[XP] BSOD nv4_mini.sys

Pagina: 1
Acties:

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik krijg bij het koud opstarten van mijn systeem een BSOD met dit bericht: nv4_mini.sys en als foutcode 0x0000008e. Dit was al het probleem, maar na een format is dat nog steeds zo. Volgens de ms site werkt SP2 hiertegen, maar ook dat biedt geen uitkomst.

Het systeem ziet er als volgt uit:
Athlon XP2400
Asrock Nforce2 mobo
1024 MB DDR
GeForce 5600

De drivers zijn de nieuwste forceware, maar ook vorige versies kenden dit probleem al. Ik heb de videokaart getest met enkele artifact detectie tooltjes maar die gaven geen fouten aan.

wat kan er kapot zijn??

• thettes
iemand? ;(

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-03 20:27
Krijg je deze BSOD in Windows of al tijdens het booten? Als het laatste het geval is dan zullen drivers niet zo heel veel helpen. Welke drivers je precies hebt geinstalleerd zeg je niet, maar ik zou in ieder geval aanraden om WHQL-certified drivers te gebruiken. Anders eventueel je videokaart flashen, alhoewel je daar beter niet gelijk aan kan wagen als je daar weinig/geen ervaring mee hebt.

The devil is in the details.

• thettes
Tijdens het booten. Het is overigens de PC van mijn oom dus heb geen directe toegang hiertoe, maar het zijn de whql nvidia forceware drivers die het meest recent zijn. Maar ik ga als ik daar ben even de videokaart vervangen door een andere bij wijze van test.

• thettes
Ondertussen heb ik bijna alle BSOD's wel eens gehad, van acpi.sys tot sr.sys en nog vele anderen. Ik heb geboot met ander geheugen, andere videokaart, veel bios settings veranderd en ook het bios geupdate... maar de foutmeldingen bij het koud opstarten blijven.. zelfs het voltage van de voeding klopt allemaal goed. gelukkig blijft de pc na een paar keer herstarten nog steeds wel stabiel en goed draaien.

Maar zal dit dan toch mobo of processor zijn? Hardwareschade?