Toon posts:

[ASP] help met login script plz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik moet gedeelten van een website beveiligen met ASP. Elke klant kan bepaalde delen bekijken, maar verschillende klanten kunne uiteraard niet in elkaars area's kijken.

Kan iemand mij helpen met dit :?

Databases mag, maar wel DSN-less graag.

Thx a lot!
Thomas

Verwijderd

Topicstarter
hallo?? kan nieand me helpen?

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:12

Exterazzo

Qeasy

Op zaterdag 03 februari 2001 15:35 schreef Jppr het volgende:
hallo?? kan nieand me helpen?
Doe niet zo ongeduldig. En doe zelfs es eerst wat onderzoek. Dat is niet iets dat je zo 1,2,3 kan uitleggen!!!

Audentia

Verwijderd

Topicstarter
sorry. Ik ben al bezig met onderzoek hoor, wees gerust. Ik ben momenteel bezig met een tuorial op 4guysfromrolla.com.

Alle hulp blijft welkom.
Thomas

Verwijderd

Gewoon voor elke gebruiker een accessgroep maken.
En aan de hand van die accessgroep van te voren checken of je iets wel of niet moet displayen.

Of checken naar welke page je een gebruiker moet redirecten..

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022

???????

Verklaar je nader

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 13:06

MF

Take a Seat

DSN-less??? wrom dan kan iedereen je db dowloaden. Verder zou ik iemand met een formpje laten inloggen (pass en login) en dan naar een asp file die checkt of je in de database zit zo ja krijg je een sessie en kan je verder.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 03 februari 2001 20:26 schreef Mister-Freeze het volgende:
DSN-less??? wrom dan kan iedereen je db dowloaden. Verder zou ik iemand met een formpje laten inloggen (pass en login) en dan naar een asp file die checkt of je in de database zit zo ja krijg je een sessie en kan je verder.
Niet als je de database in een map onder je root hebt liggen... voor de rest heb je gelijk.

Maar er zijn toch zoveel gratis beveiligings applicatie te downloaden op oa. Aspin.com? Er was er eentje waarbij je alleen maar een include file hoefde te doen in elke te beveiligen page.

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:37

me1299

$ondertitel

Ik zag ergens een keer een heel mooi voorbeeld script op een hosting site.

Er is vast wel iemand die weet wat ik bedoel.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Wat ik me nou altijd afvraag: Waarom neem je zo'n opdracht aan als je het niet kan? Ik bedoel ik zeg toch ook niet tegen iemand dat ik z'n auto ga fixen terwijl ik totaal niks van auto's weet? :P

Verwijderd

Topicstarter
ivm die DSN / DSNless, voor een system dsn moeten we extra bijbetalen. De dsnless staat idd buiten de webroot.

en mijn opdracht was niet enkel dat login script, ook gewone pure html spullen. Vooral voor het geld trouwens, kan ik m'n nieuw systeempje kopen. En ik kan idd gewoon een cut&paste scriptje nemen. Momenteel heb ik er een heleboel, nu nog zien welke de beste is voor ons.

• FragDaddy
  • Laatst online: 17-09 09:25
ik kan dat wel ff fixen voor je hoor..

maar dat is helaas niet gratis..
mail me maar als je intresse hebt :)

(en niet gaan zeuren dat het gratis moet, want die heb ik eerder gehoord)

Have a wheelie good weekend!

• FragDaddy
owja. cut&paste scrippies he..

ik d8 dat je met BEVEILIGING bezig was, dan moet je vooral scripts van andere mensen gaan gebruiken. dan weet je echt zeker dat ze foutloos werken ;) doh!

• raptorix
Op zaterdag 03 februari 2001 23:24 schreef Jppr het volgende:
ivm die DSN / DSNless, voor een system dsn moeten we extra bijbetalen. De dsnless staat idd buiten de webroot.

en mijn opdracht was niet enkel dat login script, ook gewone pure html spullen. Vooral voor het geld trouwens, kan ik m'n nieuw systeempje kopen. En ik kan idd gewoon een cut&paste scriptje nemen. Momenteel heb ik er een heleboel, nu nog zien welke de beste is voor ons.
Het spijt me zeer maar ik vind het immoreel als je opdrachten aanneemt voor geld eigenlijk shit weet en dan hier komt vragen hoe het moet, sorry maar ik vind dit verkapte personeelswerving aangezien je niet eens met een vraag komt maar om een oplossing vraagt, duh koop een boek of volg een een cursus van het geld dat je krijgt zou ik zeggen.

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 02:39 schreef raptorix het volgende:
Het spijt me zeer maar ik vind het immoreel als je opdrachten aanneemt voor geld eigenlijk shit weet en dan hier komt vragen hoe het moet, sorry maar ik vind dit verkapte personeelswerving aangezien je niet eens met een vraag komt maar om een oplossing vraagt, duh koop een boek of volg een een cursus van het geld dat je krijgt zou ik zeggen.
Amen!

Verwijderd

Topicstarter
kijk, ik ben geen full-time werker, gewoon simpele student. Ik wil een nieuwe pc kopen, dus heb ik geld nodig. Komt iemand ineens naar me toe om te vragen of ik niet bij hem wil werken aan de site. Geen probleem zeg ik uiteraard, ik weet genoeg van HTML en JavaScript en PHP en die dingen. Blijkt dat het in ASP moet. Ok, zeg ik, ik leer het wel (dat is in de uren inbegrepen, dat leren). Hij zou er sowieso minder goed in vorderen dan ik. Dus geen probleem toch?? Iedereen moet toch ooit iets leren, en als je het dan niet weet, vraag je het toch in een forum?

T

• FragDaddy
jah. agreed. iedereen moet zoiets leren. maar niet TERWIJL je een project aan het doen ben..

en leren doe je NIET door ergens een scrippie vandaan te jatten (waar je geen zak van begrijpt en die dus net zo goed zo lek als een mandje kan zijn).

leren doe je ook niet door op dit forum te vragen: hey, wie kan ff een login script voor me schrijven..

zoals ik het zie, ben je gewoon je opdrachtgever hard in zijn ***** aan het naaien, door te zeggen dat je dat wel ff doet, terwijl je er nix van snapt..

wil je dan toch je eer redden en een goed loginscrippie hebben, lijkt het me gewoon slim om een ASP-developer te bellen en hem (haar? :9~) te vragen om zo'n ding te maken.. (voor een bepaald bedrag dan).

Verwijderd

Topicstarter
ok, misschien was ik fout door die pdracht aan te nemen. Maar ik ga hem nu niet laten zitten voor zo'n stom login script. Ik had ook andere opdrachten, zoals webrapportering (van een excel spreadsheet), en dat is al wel goed gelukt. Die asp lukt wel hoor. En de beveiliging moet nu ook niet ZOOOO hard zijn hoor, het zijn geen top-secret NASA frullen :( ;)

• raptorix
Doe je dit zwart trouwens?

Verwijderd

Topicstarter
euh.... ;)

• Exterazzo
  • Laatst online: 14:12

Exterazzo

Qeasy

Op zondag 04 februari 2001 19:44 schreef Jppr het volgende:
euh.... ;)
tsssss.......

Audentia

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:37

me1299

$ondertitel

http://www.vevida.nl/service/login.asp

Niet boeren, deze schijnt goed te werken.

Voordat je ASP hebt geleerd heb je straks een DUAL PIII 1Ghz :P

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• raptorix
Ja en dan komt ie volgende week vragen hoe je een adressenbak maakt in asp

• Mister_X
  • Laatst online: 16-09 11:38
ik kan het niet laten:
Op zaterdag 03 februari 2001 23:24 schreef Jppr het volgende:

hahaha ja, JIJ het geld ontvangen en dan ONS het werk laten doen!?

en voordat je gaat zeggen dat je geen script request doet:
Op zaterdag 03 februari 2001 14:37 schreef Jppr het volgende:
Hallo,
ik moet gedeelten van een website beveiligen met ASP. Elke klant kan bepaalde delen bekijken, maar verschillende klanten kunne uiteraard niet in elkaars area's kijken.

Kan iemand mij helpen met dit :?

Thx a lot!
Thomas
komt er wel op neer,

vraag me af of het je nog gelukt is trouwens.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

t zit geloof ik een beetje tegen... :P

maar ze hebben idd een punt. maar je mag ons wel die nieuwe pIII dual geven voor t scriptje natuurlijk :P

en t is gewoon een functietje die je nodig hebt, je moet er allen oop dit moment zelf achterkomen :P

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• dusty
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op donderdag 01 november 2001 13:29 schreef disjfa het volgende:
en t is gewoon een functietje die je nodig hebt, je moet er allen oop dit moment zelf achterkomen :P
Als ie het vanaf :
Door Jppr - zaterdag 03 februari 2001 14:37
tot nu toe het niet heeft, vrees ik dat hij zijn "klant" kwijt is. :+

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Jeuzes, nog zo'n idiote schop omhoog.

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 13:58 schreef Gert het volgende:
Jeuzes, nog zo'n idiote schop omhoog.
Ja, Mister_X is aardig irritant met omhoog schoppen vandaag.... |:(

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:17

Basszje

Reisvaap!]

Op donderdag 01 november 2001 13:29 schreef disjfa het volgende:

Tis niet zozeer een functietje trouwens hoor.
Je kan zoiets op 100 000 manieren aanpakken.
Alleen wat je vraagt is niet voor /14 ( waar /38 weer heen moet :P ) , want da's alleen maar voor hulp, niet voor een compleet systeem.

En voor een PIII maak ik wel 3 scrippies voor je :P ...

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• raptorix
Mister_X zei ONS :r, uh dude ik heb niet met je geknikkert ofzo.
Pagina: 1