Toon posts:

Extern bureablad werkt niet bij Vpn verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

D.m.v. een vpn verbinding en het externe bureaublad kan ik verbinding maken met de server op het werk en dus inloggen. Dit werkt perfect op mijn laptop thuis.
Wil ik dit echter bij een collega doen bij hem thuis dan komt de vpn verbinding wel tot stand en bij het verbinding maken d.m.v. het extern bureaublad geeft hij een foutmelding dat hij geen verbinding kan maken.

Echter werkt het met exact dezelfde gegevens bij mij thuis wel.

Informatie over de situatie van bij de plekken:

Waar het wel werkt:
Chello modem naar sweex wireless router en dan draadloos naar een laptop.
De firewall in de sweex router is uitgeschakeld. Xp firewall is aan.

Waar het niet werkt:
Kpn adsl direct met Speedtouch 546 naar Linksys WRT54GL draadloze router en dan draadloos naar een desktop pc. Ook is hier de firewall van de linksys router uitgeschakeld. De speciale opties om vpn poorten open te zetten staan allemaal aan. De firewall van xp is uitgeschakeld.
Virusscanner is niet de oorzaak.
bij de eigenschappen van deze computer tabblad verbindingen van buitenaf staan de opties hetzelfde als bij mijn laptop.

Weet iemand waar dit in kan zitten en hoe het eventueel op te lossen is?

Alvast enorm bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand die me kan helpen?

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 17:01
Dit kan uiteraard van alles zijn, wat voor VPN oplossing gebruik je (type client, etc)?
Zitten er meer machines achter de oplossing waar het niet werkt? (Ja dit kan uitmaken)
Welke 'speciale opties' bedoel je precies?

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:50
Probeer eens op IP te connecten. Als ik via VPN connect moet ik wel het volledige DNS adres geven (computer.domein.local bijv.)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:41
Toevallig zowel thuis als op de zaak in de zelfde IP range? Daar lijkt dit probleem wel op.

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is als ik het bekabeld rechtstreeks aansluit om de speedtouch modem werkt het uitstekend. Het zit hem dus kennelijk in de linksys router.
Gebeld met de helpdesk en zij zeggen dat het niet mogelijk is met dit en andere linksys producten :S

Ik vind het erg vreemd want op mijn thuis locatie werkt het wel en dat met een simpel sweex routertje.

Wat zou het kunnen zijn in de router?

Ik heb al de firewall uitgezet het ip adres van de desbetreffende pc dmv de DMZ functie rechten gegeven om dus alle poorten voor dat ip los te zetten.

Client is Windows Xp pro SP2

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 17:01
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 23:16:
Het vreemde is als ik het bekabeld rechtstreeks aansluit om de speedtouch modem werkt het uitstekend. Het zit hem dus kennelijk in de linksys router.
Gebeld met de helpdesk en zij zeggen dat het niet mogelijk is met dit en andere linksys producten :S

Ik vind het erg vreemd want op mijn thuis locatie werkt het wel en dat met een simpel sweex routertje.

Wat zou het kunnen zijn in de router?

Ik heb al de firewall uitgezet het ip adres van de desbetreffende pc dmv de DMZ functie rechten gegeven om dus alle poorten voor dat ip los te zetten.

Client is Windows Xp pro SP2
Als je ook nog antwoord geeft op mijn vragen dan kan ik je waarschijnlijk wel vertellen waar het aan ligt. Ik bedoel dus niet het OS (win XP sp2) maar de VPN client zelf. Is dat de ingebouwde VPN client van windows? en zo ja, welk protocol wordt gebruikt? PPTP? L2TP? Het kan een natting probleem zijn van bv. het GRE protocol of bv. iets wat UDP encapsulation heet en wat niet op de linksys werkt.
Dat het standaard niet ondersteund wordt is IMHO onzin. Wij bouwen hier ook VPN's op achter een linksys WRT-54GL

[ Voor 7% gewijzigd door bazkar op 18-01-2007 08:43 ]

Pagina: 1