Geforce Go 7300

Pagina: 1
Acties:
  • 1.102 views sinds 30-01-2008

• RoeKoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-07 21:37
hallo iedereen,

sinds vandaag heb ik eindelijk mijn Acer Aspire 9412WSMi binnen nadat de installatie voltooid was stoorde mij iets aan de taskbar. het is een kleinigheidje en ik weet niet of het opgelost kan worden.. de icoontje in de taskbar zijn behoorlijk blokkerig dit is alleen in de taskbar en niet op de desktop.

Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/4210/vaagai3.th.png

een vriend van mij raade aan om de nieuwe drivers te downloaden en te installeren. echter heb ik nu een uur gezocht en heb ze niet kunnen vinden :S

t gaat om de Geforce Go 7300 mn besturingssysteem is Windows XP Media Center 2005

ik hoop dat jullie me kunnen helpen

alvast bedankt.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:07
Volgens mij moet je de DPI van je beeldscherm aanpassen aan dat van windows (96DPI).

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Ik zie dat je een ander theme geïnstalleerd hebt. Probeer eens wat met dit te spelen:

Afbeeldingslocatie: http://img485.imageshack.us/img485/1118/themekx1.jpg

Zet het eens op default, is het dan wel goed?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:16

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Welke resolutie draai je op het moment? En hier kun je trouwens drivers vinden: http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:16

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

leonpwner1 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:39:
Ik zie dat je een ander theme geïnstalleerd hebt. Probeer eens wat met dit te spelen:

[afbeelding]

Zet het eens op default, is het dan wel goed?
Nee, dat is het standaardtheme van Windows MCE.

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 08:45
Althalus schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:38:
Volgens mij moet je de DPI van je beeldscherm aanpassen aan dat van windows (96DPI).
volgens mij ook ;)

Rechtklikken op bureaublad --> properties --> settings --> advanced --> DPI setting op 96 zetten

• RoeKoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-07 21:37
Althalus schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:38:
dank je wel dat was het :D

:cheer:

Verwijderd

Ik heb een Acer Aspire 5633WLMi ook met een geforce go 7300 turbocache (128mB) en ben niet echt te spreken over de kwaliteit van de grafische kaart. Op 1024x768 met het spel UT2003 haalt hij bijvoorbeeld maar 15-23 fps. Ik had iets in deze richting verwacht: 30-34. Ik draai Vista home premium. Ik probeer andere drivers van de nvidia site te halen, maar overal zegt
1) setup heeft een ander besturingssyteem gevonden of
2) de hardware die gevonden is is niet compatible...

Ook via de speciale vista driver sites van NVidia krijg ik melding 2...

Wat kan dit zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 13:20:
Ik heb een Acer Aspire 5633WLMi ook met een geforce go 7300 turbocache (128mB) en ben niet echt te spreken over de kwaliteit van de grafische kaart. Op 1024x768 met het spel UT2003 haalt hij bijvoorbeeld maar 15-23 fps. Ik had iets in deze richting verwacht: 30-34. Ik draai Vista home premium. Ik probeer andere drivers van de nvidia site te halen, maar overal zegt
1) setup heeft een ander besturingssyteem gevonden of
2) de hardware die gevonden is is niet compatible...

Ook via de speciale vista driver sites van NVidia krijg ik melding 2...

Wat kan dit zijn?
Mijn geforce go 7300 (windows XP), doet op 1280x800 battlefield2 met alle settings op medium, en een acceptabele framerate. Ik ben bang dat je wat verkeerd doet

Drivers kun je downloaden op laptopvideo2go.com, met aangepaste inf

Daarnaast is de 7300go een zeer lekkere overclocker, ik heb nu 'automatisch overclocken' aangezet in de driver, en die zet de core dan op 480Mhz! zonder dat ik merk dat hij warmer wordt oid.
Aan 3d mark punten win je hier ongeveer 50% mee:
Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/4954/3dmark03laptoptd1.png

Ter vergelijking, een 9800pro zou volgens tomshardware ongeveer 5257 punten halen

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 13:27 ]

Verwijderd

Ik zou niet weten wat, de drivers waren voorgeïnstaleerd, dus neem aan dat dat wel goed is. Over die site die je gaf, als ik vista selecteer kan ik alleen maar uit deze series kiezen:
85 - 90 - 95 - 100
Welke moet ik kiezen voor de go7300?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 13:27:
Ik zou niet weten wat, de drivers waren voorgeïnstaleerd, dus neem aan dat dat wel goed is. Over die site die je gaf, als ik vista selecteer kan ik alleen maar uit deze series kiezen:
85 - 90 - 95 - 100
Welke moet ik kiezen voor de go7300?
100-serie, maar je moet ook nog een aangepaste inf downloaden etc, dus ik raad je aan om even de faq te lezen op die site
En de driver die ik meegeleverd kreeg met mijn Asus laptop was echt crap (was er een uit de oertijd, 80.x versie oid)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 13:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 13:28:
[...]

