[showcase] Classy Camill & VKS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen donderdag een @home shoot gedaan bij Camilla,

Visagie is gedaan door http://www.caralindavisagie.com/

1::.
Afbeeldingslocatie: http://www.vincentkos.nl/DPZ/Camilla/Classy/Vincent.Kos.Camilla.cla.02.jpg

2::.
Afbeeldingslocatie: http://www.vincentkos.nl/DPZ/Camilla/Classy/Vincent.Kos.Camilla.cla.01.jpg

3::.
Afbeeldingslocatie: http://www.vincentkos.nl/DPZ/Camilla/Classy/Vincent.Kos.Camilla.cla.03.jpg

4::.
Afbeeldingslocatie: http://www.vincentkos.nl/DPZ/Camilla/Classy/Vincent.Kos.Camilla.cla.04.jpg

5::.
Afbeeldingslocatie: http://www.vincentkos.nl/DPZ/Camilla/Classy/Vincent.Kos.Camilla.cla.05.jpg

6::.
Afbeeldingslocatie: http://www.vincentkos.nl/DPZ/Camilla/Classy/Vincent.Kos.Camilla.cla.06.jpg

7::.
Afbeeldingslocatie: http://www.vincentkos.nl/DPZ/Camilla/Classy/Vincent.Kos.Camilla.cla.07.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Tsja, wat vind ik er van, ik vind het style gedeelte niet echt classy, dat vind ik erg belangrijk, en daarom vind ik 'm niet zo, dat roken doet al helemaal afbreuk, 't is een gewone sigaret, niet speciaal, niet classy. Het totaal plaatje is gewoon niet af, vind ik wel jammer.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Ik zie ook niet helemaal in hoe deze visagie een classy uitstraling heeft? Wmb is het ordinair.
Okay dat is ook niet helemaal netjes, maar ik vind het iig niet classy :>
Bij foto 1 is je belichting niet helemaal mooi. De huid op de linkerzijde van haar gezicht (voor de kijkers thuis rechts) is een beetje vreemd belicht, daardoor zie je wat gekke structuur ontstaan op haar wang.

De rest van de foto's is imo in orde. Alleen bij de laatste is de huidsstructuur niet helemaal mooi, is dat slordig gesoept of lijkt zo dat gewoon zo op mijn matige TFT? Dan doel ik op haar linkerwang.

[ Voor 7% gewijzigd door RobertJ op 16-01-2007 19:41 ]

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Het roken is echt niks. Ik ben zowieso erg anti roken dus dat maakt de plaatjes meteen lelijk.
De rest van de serie is technisch best goed uitgevoerd, maar ik vind de foto's hard overkomen. Dat komt mede door de hoeveelheid make-up en de wat arrogante blik. Echt mooi vind ik dat ook niet, maar technisch kan ik eigenlijk niets aanmerken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:42

Rudedadude

Maybe we were born to run

Het beoordelen van deze foto's is op de details, want ze hebben zeker kwaliteit!

1: haar hand op het kastje ziet er wat verwrongen uit, een vuist had misschien beter gestaan op binnen het geheel (zelfverzekerder)
2: Het hangt er nu een beetje tussenin of de blik veroorzaakt wordt door het proeven van of het ruiken aan de wijn, het glas hangt er ergens tussen :)
3: vind ik de minste. Er spreekt m.i. niet echt wat uit de foto
4: mooi
5: mooi, goed gekaderd
6: iets te veel hoe vind ik
7: oke.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Ok, ik weet waarom ik 't nu niet classy vind, paar duidelijke redenen. Je omgeving is keurig, maar niet classy, het is niet burgerlijk, maar de muren zijn wit, de locatie is licht, het is allemaal wat modern. Het is niet wat bij de wijn past, de makeup is wittig, het is niet een donkere zwartige inhoudendheid, spanning, die mis ik. Je behang is belijnd, leuk, maar leidt enorm af... Dat is 't, zelfde model, oud huis, en de kleren kunnen wel 't zelfde, en andere makeup, en natuurlijk classy licht, dan ben je er :)

