Toon posts:

[Vista] CNN Pipeline werkt niet onder Vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onder Windows Xp gebruikte ik altijd CNN Pipeline player. Deze deed het altijd zonder problemen.

Nu ik Vista draai wil ik deze software graag weer op mijn pc installeren. Ik heb dit al een aantal keer geprobeerd maar krijg steeds dezelfde melding.

Wanneer ik de Installpackage uitvoer krijg ik eerst een scherm waarin staat dat hij .NetFramework en Web Services Enhancements (WSE) 2.0 SP2 for Microsoft .NET moet downloaden om door te gaan. Dit is allemaal ook onder XP nodig geweest echter deed hij het daarna altijd gewoon.

Wanneer ik dat geinstalleerd hebt gaat hij verder met het uitpakken van de bestanden en dan krijg ik een melding > To Begin this installation your computer must be running Windows 2000 SP3(or higher), or Windows XP SP1 (or higher). Als ik dan op Oke klik stopt de installatie (een andere optie is er niet).

Ik heb google al veel gebruikt voor dit probleem maar helemaal niets waar ik wat mee kan. Ook heb ik de search van GoT gebruikt met ook geen resultaat. Mail naar CNN gestuurd maar nog steeds niets terug gehad. Verder heeft CNN ook helemaal niets op hun site staan over Vista en CNN.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing weet.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Probeer dit eens:

Zodra de melding komt dat je minstens Windows 2000 SP3 etc moet hebben, laat die melding open staan, druk NIET op cancel/ok of wat dan ook, en probeer dan na te gaan waar ie precies de installatie bestanden heeft uitgepakt. Waarschijnlijk staan ze ergens in een folder onder de \temp folder onder \users\jouwusername\appdata

Zodra je die temp folder hebt gevonden, kopieer deze (niet move maar copy) naar de desktop in een nieuwe folder, of ergens anders heen. Zodra dat klaar is, druk je op OK of Cancel, en zal de installatie eindigen.

Alleen nu heb je de installatiebestanden die al uitgepakt zijn.... in die folder op de desktop. Open die folder, en zoek uit wat de installatie executable is. Rechtermuistoets op de executable, properties, dan naar compatability mode en zet deze op Windows XP SP2, of anders Windows 2000 SP4 als dat niet lukt. Kijk nu of je de boel kunt installaren. (Oh, en tevens: Gebruik "run as administrator" als je UAC nog aan staat)

Ik heb deze taktiek al vaker toegepast.... in het eerste deel van een setup wordt vaak alleen gekeken naar een versiestring (zoals 5.10.2600 voor Windows XP), en Windows zal 6.0.6000 geven in Windows Vista. Dat betekend echter niet dat de setup executable die vervolgens uit de uitgepakt folder wordt gestart niet Vista Compatible zou zijn..... de kans is erg groot dat de meeste Win32 apps gewoon te installaren zijn op Vista, met uitzondering van programma's die zich wat dieper in het systeem willen nestelen zoals Anti-Virus software.

Goodluck! :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles gedaan zoals er staat maar nu krijg ik de volgende melding:

[img=http://img225.imageshack.us/img225/7503/naamloos2jc7.th.gif]

Ik heb de CNN.VideoNet.App op compatability mode gezet (alle2 geprobeerd) maar krijg dan die melding die op de afbeelding staat.
Die CNN Pipeline Windows Installer heb ik ook geprobeerd maar die kan ik niet in Compatability mode zetten. Ik heb ook nog die file met de naam: Setup, als ik die nou open in kladblok kan ik daar dan niet iets neerzetten waardoor het gaat werken?

Ben in iedergeval al weer iets verder op weg :) Nou nog hopen dat het helemaal gaat lukken.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 14:09 . Reden: Probleempje met de afbeelding! ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik raar vind is dat er niets op google te vinden is over het programma en vista. Je zou toch denken dat er meer mensen zijn die Vista draaien en Pipeline?

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd met al die files maar kom er nog niet uit.

Als ik die installer package uitvoer krijg ik een foutmelding waar alleen maar > 1: < in staat :?

Die andere krijg ik nog steeds de foutmelding die hierboven op de afbeelding staat, wat me wel opviel is dat de getallen elke keer anders zijn (die bij process id en thread).

Het is nu bijna 24 uur later (nog 3kwartier :P ) dus vergeef mij deze iets te vroege schop :*)

• maartena
Je plaatje doet het niet, dus ik weet niet wat voor foutmelding je krijgt. Imageshack is sowieso enorm brak.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/1642/naamloos1cj5.gif

Deze foutmelding krijg ik :)

Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/7796/naamloos2ud4.jpg

Dit zijn alle bestanden die in de map zitten...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 12:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds geen bericht ontvangen van CNN, zullen wel meer mensen klagen denk ik...

Hier nog steeds niemand enig idee? Of word het gewoon een kwestie van wachten tot Vista officieel uit is.

Mocht ik hem werkend hebben dan zal ik hier in ieder geval de oplossing nog ff posten...

• maartena
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:58:
Nog steeds geen bericht ontvangen van CNN, zullen wel meer mensen klagen denk ik...

Hier nog steeds niemand enig idee? Of word het gewoon een kwestie van wachten tot Vista officieel uit is.

Mocht ik hem werkend hebben dan zal ik hier in ieder geval de oplossing nog ff posten...
Ik denk dat de oplossing vanzelf zal komen inderdaad. Er zullen in de komende maanden wel meer mensen die het CNN pipeline probleem zullen gaan krijgen na een upgrade van het OS.... dus er zal wel een nieuwe versie ontwikkeld worden die ook goed installeerd op Windows Vista.

Hoelang dat gaat duren? Tja, dat weet natuurlijk niemand..... Ik gok dat het over een maand ofzo (enkele weken na officiele release) wel rond zal zijn.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1