100-serie, maar je moet ook nog een aangepaste inf downloaden etc, dus ik raad je aan om even de faq te lezen op die site
En de driver die ik meegeleverd kreeg met mijn Asus laptop was echt crap (was er een uit de oertijd, 80.x versie oid)
Zal ik mijn 3Dmark 03 score dan even posten met mijn huidige driver en die nieuwe. Gewoon default setting van 3Dmark gebruiken dan? (dus no AA etc...)

EDIT: stuurprogramma is van 22-11-2006 volgens apparaatbeheer.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 13:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 13:31:
[...]

Zal ik mijn 3Dmark 03 score dan even posten met mijn huidige driver en die nieuwe. Gewoon default setting van 3Dmark gebruiken dan? (dus no AA etc...)
Yep, al hoop ik dat de vista drivers die je met je laptop meegeleverd krijgt wel wat meer up-to-date zijn :)

Verwijderd

Ok, mijn geweldige 3DMark 03 score van wel......... 965 :+ . Ik heb met de demo versie van 3DMark 03 getest.

Ok, tijd voor andere drivers en hoe gaat dan de 'automatische overklock'?

EDIT: na install driver en reboot: venster flip3d lijkt al wat vloeiender te gaan, ben benieuwd :)
EDIT2: stuurprogramma geeft nog steeds 22-11-2006, versie is: 7.15.10.9735, is dit goed?
EDIT3: hij heeft nu een AVG van 35 ongeveer en haalt soms makkelijk 50 tot 60

Flinke verbetering dus... :)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 14:22 ]

Verwijderd

Hmmm, hij haal nu 980 punten, daarin dus niet echt een verbetering?!? En geclocked moet deze kaar 4384 halen?

Verwijderd

Nee, ik haalde standaard iets van 3000 punten. Welke driver heb je nou dan geïntalleerd? En je draait vista? Ik heb het idee dat je de standaarddriver hebt geïntalleerd die met windows meegeleverd is, en wordt het renderen door je cpu gedaan ipv cpu. Een score van 980 is niet normaal in ieder geval

Misschien ook even een idee om directX 9 te installeren ipv 10 die met vista meegeleverd wordt. Met vista heb ik verder ook geen ervaringen...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 15:21 ]

Verwijderd

Deze heb ik geïnstaleerd >> http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=13185
Is er een grafische tool voor overclocking of moet het op een andere manier en hoe?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 15:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:20:
Deze heb ik geïnstaleerd >> http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=13185
Is er een grafische tool voor overclocking of moet het op een andere manier en hoe?
Ik zou eerst zorgen dat je kaart een normale performance geeft voordat je met overclocken begint....

Verwijderd

Ik denk dat de kaart wel een goede performance geeft, alleen niet in 3D Mark 03 misschien? De framerate in UT2003 lijkt me wel in orde?

Hmm, ik haal nog steeds maar 991 punten :S. Waar kan dit aan liggen? Ik zal ook een andere 3DMark proberen dan maar.

Shadow in ieder geval al veel dank, want dankzij de driver update is mijn laptop aanzienlijk sneller geworden :)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 17:24 ]

Verwijderd

NVIDIA:
And for the same reason, the architecture of the card changes from laptop to laptop model and so the performance of the card varies. That is the reason why there will be a difference in the score of Benchmark. However, please note that the reasonable score for GeForce Go 7300 is about 900 to 1300. However, the score is to know how the performace of the card and there are no fixed standards.

Regards,
NVIDIA Customer Care.
Lijkt me duidelijk :)

Maar dan nu: hoe krijg je de core op een hogere frequentie zonder dat de boel ontploft :+ ?

EDIT: bij 3DMark '06 krijg ik geen score, want ik kreeg een fout, maar de meeste grafische tests daar lieten 0-2 fps zien...

