Toon posts:

[OSX] "Mouse over" werkt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het is slecht een klein probleem, maar het begint een klein beetje vervelend te worden.

Het probleem dat ik met OS X heb is dat de menu's niet goed werken. Een menu uit de bovenste menu-balk opent pas als ik er op klik, ook als een ander menu al actief is.

Daarnaast worden de menu-items niet "blauw" als ik er met mijn muis overheen ga, en openen submenu's pas als ik mijn muisknop ingedrukt hou ipv. er overheen ga, en als ik dan mijn muisknop los laat schiet het complete menu weer dicht. Het ziet er naar uit dat hij het niet goed detecteerd wanneer ik ergens met mijn muis overheen ga, alsof er een defect zit. Even uitloggen / inloggen heeft helaas niet geholpen.

Heeft iemand hier soms een oplossing voor? één of andere cache/tempfile weggooien?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:28:
Het is slecht een klein probleem, maar het begint een klein beetje vervelend te worden.

Het probleem dat ik met OS X heb is dat de menu's niet goed werken. Een menu uit de bovenste menu-balk opent pas als ik er op klik, ook als een ander menu al actief is.

Daarnaast worden de menu-items niet "blauw" als ik er met mijn muis overheen ga, en openen submenu's pas als ik mijn muisknop ingedrukt hou ipv. er overheen ga, en als ik dan mijn muisknop los laat schiet het complete menu weer dicht. Het ziet er naar uit dat hij het niet goed detecteerd wanneer ik ergens met mijn muis overheen ga, alsof er een defect zit. Even uitloggen / inloggen heeft helaas niet geholpen.

Heeft iemand hier soms een oplossing voor? één of andere cache/tempfile weggooien?
Heb je misschien iets van Thema Software gedownload? Of FrontRow terwijl dat oorspronkelijk niet op je mac zit? Mocht dat zo zijn dan zou je kunnen proberen deze te verwijderen.

Wat zowiezo vaak nog wel eens wil helpen is handmatig de laatste combo update downloaden en installeren.

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:28:

Bedoel je de menu's zelf?! of de icoontjes van bijv. airport/geluid enz?! die laatste werken bij mij ook verschrikkelijk traag (vooral airport...)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik zal voortaan meer informatie geven.

Het is een Macbook CoreDuo 2.0Ghz, 512MB RAM, OS X 10.4.8. Recentelijk geen software of kernel dingetjes geinstalleerd zoals frontrow. Wat bedoel je precies met de laatste comboupdate?

Wat mij ook opviel is dat bij websites mijn cursor geen handje word als ik over een link ga, pas als ik er op klik veranderd de cursor.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 19:33 ]

Verwijderd

Heb je misschien een Logitech muis? Hier is verder geen oplossing voor trouwens. Een hele vage bug die nog nooit is opgelost. Ik heb hier zelf ook last van gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:33:
Heb je misschien een Logitech muis? Hier is verder geen oplossing voor trouwens. Een hele vage bug die nog nooit is opgelost. Ik heb hier zelf ook last van gehad.
Logitech MX1000 :) Al werkt die al maanden lang prima op mijn Macbook, of is het bij jou ook pas sinds kort? Ik heb er geen drivers voor geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ach kijk, het was inderdaad mijn muis. Even reconnecten en alles doet het weer! Gelukkig, ik was al bang dat ik diep in OS X iets kapot had gemaakt. Cagalli: Bedankt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:36:
Ach kijk, het was inderdaad mijn muis. Even reconnecten en alles doet het weer! Gelukkig, ik was al bang dat ik diep in OS X iets kapot had gemaakt. Cagalli: Bedankt!
Het is ook een heel vaag iets. Maanden lang zijn er geen problemen. Tot dat je even snel iets moet doen. Met Google is er ook niet zo heel te vinden. Alle mouse-over/hover acties werken dan ineens niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik zo even nadenk... ik heb mijn muis deze middag gereconnect doormiddel van het indrukken van de knop onder op de muis. Dat heeft het dan denk ik ook veroorzaakt :)

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Hee... meerdere mensen hebben dit probleem!

Op een iMac 17" Core Duo doet zich dit probleem ook voor, met een Logitech MX1000. Af en toe werken inderdaad de menu's raar, vergroot het Dock zich niet meer en komen er geen naampjes boven de icoontjes in het Dock, en werken de schermhoeken voor Exposé/Dashboard niet meer.

Maar dat zou dus verholpen kunnen worden met een reconnect van de muis? Maar eens proberen dan :)
Pagina: 1