Toon posts:

SpeedTouch 716 v5 WL - non kpn WL hardware

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na aansluiten van de modem heb ik gewoon verbinding, ik kan echter alleen pc's en laptops wireless connecten na het draaien van Setup.exe vanaf de CD, gewoon een wireless verbinding instellen naar juiste SSID & WPA-PSK (TKIP) werkt blijkbaar niet. Nu heb ik het probleem dat op een vaste pc er gewoon een Wireless PCI kaart in zit (E-Tech) en ik krijg dus op deze machine geen wireless verbinding aangezien de setup alleen maar Wireless USB hardware van KPN ondersteund.

Is hier een 'tweak' voor, moet er iets gebeuren met MAC filtering of een andere instelling op het modem? Bij de helpdesk van KPN zeggen ze dat het alleen maar werkt met 'hunnie' hardware, belachelijk !!

Jurjen.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Het werkt wel met hardware van anderen, maar geen ondersteuning. En om de simpele reden dat er duizenden soorten hardware zijn, dus dan moet het toch ergens ophouden.

PSN: djmurcielago

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-11 08:03

Totaalgeflipt

De enige echte

Gewoon via de wireless zero configuration van windows xp zelf die handel aan de gang krijgen?
Trouwens die cd hoef je niet te draaien, je kan de modem ook configureren zonder cd, en als je dan toch de cd wil gebruiken, hoef je hem maar 1 x te gebruiken

@ Murcielago
Helemaal mee eens!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp jullie reacties, maar zoals je al in mijn initiele bericht kon lezen héb ik geprobeerd via windows zero config een verbinding te maken en dat lukte niet, het netwerk is wel zichtbaar maar er wordt geen IP adres toegewezen, niet op de laptop en ook niet op de vast pc. Na draaien van setup.exe van de ADSL CD op de laptop werkt het wél terwijl de informatie van de wireless verbinding in de laptop gelijkt is (of in ieder geval lijkt) als wat ik handmatig ingevoerd had. Dit doet mij vermoeden dat de setup.exe nog iets extra's doet, misschien het betreffende apparaat of (wireless) netwerkkaart aanmelden bij de modem ...

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Dan moet je even handmatig een ip adres instellen
192.168.1.10*
255.255.255.0
192.168.1.254
En dns servers, als je bij kpn zit

Verwijderd

Topicstarter
Het toekennen van een fixed-ip werkt niet.
De verbinding valt om de paar seconden weg !!

Volgende week toch maar naar de monopolisten winkel voor een wireless USB stickie...

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 10:40:
Het toekennen van een fixed-ip werkt niet.
De verbinding valt om de paar seconden weg !!

Volgende week toch maar naar de monopolisten winkel voor een wireless USB stickie...
Dat zal volgens mij je probleem niet verhelpen

Verwijderd

Topicstarter
Wat verhelpt dan wel het probleem ?

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Sluit hem een bekabeld aan, zet je channel op 11, misschien heb je dan beter signaal, de 716 werkt met alle wifi adaptors

Verwijderd

Wij hadden de afgelopen maand ook voortdurend problemen met de speedtouch 716 modem.
Vandaag kwam de oplossing via KPN na vele telefoontjes en verkeerde adviezen van de helpdesk.

Door te bellen met 0800-0505 (gratis) kan de KPN je helpen om via de website van speedtouch, je modem opnieuw te configureren. De bijgeleverde CD-rom van speedtouch is namelijk niet meer up to date en werkt niet meer (Het zou fijn zijn als de KPN dit zou melden aan de klanten, dat zou een hele hoop frustratie en boosheid schelen).

Onze internetverbinding werkt nu weer optimaal.

succes!

Jolanda
Pagina: 1