ennuh, je hoeft niet zo vlak te belichten, geef ruimte voor meer schaduwen, meer speling, want dit kan je onderhand al :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijder foto 1 t/m 3 en noem de serie "Brutaaltje met hoed"? Een heel andere insteek dan je oorspronkelijk beoogde wellicht, maar imo wel sterker. Ik zou liever wat meer expressie zien. Nu lijkt ze (oneerbiedig gezegd en zwaar overdreven) een beetje op een etalagepop. Ik snap dat je hiermee "classy" probeert uit te beelden, maar bij mij komt dat niet helemaal over.
Haar pupillen lijken overigens te groot voor de hoeveelheid licht die de foto's suggereren. De rest heeft Simon al gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mega thanks voor jullie inhoudelijke kritiek. Hier heb ik tenminste wat aan. Op dpz waar ik normaal aardig rondhang krijg ik de laatste tijd niet zoveel reactie meer. Ik ga blijkbaar achteruit ofsow. Maar make-up moet ik ook nog even een oogje in het zeil gaan houden. Het past idd niet helemaal in het geheel. Wat had jij betere make-up gevonden simon? Misschien donkerder ofsow?

En nu ik er zo naar kijk. 1,2,3 zijn idd mindere picjes. Passen losstaand er eigenlijk ook niet echt bij. Hmm vinny gaat rustig verder fotograferen! Ik kom er wel ik geef niet op. ;)

Dank guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Toff schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:13:
Verwijder foto 1 t/m 3 en noem de serie "Brutaaltje met hoed"? Een heel andere insteek dan je oorspronkelijk beoogde wellicht, maar imo wel sterker. Ik zou liever wat meer expressie zien. Nu lijkt ze (oneerbiedig gezegd en zwaar overdreven) een beetje op een etalagepop. Ik snap dat je hiermee "classy" probeert uit te beelden, maar bij mij komt dat niet helemaal over.
Haar pupillen lijken overigens te groot voor de hoeveelheid licht die de foto's suggereren. De rest heeft Simon al gezegd.
Heb je wel een punt, de reeks 4 t/m 7 vind ik tesamen ook sterker dan de reeks zoals die hier nu staat.
Dus, is eens :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 23:08:
Op dpz waar ik normaal aardig rondhang krijg ik de laatste tijd niet zoveel reactie meer. Ik ga blijkbaar achteruit ofsow.
<knip>
Hmm vinny gaat rustig verder fotograferen! Ik kom er wel ik geef niet op. ;)
Tuurlijk niet opgeven maar waarom ga je niet meer deze richting op ;).
Die foto overstijgt wmb alle foto's in dit topic met stip. Hij heeft zoals Simon terecht opmerkt een veel minder vlakke en spannendere belichting en hij is beter 'gestyled'. De kleuren kloppen, gaat voor mij veel meer richting classy en het model lijkt minder te poseren.
Heeft allemaal weinig met techniek te maken wat bij jouw volgens mij meer dan voldoende in orde is. Misschien eens iets geks proberen (thema, locatie, styling) of rondom een sterker concept werken?

Deze vind ik trouwens ook mooi en ook dat zit hem niet in de techniek maar puur in de oprechte vrolijkheid van het model:
http://www.vincentkos.nl/DPZ/Manon/Manon,Sch.02.jpg
sorry voor de directe link maar de url tag pakt de komma niet

Ik weet niet wat je daar gedaan hebt om die sfeer te creëren maar daar zou ik mee doorgaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Foto's 1 en 2 missen een bepaalde essentiële scherpte die rust zou brengen - vooral 2 mist dat, kijk maar naar haar hand met het glas. Verder, als het gaat om classy vind ik 5 eng: dergelijke closeups moet je erg mee uitkijken voor ze eng, komisch of raar worden. 6 komt erg defensief over, met zo'n enorme closeup en de hoed voor de helft van't gezicht: 7 is wat dat betreft meer open.

