvragen lijkt me.. Ik zoek een manier om dat te doen onder linux...

IP Rocks

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:58
De waardens die HPSIM laat zien worden gewoon uit de Management Agents geladen via SNMP.

Ik weet niet of je wat kan met de drivers van SUSE of SCO, daar heeft HP ook drivers van, maar onthoud, je gebruikt een niet gesupport OS op de servers. HP kan daar dus geen support (lees drivers) voor ontwikkelen. Als het werk perfect, maar als het niet werk....

Daarom ondersteund HP alleen een server OS op de servers, dan kunnen ze goed supporten.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 21:20

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wat Rolfie zegt ^^ Ongesupport OS op de server. Wellicht dat je de drivers van Redhat/Suse aan de praat krijgt op Gentoo, maar dat zal je dan zelf moeten proberen.

Let wel: Van HP hoef je geen ondersteuning te verwachten, ook al heb je een dure server gekocht.

Een vraag van mijn kant: Waarom heb je in hemelsnaam een distrubutie als Gentoo op een server gezet. Was een server install van Bijvoorbeeld Suse/Fedora/Ubuntu niet handiger geweest. :?

IIg move ik deze even naar NOS, misschien dat er daar nog mensen zitten die die sensors hebben weten aan te spreken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wacht even...

Je hebt nota bene .rpms? Installeer die gewoon onder Gentoo :z

Momenteel is de Gentoo wiki down, maar daar kun je lezen hoe .rpm te installeren :)

Oslik blyat! Oslik!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-02 16:29

killercow

eth0

Ooit was er ook een ebuild voor deze drivers, maar volgens mij zitten die niet meer in portage.
Ik gebruik ze gewoon zelf gebuild vanuit de srpm's

openkat.nl al gezien?

• redguy
  • Niet online

redguy

Topicstarter
Waarom gebruik ik gentoo ?

Tsja, ik ga hier geen distro war starten.. Ik gebruik al jaren gentoo, bevalt me prima, doet precies wat ik wil.. M'n server is zo stabiel als een huis en werkt perfect.. ik ga niet van distro switchen omdat ik een paar sensortjes niet aan de praat krijg..

Wat de RPM's betreft.. ik heb ze zelf niet direct staan maar ik weet dat er redhat RPMs te downloaden zijn. Was me alleen even niet bewust van het feit dat je die zomaar kon installen onder gentoo..

Ik ga die wiki eens ff lezen, alsvast bedankt voor de hulp...

Killercow, ik hoor graag je ervaringen op dit gebied..

IP Rocks

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-02 16:29

killercow

eth0

redguy schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:51:

Killercow, ik hoor graag je ervaringen op dit gebied..
Redguy,

Heb je hier iets aan:

http://gentoo-wiki.com/HOWTO_Use_Hpasm

openkat.nl al gezien?

Pagina: 1