Ik heb het volgende probleem:
D.m.v. een vpn verbinding en het externe bureaublad kan ik verbinding maken met de server op het werk en dus inloggen. Dit werkt perfect op mijn laptop thuis.
Wil ik dit echter bij een collega doen bij hem thuis dan komt de vpn verbinding wel tot stand en bij het verbinding maken d.m.v. het extern bureaublad geeft hij een foutmelding dat hij geen verbinding kan maken.
Echter werkt het met exact dezelfde gegevens bij mij thuis wel.
Informatie over de situatie van bij de plekken:
Waar het wel werkt:
Chello modem naar sweex wireless router en dan draadloos naar een laptop.
De firewall in de sweex router is uitgeschakeld. Xp firewall is aan.
Waar het niet werkt:
Kpn adsl direct met Speedtouch 546 naar Linksys WRT54GL draadloze router en dan draadloos naar een desktop pc. Ook is hier de firewall van de linksys router uitgeschakeld. De speciale opties om vpn poorten open te zetten staan allemaal aan. De firewall van xp is uitgeschakeld.
Virusscanner is niet de oorzaak.
bij de eigenschappen van deze computer tabblad verbindingen van buitenaf staan de opties hetzelfde als bij mijn laptop.
Weet iemand waar dit in kan zitten en hoe het eventueel op te lossen is?
Alvast enorm bedankt!
D.m.v. een vpn verbinding en het externe bureaublad kan ik verbinding maken met de server op het werk en dus inloggen. Dit werkt perfect op mijn laptop thuis.
Wil ik dit echter bij een collega doen bij hem thuis dan komt de vpn verbinding wel tot stand en bij het verbinding maken d.m.v. het extern bureaublad geeft hij een foutmelding dat hij geen verbinding kan maken.
Echter werkt het met exact dezelfde gegevens bij mij thuis wel.
Informatie over de situatie van bij de plekken:
Waar het wel werkt:
Chello modem naar sweex wireless router en dan draadloos naar een laptop.
De firewall in de sweex router is uitgeschakeld. Xp firewall is aan.
Waar het niet werkt:
Kpn adsl direct met Speedtouch 546 naar Linksys WRT54GL draadloze router en dan draadloos naar een desktop pc. Ook is hier de firewall van de linksys router uitgeschakeld. De speciale opties om vpn poorten open te zetten staan allemaal aan. De firewall van xp is uitgeschakeld.
Virusscanner is niet de oorzaak.
bij de eigenschappen van deze computer tabblad verbindingen van buitenaf staan de opties hetzelfde als bij mijn laptop.
Weet iemand waar dit in kan zitten en hoe het eventueel op te lossen is?
Alvast enorm bedankt!