[WAG54G V2] alle 4 switch poorten defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Der Rudi
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:55
Zo'n 2 dagen terug bemerkte ik dat de poortledjes van mijn Linksys WAG54G V2 niet meer branden, terwijl er wel een kabel + PC aanzit. Het blijkt nu dat ALLE 4 de poorten niets meer doen! Uitzetten en na tijdje weer aan helpt niet. Wireless Lan en adsl werken normaal.

Ik heb wat gezocht op internet, en kwam wel wat verhalen tegen over de V1 die rotte elco's had/heeft wat problemen opleverde, maar niets over de V2. Kan iemand van jullie hier licht over laten schijnen? Is eea nog te repareren of toch een nieuwe? Mijn WAG54G is in jan05 gekocht.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-03 13:29

Willem2

Ω is futile

al een reset naar factory defaults geprobeerd?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Der Rudi
Default waardes helpen niet. Lijkt iets hardwarematigs?

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Der Rudi schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:52:
Default waardes helpen niet. Lijkt iets hardwarematigs?
Daar begint het dan wel op te lijken ja... Misschien kun je nog een firmware upgrade proberen? Als hij dan nog steeds niets doet opmaken, als er nog garantie opzit terug naar de winkel zou ik zeggen!

• maap
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-03 11:01
Kan het niet zijn dat de kaart (of onboard) in je pc defect is? Of heb je op meerdere pc getest?

Aanhangwagen onderdelen

Verwijderd

edit

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 18:44 ]

• Der Rudi
Eea is op meerdere PC's getest, die 'known good' zijn qua netwerk interface (werkt op bedrijfsnetwerk).

Heb Linksys gebeld, eea is defect. Moet de RMA in, krijg een nieuwe!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-03 15:30
Willem2 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:12:
[...]
Misschien kun je nog een firmware upgrade proberen?
Ik vrees dat je daar toch 1 van die poorten voor nodig hebt. 8)7

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Keiichi schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:18:
[...]

Ik vrees dat je daar toch 1 van die poorten voor nodig hebt. 8)7
Wireless LAN doet het toch zegt ie?

Verwijderd

ja en als ja dat doet gaat die 90% zeker dood, aangezien de firmware ook het wireless gedeelte gaat overschrijven en de connectie dan op de helft van de firmware onderbroken word 8)7

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Nou, alle wireless routers/modems waar ik mee gewerkt heb uploaden eerst de firmware naar de router alvorens te beginnen met flashen. Dus dat is een beetje kul argument in mijn ogen.

Verwijderd

edit

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 18:45 ]

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-03 17:49
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:21:
probeer het maar 9 van de 10 keer issie dood, maak het vaak mee bij de helpdesk...en dan heeft de topicstarter dus GEEN garantie meer
Is inderdaad een belangrijk punt, in alle manuals van linksys staat ook dat je firmware upgrades via bedraad moet doen en niet draadloos, indien je je hier niet aan houd dan is je garantie inderdaad weg...

wel moet ik vermelden dat het inderdaad zo is dat eigenlijk alle nieuwe routers eerst de firmware uploaden naar de router en daarna gaan flashen...

Maar goed TS heeft reeds contact gehad met linksys en gaat de router voor RMA aanbieden en hij krijgt een nieuwe dus bovenstaande is niet meer van belang voor de TS.

[ Voor 12% gewijzigd door Plopeye op 17-01-2007 13:53 ]

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• Der Rudi
UPDATE

Heb eea bij Linksys support gemeld, waarbij het blijkbaar een vaker voorkomend probleem is (ook via een google aktie op meerdere fora te vinden overigens). Begin februari defecte unit onder RMA opgestuurd en nieuwe komt eraan. Duurt alleen wat lang daar backorder voor dit produkt.

[ Voor 17% gewijzigd door Der Rudi op 04-03-2007 14:04 ]

Verwijderd

Vandaag trad bij mijn WAG54G V2 hetzelfde verschijnsel op. De laatste paar weken had ik al problemen met m'n internet connecties. Naar nu blijkt door het steeds minder stabiel functioneren van de switch e/o DHCP functionaliteit. Inmiddels zijn alle 4 de poorten levenloos. Wireless werkt nog wel, DHCP blijkbaar niet.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen, onder andere met de service van Linksys, kosten, verwachte doorlooptijd, ... (Ik heb nog niet gebeld. Moet eerst even de bonnen opzoeken, Aanschaf was ergens juni '05.) Ik heb ook nog geen tijdelijke vervanging.

Als je na verzending begin februari nu nog geen andere hebt :? weet ik niet of ik zolang zonder kan!
Morgen maar eens kijken wat m'n opties zijn.

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Nou ik geloof dat mijn switch-poorten er ook mee gekapt zijn :(
Maar jullie hebben dit dus via linksys zelf geregeld? Ik heb m gekocht bij Alternate, en was gewoon van plan met dat ding en de bon daar naar binnen te stappen, en met een nieuwe naar buiten :)
Hoe zijn jullie bij Linksys terecht gekomen als verwerkende partij?

