Vista final geinstalleerd op een Asus P4C800-E moederbord met geintegreerde netwerkkaart. Nu is internet met IE7 vreselijk traag. Vervolgens de nieuwste Vista-netwerkkaart drivers van Intel gedownload, omdat er een Intel CSA 82547EI Gigabit Ethernet Controller op zit. Maar het blijft traag. Iemand een idee?
En als je die Intel drivers er weer af gooit? Volgens mij ondersteunt Vista standaard al zo'n beetje alle reguliere hardware op de markt tot nu toe. Toen ik Vista op mijn laptop zette was zowel de wireless LAN als de bluetooth al volledig geinstalleerd. Lijkt me raar als dat voor zo'n Intel PRO/1000 chip niet zo is.
Volgens de ubuntu install heeft mijn server met Asus P4C800-E Deluxe een ''Intel Corporation 82547EI Gigabit Ethernet Controller''
Volgens de ubuntu install heeft mijn server met Asus P4C800-E Deluxe een ''Intel Corporation 82547EI Gigabit Ethernet Controller''
Goud is geen geld
Volgens de website van Asus en de gebruikershandleiding zit er wel degelijk een Intel CSA 82547EI Gigabit Ethernet Controller netwerkkaart in het moederbord geintegreerd. Met Vista geinstalleerd zonder iets anders er bij te hebben geinstalleerd ging internetten supertraag. Vandaar dat ik de Vistadrivers van Intel er op heb gezet, maar dat maakt niets uit. Helaas.
Naar de geluidkaartdrivers vraag ik maar niet, want daar zal wel een andere topic over zijn.
Naar de geluidkaartdrivers vraag ik maar niet, want daar zal wel een andere topic over zijn.
Ik maak je topic even af - puur je mainboard en het OS in je topic titel vertellen natuurlijk helemaal niets over je eigenlijke topic 
Verder - met enkel 'traag' kunnen we niet zoveel, is downloaden bijvoorbeeld snel? Wat gebeurt er als je een site pingt? Definieer 'traag' eens als je wilt
Verder - met enkel 'traag' kunnen we niet zoveel, is downloaden bijvoorbeeld snel? Wat gebeurt er als je een site pingt? Definieer 'traag' eens als je wilt
IE7 phising filter uitzetten? schijnt te helpen volgens wat sysadmins hier bij ons...
Downloaden gaat gewoon snel. Bij status van lan-verbinding staat IPv6 verbindingsmogelijkheden: beperkt.elevator schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:39:
Ik maak je topic even af - puur je mainboard en het OS in je topic titel vertellen natuurlijk helemaal niets over je eigenlijke topic
Valt op dat www.tweakers.net het prima doet, maar andere websites helemaal niet of zeer traag. Ik zit bij Tweakers. Mogelijk een probleem met een DNS server?
In de pre-release versies werkte phishing filters traag. In de release nog geen nadelige effecten gezien.Dutch2007 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:00:
IE7 phising filter uitzetten? schijnt te helpen volgens wat sysadmins hier bij ons...
Wat wij graag willen weten: gaat het surfen met Firefox ook zo langzaam? Of is het alleen IE7? Nu lijkt het op een driver issue, maar het kan ook gewoon een software issue zijn...
Met Firefox 2 gaat het net zo langzaam. Internetten op www.tweakers.net gaat wel vlot. Alhoewel het met XP sneller gaat. Ik heb de NL Vista versie 6000.
En welke (legale
) website gaat dan traag? Google.com? Heb je een virusscanner geinstalleerd staan?
Inderdaad, die bijvoorbeeld. Met of zonder antivirusprogramma maakt niet uit. Maar er staat Nod32 2.7 op.elevator schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:04:
En welke (legale) website gaat dan traag? Google.com? Heb je een virusscanner geinstalleerd staan?
[ Voor 13% gewijzigd door Crest op 19-01-2007 00:18 ]
Ik heb het zelfde probleem met mijn DFI-NF4-SLI, op tweakers.net wel snel maar youtube of iets heel sloom, slomer als op XP.
Met microsoft of google krijg ik al helemaal geen contact. Heel vreemd probleem.
Probleem opgelost. In de router stond bij de online status en dan de lan status een primary en een secundary ip nummer. Die heb ik ingevuld bij DNS adressen van IPv4 en voila, het werkt.
Pagina: 1