Ik zit sindskort met een dringende vraag. Mijn monitor is 17 inch en heeft een resolutie van 1280 x 1024.
Nu ben ik van plan een hd scherm voor games aan te schaffen, namelijk 32 inch. Op internet heb ik gelezen dat de resolutie 1366x768 is.
Ik ga dus naar de media markt om een beetje rond te kijken en ze bleken toch wel groot uit te vallen wat alleen maar goed is.
Maar nu komt het probleem: Hoe kan zo'n scherm een resolutie van 1366x768 hebben als mijn 17inch monitor een resolutie van 1280x1024. De schermen die daar stonden daar pastte mijn monitor zeker meerdere keren in en de hoogte(of hoe het ook heet) van het scherm is zeker groter dan die van mijn monitor. Terwijl de resoluties dat niet aangeven.
Vervolgens nog een vraag die heel erg afhangt van de eerste.
Om games op een hogere resolutie+ eyecandy te spelen heb je vaak een zware gpu nodig. Maar als zo'n scherm een resolutie van 1366x768 heeft dan zou hij het iets zwaarder hebben dan de 1280x1024. Of gelden voor lcd tv's andere resoluties en gaat via een pc ingang op het scherm juist wel een hoge resolutie.
Sorry voor deze vraag, maar ik kom er echt niet uit.
Nu ben ik van plan een hd scherm voor games aan te schaffen, namelijk 32 inch. Op internet heb ik gelezen dat de resolutie 1366x768 is.
Ik ga dus naar de media markt om een beetje rond te kijken en ze bleken toch wel groot uit te vallen wat alleen maar goed is.
Vervolgens nog een vraag die heel erg afhangt van de eerste.
Om games op een hogere resolutie+ eyecandy te spelen heb je vaak een zware gpu nodig. Maar als zo'n scherm een resolutie van 1366x768 heeft dan zou hij het iets zwaarder hebben dan de 1280x1024. Of gelden voor lcd tv's andere resoluties en gaat via een pc ingang op het scherm juist wel een hoge resolutie.
Sorry voor deze vraag, maar ik kom er echt niet uit.