EDIT2: FSX geprobeerd, niet erg super. Met medium instellingen op 1280x800x32 een framerate van 7-16fps in standaard scenery die echt niet veel voorstelt.

EDIT3: Een van deze proberen?
* ATiTool 0.025 Beta
* ForceWare Coolbits 2.0
* PowerStrip 3.63
* RivaTuner

Coolbits extract alleen register file, wat moet ik er verder mee? Ik zou graag een grafische tool willen waarmee je in details alles in kan stellen, welke kan ik dan het best gebruiken?

Geen van deze 4 liet mij de core speed instellen, klopt dat?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 17:29 ]

Verwijderd

Even een nieuwe post dan maar, want hij begint aardig weg te vallen. Ik ben dus nu op zoek naar een grafische tool of iets anders waarmee ik de core op 480MhZ kan zetten. Ik neem aan dat Shadow dit wel weet, alleen heeft hij geen email-adres in zijn profiel staan.

• Avalaxy
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:30:
Even een nieuwe post dan maar, want hij begint aardig weg te vallen. Ik ben dus nu op zoek naar een grafische tool of iets anders waarmee ik de core op 480MhZ kan zetten. Ik neem aan dat Shadow dit wel weet, alleen heeft hij geen email-adres in zijn profiel staan.
Het is ook niet de bedoeling om mensen te PM'en met een vraag, het is hier een discussieforum ;)

Maar eigenlijk geef je zelf al een antwoord op je eigen vraag:
EDIT3: Een van deze proberen?
* ATiTool 0.025 Beta
* ForceWare Coolbits 2.0
* PowerStrip 3.63
* RivaTuner
Allemaal al getest? En zo ja, is het stabiel onder stress (geen artifacts?)?

Verwijderd

leonpwner1 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:34:

Het is ook niet de bedoeling om mensen te PM'en met een vraag, het is hier een discussieforum ;)

Maar eigenlijk geef je zelf al een antwoord op je eigen vraag:
En hoe stuur ik een private message met het GoT dan? Kan dat wel?
Allemaal al getest? En zo ja, is het stabiel onder stress (geen artifacts?)?
Bij geen van deze kon ik een optie vinden om de core snelheid te verhogen. Het spelen van 3D-spellen ging verder met die ik getest hebt wel goed. En dat waren coolbits en rivatuner.

Verwijderd

Private messages gaan dus niet? Hopen dan maar dat 'Shadow' dit ooit nog leest, want ik wil weten hoe hij zijn 7300go overclockt :P

• Avalaxy
DM sturen gaat wel, maar je moet het aanzetten in je intellingen.

Verwijderd

leonpwner1 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 18:34:
DM sturen gaat wel, maar je moet het aanzetten in je intellingen.
Wat is DM?DM icoontjes staan al aan bij voorkeuren, maar als ik naar iemands profiel ga zie ik geen opties verder voor het verzenden van berichtjes.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:30:
Gewoon zoals je iedere andere videokaart overclocked? Met rivatuner, of zelfs gewoon 'automatisch overclocken' in de driver aanzetten geeft bij mij al een goed resultaat :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 18:47:
[...]

Gewoon zoals je iedere andere videokaart overclocked? Met rivatuner, of zelfs gewoon 'automatisch overclocken' in de driver aanzetten geeft bij mij al een goed resultaat :)
automatisch overklokken, daar had je het al eerder over, hoe gaat dat dan

(ik heb nog nooit aan overclocking gedaan, behalve met mijn 9800xt/tvd, maar dat was gewoon een grafische tool)

Verwijderd

Net even aan het 3dmarken geweest met de instellingen waar ik nu al een maandje ofzo real-life op speel.
Afbeeldingslocatie: http://img111.imageshack.us/img111/8269/freqvi3.png

Afbeeldingslocatie: http://img105.imageshack.us/img105/2669/rivatunerle1.png

Afbeeldingslocatie: http://img78.imageshack.us/img78/9493/3dmark03eo5.png

Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/2226/tempsmx5.png

Battlefield 2 lukt nu prima op 1280x800 met alle settings op medium. Niet slecht voor een laptop dacht ik zo :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 19:29 ]

Verwijderd

Die van mij >> http://home.planet.nl/~dokte233/mij.png. Zonder die opties dus, maar daar heb je rivatuner voor nodig neem ik aan?
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dokte233/mij.png
En dan snap ik niet hoe je aan die absurd hoge 3d mark score komt, ik kom maar aan de 1000 punten.

