Hallo,
Ik zit met het volgende probleem/vraag: ik heb een redelijk oude computer waar ik nog regelmatig spelletjes mee speel. Nu speel de laatste tijd vooral Rome: total war en Thief: deadly shadows, mijn computer zit net op het randje om het te kunnen spelen maar toch nog net voldoende. Nou is mijn vraag of het nog zin heeft om mijn FX5500 over te clocken en of ik daar mee nog merkbaar prestatie winst haal? Of is mijn proccesor al de bottleneck? Ik beschik zelf wel over een VF700-Cu die ik er eventueel op kan zetten voor het overclocken.
Specs:
CPU : Intel Pentium 4, 1,5 MHz
CPU : Core/Socket : Willamette / Socket 478
CPU : Cache : L1: 12 K µOPs + 8 KB, L2: 256 KB
Geheugen : 1x 128mb sdram pc133 1x 512 sdram pc133
Videokaart:
Graphics Engine : NVIDIA 5500 GT GPU
Video Memory : 128/256 MB
Core Clock : 250 Mhz
Memory Clock : 266/333 Mhz
Memory Bus : 128 bit
RAMDAC : Dual 350 Mhz
Ik meld maar even van te voren dat ik geen geld heb om een nieuw systeem aan te schaffen of nieuwe onderdelen (student).
Ik zit met het volgende probleem/vraag: ik heb een redelijk oude computer waar ik nog regelmatig spelletjes mee speel. Nu speel de laatste tijd vooral Rome: total war en Thief: deadly shadows, mijn computer zit net op het randje om het te kunnen spelen maar toch nog net voldoende. Nou is mijn vraag of het nog zin heeft om mijn FX5500 over te clocken en of ik daar mee nog merkbaar prestatie winst haal? Of is mijn proccesor al de bottleneck? Ik beschik zelf wel over een VF700-Cu die ik er eventueel op kan zetten voor het overclocken.
Specs:
CPU : Intel Pentium 4, 1,5 MHz
CPU : Core/Socket : Willamette / Socket 478
CPU : Cache : L1: 12 K µOPs + 8 KB, L2: 256 KB
Geheugen : 1x 128mb sdram pc133 1x 512 sdram pc133
Videokaart:
Graphics Engine : NVIDIA 5500 GT GPU
Video Memory : 128/256 MB
Core Clock : 250 Mhz
Memory Clock : 266/333 Mhz
Memory Bus : 128 bit
RAMDAC : Dual 350 Mhz
Ik meld maar even van te voren dat ik geen geld heb om een nieuw systeem aan te schaffen of nieuwe onderdelen (student).