SayWhatAgain! schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:43:
Ik heb de cpu 2x moeten monteren vanwege RMA van mobo, dus ik heb dat STG 2x gebruikt. Het is volgens mij wel enigszins dunner dan Arctic Silver 5, maar heel goed aan te brengen (het loopt er niet af ofzo). Ik heb 1 dun laagje op de cpu aangebracht.
De backplate (idd die achterop je mobo zit) valt zeg maar een beetje in de schroefgaten van het mobo. Het past precies, maar als dat niet goed zit zou dat speling in de hand kunnen werken. In principe zou dat niets te maken moeten hebben met hoe vast je koeler op je cpu komt, maar het kan maar beter goed zitten.
@NoepZor : nice work

Ik hoop dat ik de 3.6GHz stabiel ga halen, dan ben ik wel tevreden.
Slik, dat was weer even een groot klusje zeg! Maar alles is gelukt (gelukkig

) zonder schade.
Ik heb inderdaad opgemerkt dat de backplate (heel vreemd) helemaal niet goed strak erop zat, er zat zelfs speling tussen de backplate en het moederbord!

. Goed, dat heb ik dus nu gefixed, maar ik kon niet echt opmerken wat jij zei over het valt "in" het moederbord.
Misschien omdat het hier om een P5B-E Plus betreft, maar ik kan in ieder geval geen speling meer zien / voelen met mijn nagel.
Vervolgens weer de koeler erop, 'k had niet zo'n zin om weer nieuwe erop te smeren ('t zat er hooguit maar 6 uur op ofzo) en weer strak aandraaien. Nu kan hij nog steeds enigszins draaien, maar je voelt nu wel die "putjes" dat hij eruit/erin gaat zeg maar. Strakker dan dit allemaal kan niet, dus ik ga ervan uit dat het goed zit nu.
Met de temperaturen is het ook weer een stukje beter dan voorheen. Al met al waarschijnlijk wel +- 10 graden minder gemeten met TAT / ASUS Probe. Op dit moment het volgende:
E6600 L632A719 @ 3305 MHz met 1.400v mobo, 1.336v windows
FSB 367, 1:1, vDIMM v2.10, Speedstep uit, Spread spectrum uit
Idle: +- 42 - 46
Load: 60 - 63 (met TAT)
Voorheen was dat 46 - 48 en 64 - 66.
Dus dank voor je tip wat betreft de backplate, SayWhatAgain!

. Eigenaardig maar het heeft dus zeker wel invloed op het koelen van je CPU.