DIT BERICHT IS PREVENTIEF VERWIJDERD DOOR DE GEBRUIKER
[ Voor 98% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:12 ]
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Dus heb jij een fout gemaakt, en heb jij alleen recht op de thuiswonende stufi voor die tijd. Zo zijn de regels nou eenmaal. Je kunt vriendelijk vragen of ze je die fout willen vergeven, en je nog tegemoet willen komen. Ik denk echter dat dit een geval van jammer is. Shit happens.Ruudjah schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:06:
[...]
Kan je hier misschien iets meer over vertellen? Heeft het dezelfde context?
Rakapul: daar heb ik wat aan. Vanuit die invalshoek heb ik het nog niet bekeken. I'll keep u guys posted.
[...]
Zeer zeker niet! zoals ik al aangaf in mijn startpost:
[...]
MSalters: Ik weet niet of ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd (blijkbaar niet). Ik heb al de tijd uitwonenend gewoond. De IB-groep heeft mij alleen 'gestraft' met 6x138 euri omdat ik niet tijdig mijn echte woonadres heb doorgegeven. Mijn oude en nieuwe adres zijn dus niet in het ouderlijk huis.
[ Voor 9% gewijzigd door DrivinUCrazy op 16-01-2007 21:10 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Nofi, maar ik moet toch wel even zeggen dat dit algemeen bekend is: het te laat (_ook_ een dagje) kost een hoop geld, en hier zijn ze streng in. Natuurlijk niet leuk, maar dit is wel een rotsblok wat je kon zien aankomen waar je je teen aan stootteAlthalus schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:18:
[...]
Incomplete informatie in de folder over de OV-kaart leidde ertoe dat ik blijkbaar mijn OV kaart te laat inleverde nadat ik deze tijdelijk stop had gezet. Een specifieke uitzondering waarvan mij het nut ontging was de reden voor een boete. Welliswaar stond het ergens op hun site, maar 1 dag te laat inleveren betekend een hoop centjes kwijt zijn. De reactie op het bezwaarschrift ging alleen in op hun verhaal en dat bevestigde dat de regels correct waren toegepast.
[ Voor 27% gewijzigd door mithras op 16-01-2007 21:25 ]
Incomplete informatie in de folder over de OV-kaart leidde ertoe dat ik blijkbaar mijn OV kaart te laat inleverde nadat ik deze tijdelijk stop had gezet. Een specifieke uitzondering waarvan mij het nut ontging was de reden voor een boete. Welliswaar stond het ergens op hun site, maar 1 dag te laat inleveren betekend een hoop centjes kwijt zijn. De reactie op het bezwaarschrift ging alleen in op hun verhaal en dat bevestigde dat de regels correct waren toegepast.Ruudjah schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:06:
[...]
Kan je hier misschien iets meer over vertellen? Heeft het dezelfde context?
[ Voor 6% gewijzigd door Zeus op 16-01-2007 21:20 ]
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
Verwijderd
Eigenlijk eindigde het verhaal hier al, tenminste voor wat betreft het 'rechtvaardig' besluiten van zo'n zaak. Ik vraag me altijd af wáárom mensen denken dat zaken die puur in hun eigen risicosfeer vallen (ziekte, onoplettendheid, studiedrukte, e.d.) op de IBG afgewenteld kunnen c.q. moeten worden. Alsof je geen eigen verantwoordelijkheid hebt.Ruudjah schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:24:
Ik ben in augustus verhuisd. Ik heb alleen gen adreswijziging doorgegeven aan de IB-groep. De IB-groep synct hun data met die van alle GBA's, en zijn hier zo achter gekomen. Ik heb een brief gekregen, waarin stond dat ik mijn huidige, juiste, woonadres moest opgeven. Dit heb ik niet gedaan.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 17-01-2007 10:54 ]
Oftewel je had in eerste instantie je adreswijziging al door moeten geven. De IBG is toen zij erachter kwamen dat het niet klopte nog zo vriendelijk geweest jou hiervan op de hoogte te stellen. Hierop heb je niet gereageerd. Nu zijn ze zelfs nog zo coulant om je de thuiswonende beurs te geven en dat vind jij onterecht?Hoe geef ik een adreswijziging aan jullie door?
Laatst gewijzigd: 8-11-2006
Geef je nieuwe adres in elk geval door bij de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA) van je nieuwe woonplaats. Voor vele regelingen krijgt de IB-Groep je nieuwe adres dan automatisch door.
Ontvang je studiefinanciering? Dan moet je het nieuwe adres zelf ook nog doorgeven via:
- Mijn IB-Groep of via
- Onze wijzigingsapplicatie (onder Direct iets regelen) of via
- Een formulier Wijzigingen student (Ws).
[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 17-01-2007 10:55 ]
Doe maar gek! Anderen doen al gewoon genoeg :P
Verwijderd
Het zoveelste Ik-heb-door-mijn-eigen-lompigheid-m'n billen-gebrand-en-wil-niet-op-de-blaren-zitten-en-met-wat-voor-kutsmoes-kan-ik-er-een-ander-voor-op-laten-draaien topic.Ruudjah schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:24:
Ik ben in augustus verhuisd. Ik heb alleen gen adreswijziging doorgegeven aan de IB-groep. De IB-groep synct hun data met die van alle GBA's, en zijn hier zo achter gekomen. Ik heb een brief gekregen, waarin stond dat ik mijn huidige, juiste, woonadres moest opgeven. Dit heb ik niet gedaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 17-01-2007 10:56 ]
[ Voor 18% gewijzigd door kamstra op 17-01-2007 11:01 ]
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Verwijderd
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 11:00 ]
Tja de beurs is bedoeld om studenten te helpen met hun financiering, zodat ze rond kunnen komen en studeren. Blijkbaar was het voor de topic starter geen enkel probleem om zonder die 828 euro rond te komen (zelfs een opmerking om er een leuke laptop voor aan te schaffen, een behoorlijk luxe product maar ok). Dus het recht er op hebben is al een stuk minder in mijn ogen.kamstra schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:53:
Wat een gezever met nalatigheid, sjoer, maar ga niet lopen huilen dat ie stom is en dat ie nu pech heeft, hij had gewoon recht op dat geld, dus niet zo miepen.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Verwijderd
Verwijderd
Ik wil hierbij een strategie gebruiken welke 'in het grijze gebied' zit, dus niet keihard liegen.Ruudjah schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:45:
Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik niet ga liegen. Jij valt mij niet alleen persoonlijk aan, je bejegend me ook nog onjuist.
[...]
Nogmaals: ik wil niet liegen tegenover de IB-groep. Ik wil een slimme oplossing voor dit probleem, wat veroorzaakt is door mijn eigen administratieve nalatigheid.
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door MrSleeves op 17-01-2007 12:03 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Mijn excuus.. Niet bij nagedacht dat dat frauduleus was.. Enyways, eerlijk duurt toch het langst, dus dan zou ik idd gewoon de waarheid vertellen, niets in een grijs gebied zoeken, en kijken wat ze doen..tyrion70 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:48:
[...]
Als je dan alsnog bezwaar wil aantekenen, beweer dan gewoon dat [mbr]*knip* ik dacht dat ik vrij duidelijk was geweest over het niet wenselijk zijn van frauduleuze suggesties[/] Denk dat je zo de meest kans maakt. Daarnaast een kopietje uitreksel GBA toevoegen waarop duidelijk te zien is dat je gedurende de gehele periode uitwonend was.
Doe maar gek! Anderen doen al gewoon genoeg :P
[ Voor 4% gewijzigd door Paquito op 27-10-2007 23:37 ]
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 28-10-2007 00:29 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq