Toon posts:

Meerdere router's

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb 2 routers, een gewone met draad en een draadloze, nu is mijn vraag, is het mogelijk om eerst de router met draden neer te leggen, en via die router naar de draadloze router gaan?

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-02 13:56
ja

al zal je die dan waarschijnlijk wel als accespoint moeten instellen

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Verwijderd

Topicstarter
Remond_FRL schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:26:
ja

al zal je die dan waarschijnlijk wel als accespoint moeten instellen
hoe bedoel je dit?

welke met ik als accespoint instellen en hoe doe ik dat?

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Het is over het algemeen een beetje moeilijk om je bedrade router als accespoint voor je wireless apparaten te gebruiken, dus ik heb een koffiebruin vermoeden dat hier je wireless router bedoeld wordt ;)
Je hoeft maar in 1 v/d 2 je DHCP aan te zetten. M.a.w. gebruik je van je wireless router de routing functie niet omdat je bedrade router dat doet.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:18
Ik heb het als volgt:

Router1 (in mijn geval een DSL-moden wat ook meteen een router is) met aan de LAN kant een kabeltje naar (WiFi)Router2. Deze kabel gaat niet in de WAN poort van router2, maar in één van de LAN poorten (heb je meestal een stuk of vier van).

Verwijderd

Topicstarter
Dus wanneer ik zeg maar van de bedrade router poort 1 met poort 1 van de wireless verbind, zou het moeten werken?

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:18
Ja, wat betreft de hardware. Qua software (instellingen en in je WiFi router) moet er ook wel het één en ander gebeuren om WiFi te laten werken, maar grote kans dat dat wel in je handleiding staan.

Zoals hierboven al gezegd, zorg er wel ff voor dat er maar één DHCP server draait, kan anders vage problemen veroorzaken.

[ Voor 30% gewijzigd door Invisible_man op 16-01-2007 19:37 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

1) Overige Hardware is geen dumpbak, vragen over Netwerken horen (raar maar waar) in de hoofdgroep 'Netwerken'
2) overal op GoT is het de bedoeling dat je eerst zelf dingen gaat proberen en jezelf inleest voor je post. Dat is hier niet bepaald het geval.
3) overal op GoT verwachten we dat je volledige, exacte specs geeft. Die geef je niet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.