Toon posts:

[WoW] bij opstarten steeds terug naar bureaublad

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een maand of drie speel ik World of Warcraft. Nu heb ik sinds de laatste grote patch (2.0.3) het vervelende probleem dat telkens als ik het spel opstart hij terug slaat naar het bureaublad.
Het spel start dan op (scherm blijft zwart) en zodra het muziekje van het inlog-scherm begint dan is het afgelopen. In de taakbalk draait het spel dan wel, maar ik kan er geen beeld bij krijgen.
Voorheen had ik hier geen last van.

Op de site van wow-europe worden een paar suggesties gedaan, DirectX herinstalleren, laatste drivers enzo, maar al dat helpt niet. Ik heb het spel ook al opnieuw geinstalleerd, addons (cosmos) verwijderd, maar dat helpt ook niet.

Het rare is dat het probleem zich niet altijd voordoet, soms na een keer of 5 herstarten doet het spel het opeens wel en dan kan ik gewoon uren zonder poblemen spelen. Ik heb dus geen last van in-game crashes ofzo. Ik krijg ook geen foutmeldingen, ook niet in de logs van wow.

Ik heb ook met Aida mijn systeem gechecked op eventuele geheugenfouten of andere problemen, maar alles lijkt in orde. Verder natuurlijk Antivirus uit, zone-alarm uit, alle achtergrond progjes uitgeschakeld, maar niets helpt.

mijn systeem is een oud beestje maar doet het verder nog prima:

MSI KT-7 moederbord met Athlon 1800 processor
512 Mb SD ram geheugen
100 Gb harde schijf met 12,9 Gb vrij
Asus Geforce FX5600
WinXP SP2

Wie heeft er suggesties van wat er mis kan gaan?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:53

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hen je misschien van die add-on's geinstalleerd met extra balken etc. Als dat zo is zou je deze eens moeten verwijderen en eventueel later opnieuw installeren.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:25:
Hen je misschien van die add-on's geinstalleerd met extra balken etc. Als dat zo is zou je deze eens moeten verwijderen en eventueel later opnieuw installeren.
Ik heb alleen de nieuwste Cosmos (alpha) draaien, en voor zover ik weet kan ik daarmee geen bars ofzo toevoegen (of die optie is out of date). Maar dan nog, als ik alle addons verwijder dan helpt dat niet.

Maar nogmaals, het spel draait wel op de achtergrond (ik hoor ook de muziek enzo), alleen als ik dan op het wow-icoon in de taakbalk druk dan springt ie naar het spel (zonder beeld) en dan weer terug naar het bureaublad.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Rename je WTF en WDB dir eens, die maakt hij dan weer opnieuw aan :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Done, maar helaas helpt het niet (ook niet na een restart). Heb de WTF + WDB hernoemd naar WTF Old en WDB Old, en het spel heeft netjes nieuwe aangemaakt, maar verder blijf ik nog steeds op het bureaublad steken.

Verwijderd

Topicstarter
--update--
Het valt me nu op dat -als ik het spel start- vlak voordat het spel terug slaat naar het bureaublad, ik een geluid hoor van een pop-up. Hetzelfde geluid als wanneer je je quest log of inventory opent.

Het lijkt er dus op dat het spel een of andere melding geeft, maar welke?
Pagina: 1