Verwijderd

Volgens mij zitten die overclock opties bij de nieuwe drivers standaard in ntune oid.
Speciaal daarvoor zit ik nog bij de <95.XX drivers, omdat die gewoon de oude control center etc hebben, en die werkt prima voor windows xp

En mijn 3dmark score is niet absurd hoog, die van jou is gewoon extreem laag (zoals ik al eerder aangegeven heb)

Mijn geforce 6200 van mijn desktop haalt nog meer dan mijn (overclocked) 7300go...
Zonder overclock haalt mijn 7300go iets van 3500punten oid

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 19:37 ]

Verwijderd

Ik heb niet zo'n zin in een downgrade, de drivers werken nu net goed. Maar jij hebt dus standaard die opties erbij zitten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 19:36:
Ik heb niet zo'n zin in een downgrade, de drivers werken nu net goed. Maar jij hebt dus standaard die opties erbij zitten?
je moet dat registerbestandje van coolbits dubbelklikken en voor " ja " kiezen, daarna heb je deze extra opties die shadow ook heeft

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 19:48:
[...]

je moet dat registerbestandje van coolbits dubbelklikken en voor " ja " kiezen, daarna heb je deze extra opties die shadow ook heeft
Heb ik gedaan, maar ik krijg niet de opties die shadow heeft, ook niet na een reboot...

Verwijderd

ja, ik snap het al, omdat je vista hebt heb je ook de nieuwere drivers van nvidia die niet meer over het oude control panel beschikken, dus inderdaad kun je die extra opties niet meer zichtbaar maken.
Jammer weer van Nvidia :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 20:01:
[...]

Heb ik gedaan, maar ik krijg niet de opties die shadow heeft, ook niet na een reboot...
NTune gedownload en geïnstalleerd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 20:16:
[...]

NTune gedownload en geïnstalleerd?
Heb deze nu geïnstaleerd. Leek wel aardig totdat ik wou zoeken naar een automatische beste klok, dat resulteerde in mijn eerste blue screen met vista :S

Verwijderd

Ik heb nu de laatste driver van laptopvideo2go.com gehaald. (v101.41). En nu op dit moment werkt '3d flip' niet eens meer vloeiend, totaal niet eigenlijk. Misschien na een herstart weer wel, maar dat weet ik niet. Toch snap ik nog steeds niet hoe jij aan een zo veel beter score bij 3d mark komt.

EDIT: hij had weer een oudere driver uit 2006 erop gezet. Ik heb nu opnieuw die van maart 2007 erop, maar hoe komt het dat hij terug geschakeld is?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 17:56 ]

Verwijderd

Dag allemaal,

Ook ik heb een probleem met mijn Geforce Go 7300. Ik heb een Acer 9410 laptop met core duo 1.73 Ghz en Vista home premium 32 bit besturing. Mijn beelscherm op de laptop doet het prima, maar de TV out geeft problemen. Als ik deze aansluit via S-video op de TV (op verschillende TV's geprobeerd) schokt het beeld op TV. Ik krijg in het midden een streep en het bovenste en onderste beeld loopt niet altijd tegelijk. Zelf denk ik dat het aan de refresh rate ligt. Deze staat op 25 hz voor mijn TV en die krijg ik niet omhoog. Heb al getest of ik goede drivers heb via driveragent, die zegt dat ze goed zijn.

Kan het ook aan de DirectX liggen? De standaard DirectX die is geinstalleerd is directX10, volgens mij heeft Geforce 7300 een betere werking bij DirectX9. Deze heb ik geprobeerd te installeren, maar directX10 blijft werken...

Anyone?

Groeten, Frank

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je post een vraag in een topic van een ander waarbij je vraag afwijkt van de vraag van initiële topicstarter. Dat is niet de bedoeling. Het werkt erg verwarrend in dit topic en wordt ook gezien als topic kaping. Om die reden maak ik deze dus even dicht.

Voordat je echter je eigen topic aan gaat maken is het van belang dat je even het Algemeen Beleid doorneemt, daar kun je zien wat we in het algemeen voor een eisen aan topicstarts stellen.
Verder staan er hier in VB nog een aantal dingen, ik denk dat de De grote tv-out FAQ een goed begin van je zoektocht zal zijn.

Mocht je vragen/opmerkingen/klachten over dit alles hebben dan kun je me gerust even DMen of mailen.
En welkom op GoT natuurlijk! :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.