De enige die eigenlijk in de buurt komt van het thema classy is 4: op een bepaalde manier straalt die het door houding, licht en compositie wel uit, zeker vergeleken bij de rest.

Tips voor de volgende keer: minder hard flitsen, of laat die lichtboel gewoon helemaal weg en gebruik het aanwezige licht, hoe beperkt dat ook mag zijn: de sfeer nu in deze foto's is veel te plat. Nog een tip: meer full body shots: dit geeft een rustiger en minder 'opdringerig' beeld in samenhang met eventuele interactie met de omgeving. Als derde over de visagie: de oogschaduw (aan de buitenkant van haar linkeroog vooral) is te heavy aangezet: het mag best wat subtieler, de gekozen kleuren zijn wel gezond hier.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Remy verwoord het heel aardig voor mij, de belichting geeft een platte sfeer. Verder ben ik niet anti-rook maar ik vind het idee om de eerste paar weg te laten en het "Brutaaltje met hoed" te noemen ook best goed.

Visagie vind ik niet speciaal, sterker nog, het past IMO slecht bij de outfit.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 20:25

TeeDee

CQB 241

Normaal gesproken reageer ik niet in Fotografie en ben ik ook geen fotograaf maar:
Ik beperk me alleen tot foto 6, dat zou namelijk nog een aardige (of betere) foto kunnen worden als het hoedje symetrisch over de neuslijn heen liep.

Of deze foto dan nog wel in deze "stijl" hoort is een 2e.

Zo, nu weer gauw weg hier. Het viel me gewoon op.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:38

YellowCube

Wait...what?

even helemaal los van het classy en de belichting (een aantal van de mensen boven mij verwoorden dat al goed genoeg). Ik vind een aantal van de foto's (1,2,3) een beetje aan de krappe kant. Dat komt imo door de portrait orientatie. Vraag me af of landscape niet beter was geweest.
Bij 4 vind ik het juist een mooi intiem beeld geven. 5 vind ik niet zo geslaagd. Er lijkt een vervorming in de foto te zitten..alsof ie met een groothoeklens gemaakt is. Het komt i.i.g. niet erg charmant over.
6 vind ik er leuk. Een hele andere benadering dan de rest.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Wat mij in de eerste drie foto's ook nog opvalt is het haar: rommelig en vlak, ik krijg er écht geen "classy" gevoel bij. Dat wordt in de volgende foto's handig opgevangen door de hoed, waardoor haar gezicht qua vorm ook veel meer in balans is, imho.

Om classy te zijn moet het gehele plaatje kloppen, en eruit zien of het te allen tijde zo klopt... dat komt niet over, en daarom is de suggestie om de 4-7 apart, met een andere insteek, als serie te nemen, een goede.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sow dan.. jullie verwooden het wel goed zeg! Ik heb jullie teksten heel goed doorgelezen en kan niet anders zeggen dat het leerzaam is en me aan het denken zet! Ik heb de afgelopen dagen ook het een en ander geprobeerd en wil graag het een en ander met jullie delen.

Sorry dat het voor mij een wat korte reactie is maar begrijp dus dat ik er heel wat aan heb. :) Super thanks guys!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien ben ik een zeikerd, maar haar pluist, en daar stoor ik me aan. vooral op de laatste foto. Voortaan gladmakende creme/ haarlak!

En de rest is al gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Simon schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:36:
Tsja, wat vind ik er van, ik vind het style gedeelte niet echt classy, dat vind ik erg belangrijk, en daarom vind ik 'm niet zo, dat roken doet al helemaal afbreuk, 't is een gewone sigaret, niet speciaal, niet classy. Het totaal plaatje is gewoon niet af, vind ik wel jammer.
Ben ik met je eens.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Pagina: 1