Access database boekingen

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-10 23:24
Hallo,

Ik moet van school een database maken voor een vakantie park. Deze verhuurt hotels,caravans en bungalows. Het probleem is dat ik niet weet hoe ik een boeking het beste kan laten maken door acces zonder redudantie . Met onderstaande ERM heb ik een oplossing gevonde maar deze is niet effiecient. Nou is mijn bedoeling om met dit erm een boeking aan te maken op een formulier waarin je de boekingsdatum zet. Het nadeel is dat je bijvoorbeeld wanneer er iets gehuurd wordt voor een week je deze boeking 7 x moet invullen op die formulier. en Wanneer iemand dezelfde huurobject wil op dezelfde begin verhuur datum krjg je wel een foutmelding maar dan moet je dus 7 keer een datum onvoere van elke keer een dag later totdat die foutmelding er niet meer is. Dan weet je dat ie vrij is. Heeft iemand een idee om dit op te lossen maar dan met een begin en eind verhuurdatum.
In de tabel datumagenda staan alle dagen in tot 2025.

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/8564/erm1ua3.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door V525 op 16-01-2007 21:29 ]

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

1 Tabel voor boekingen en de elementen (hotel, bungalows, caravans) die je kan boeken onderbrengen in elementtypes. Per element allotments (aantal ingekochte plaatsen) maken.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-10 23:24
kmf schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:47:
1 Tabel voor boekingen en de elementen (hotel, bungalows, caravans) die je kan boeken onderbrengen in elementtypes. Per element allotments (aantal ingekochte plaatsen) maken.
bedankt voor je reactie, maar ik heb geen idee wat je bedoelt met elementtypes. En is dit dan de oplossing voor begin datum en eind datum probleem zoals beschreven.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zie niet zo goed wat er onduidelijk was aan blaataaps in "Acces boekingssysteem op datum" :?
Als je dit voor school moet doen, waarom overleg je het daar dan niet met je leraar?

Los daarvan zie ik niet goed waarom je niet gewoon een lossen begin/eind datum kunt opslaan en al helemaal niet waarom je een tabel met datums tot 2025 nodig hebt. Met een relatief simpele query kun je al makkelijk checken op "overlappingen"; het is gewoon een kwestie van je where-clause slim opbouwen. En daarover is ook nog eens zat te vinden.

offtopic:
Daarnaast zijn je tabelnamen nogal inconsequent (wat doet "ID" achter een tabelnaam?) en zijn je veldnamen (met spaties) ook niet erg praktisch, zijn de "hotel", "bungalow" en "stacaravan" tabellen nagenoeg gelijk (en dat had ik dus met een "soort veld" aangegeven en in 1 tabel gestopt) wat dan weer als extra voordeel een bult koppeltabellen scheelt. En dan mis ik nog een "relatie" (zo noemt Access het toch?) van je klanten op je bungalow-koppeltabel.

[ Voor 48% gewijzigd door RobIII op 17-01-2007 00:45 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.