• Kanarie
  • Laatst online: 08:11

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Had dit probleem ook spontaan een paar weken terug. Heb gelijk maar een fatsoenlijke gigabit switch en wireless router gekocht. De ADSL functionaliteit van de WAG54Gv2 gebruikte ik toch niet meer.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-03 19:45
Het is wel een kick maar ik heb nu dus het zelfde probleem met mijn WAG54G 1.2, ook netwerk problemen en nu werken de poorten heel af en toe wel en niet.

Wel nog een update kunnen doen maar hij is niet beter gaan werken.

mensen die dit probleem wel hebben opgelost?

• joostman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-03 22:01
bizar... Ik heb hetzelfde met de WAG54G V2...
Lijkt wel alsof er een signaal der dood is verstuurd dat we ineens allemaal er last van hebben!

Ik heb overigens nog wel netwerk connectiviteit op de poorten, alleen slechts op 10mbit ipv 100...

• Kanarie
  • Laatst online: 08:11

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Evos schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:29:
Het is wel een kick maar ik heb nu dus het zelfde probleem met mijn WAG54G 1.2, ook netwerk problemen en nu werken de poorten heel af en toe wel en niet.

Wel nog een update kunnen doen maar hij is niet beter gaan werken.

mensen die dit probleem wel hebben opgelost?
De WAG54G V1.2 is altijd een wrak geweest.

De sudden-death problemen met WAG54G V2 zijn erg jammer aangezien het daarvoor best een aardig modem/router/ap was.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-03 15:14
.me heeft hier ook een WAG54G staan, in eerste instantie heb ik dit dus ook gehad.
Maar nadat ik mijn firmware geflashed heb is het vooralsnog verholpen. vervangt linksys de defecte WAG54G's ? mijnes is allang uit garantie :(

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Puch-Maxi schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 23:36:
.me heeft hier ook een WAG54G staan, in eerste instantie heb ik dit dus ook gehad.
Maar nadat ik mijn firmware geflashed heb is het vooralsnog verholpen. vervangt linksys de defecte WAG54G's ? mijnes is allang uit garantie :(
dat wil ik ook wel weten, mijne heeft ook de geest gegeven. Het powerknopje knippert alleen maar.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 08:47
Mijn WAP54G heeft last van dat de ethernet poort steeds opnieuw connect.
Na een paar keer aan/uit te hebben gezet deed deze weer normaal.
Mijn vermoeden gaat uit dat er rotte elco's in zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door The_Greater op 28-05-2007 12:15 . Reden: voutje ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:06:
[...]

dat wil ik ook wel weten, mijne heeft ook de geest gegeven. Het powerknopje knippert alleen maar.
linksys heeft zowel voor switches als routers modellen met "lifetime" warranty (meestal die met "metal casing". kijk sowieso ff na of je product tot die groep behoort.
En hoe dan ook: vraag het hen zelf: zij weten dat nog altijd best :D (en doen af en toe een geste ook ;) )

Verwijderd

the_stickie schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:11:
[...]

linksys heeft zowel voor switches als routers modellen met "lifetime" warranty (meestal die met "metal casing". kijk sowieso ff na of je product tot die groep behoort.
En hoe dan ook: vraag het hen zelf: zij weten dat nog altijd best :D (en doen af en toe een geste ook ;) )
uiteraard kan ik het Linksys zelf vragen maar wellicht zijn er (zeker als er allemaal problemen zijn met deze WAG54G die hierboven beschreven zijn) mensen die hem konden inruilen (buiten garantietijd). Dus als er iemand al eerder contact met hun heeft opgenomen dan hoor ik uiteraard graag wat de procedure is.

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
zoiezo kan de modem niet worden omgeruild as de garantie van 3 jaar verlopen is,bij geen enkel apparaat

als het apparaat niet zo werkt als het hoort(zoals dit probleem)bel je simpelweg ff de helpdesk, zij lossen het voor je op(met wellicht een Firmware upgrade(bij dit geval heeft het geen nut) of met een garantieomruiling)

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:54
En hop! Nóg een gesneuvelde WAG54G (v2). Gisteren de RMA-procedure gestart, krijg er een WAG200G voor in de plaats. Tenminste, als ik de factuur nog kan vinden..... :X

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-03 19:45
2x hetzelfde probleem hier, kan nergens meer de bon vinden...hele map vol met garantie bewijzen maar hij zit er niet tussen

RMA wordt dus niets, verder wel goede ervaringen met linksys dus ik denk toch dat ik bij het merk blijf. De WAG200G is dus de nieuwere variant?

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:54
Die kreeg ik in ieder geval aangeboden en doet volgens het specificatieblad hetzelfde. Anders ga je naar een WAG300N (Wireless-N), maar die heb ik niet nodig ;)

Edit: eh, 300N dus, niet G :P

[ Voor 14% gewijzigd door Stalensnuitje op 01-06-2007 15:11 ]

• perjan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 15:44
Puch-Maxi schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 23:36:
Die dingen hebben 3 jaar garantie... nu al uit de garantie die dingen zijn volgens mij niet eens zo lang op de markt...
Pagina: 1