Toon posts:

[Outlook 2003] "Verzenden met" afhankelijk van ontv. adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit met een lastig probleem.

Heb een IMAP server (mDeamon) met daarop meerdere mail adressen van meerdere domeinnamen. Allemaal prima, komt allemaal netjes in mapjes binnen, precies zoals gewenst.

Echter.....

Ik wil, dat als ik een emailtje wat gericht is aan "info@bedrijf-a.nl" beantwoord, dit ook verstuurd wordt vanaf het Outlook account "info@bedrijf-a.nl" en niet vanaf het standaard ingestelde "info@bedrijf-b.nl". Denk dat het punt hiermee wel duidelijk is. Ik heb me suf zitten zoeken, maar weet uberhaupt niet in welke richting ik moet zoeken.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Een extra account(desnoods dezelfde) aanmaken met een ander van-adres.
Kan exact dezelfde zijn, alleen heb je dan 2 imapconnecties. Anders een pop3 met een ander adres, en een evt niet bestaande popserver. Die kan je dan bij verzenden/ontvangen uitsluiten van ontvangen.
Als het goed is kan je nu in de toolbar van outlook het account kiezen waarmee je wil verzenden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, je kunt kiezen, dat werkt nu ook al wel. Alleen weet je zelf ook wel dat dat een tijdje goed gaat, en je het dan ineens toch vergeet, of toch het verkeerde account kiest. En dat is nou juist iets wat zegmaar absoluut niet de bedoeling is ;).