Toon posts:

MSI K8N Neo-4F: Geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met een PC.

Het moederbord is zoals in de titel een MSI K8N Neo-4F met onboard geluidskaart.
Naar mijn mening is het moederbord juist geinstalleerd, alle connectoren zitten juist. Op de Front panel audio pins zit de AC'97 stekker. Heb ook al geprobeerd om pin 5,6 en 9,10 met een jumper af te sluiten, zoals in de manual gesuggereerd staat. Doch komt er geen rimpel geluid uit de speakers. De speakers werken zitten in de juist Line-Out connector.
Alle laatste drivers zijn geinstalleerd, moederbord, geluid, bussen, weetikveel wat.
Alle software config settings nagekeken, nergens problem, volume staat softwarematig op een acceptable niveau. DirectX up to date.

Voorheen gebruikte deze PC een extern Creative Soundblaster Audigy 2.0 via USB om geluid te produceren... maar dit ding is nu niet meer beschikbaar en het zou via de geluidskaart moeten, nu.
De software en drivers hiervan zijn verwijderd.

Het probleem is namelijk dat alles netjes lijkt te werken zoals bv een MP3 in winamp afspelen geeft geen enkele foutmelding, de song speelt netjes af, de Spectrum Analyzer gaat op en neer,.... maar gewoon niets uit de speaker... noch headset... noch een stel andere speakers...

Weet iemand nog iets dat ik over het hoofd gezien heb?

Alvast bedankt,
Tekka.

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-05 08:30

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Komt er wel geluid uit als je em aan de achterkant instelt? (Neo4-F heeft volgens mij veel kuren met geluid, moet in BIOS enabled staan, jumpers staan bij mij 5-6, -10, en geluid alleen via achterkant aanwezig)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Verwijderd

Topicstarter
Frontpanel noch achterkant werken.

In BIOS staat AC97 op auto... de andere optie is enkel Disabled... dus die staat goed zouw ik zeggen.