Toon posts:

[Vista] Marvell onboard geen internet op vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
met het moederbord p5w dh deluxe heb ik onboard marvell lan1 en lan 2
nu heb ik windows vista geinstalleerd, maar nu heb ik met de asus cd rom de xp drive geinstalleerd.
maar dus komt nog steedt de melding gebruikersnaam en wachtwoord wat bij de provider bekent is.
maar ik hen @home, en die dus gebeld en bij @home hoefd niet om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd te worden.

nu denk ik dat het met de drive heeft de maken van marvell, wat hij gan ook geen ver bindingen weergeven.

nu is er een vista drive beschikbaar

alleen deze moet je dowloaden en dan uitvoeren.
dus dit moet ik op een andere pc doen en de bestanden laden via een cd-rom op mijn vista pc.

maar in de vista marvell drive zit geen exe. of een ander opstart map.

hoe krijg ik internet met marvell onboard met vista.

anders zet ik er xp op, vind het maar niks met die drivers.

maar het liefst wil ik vista ook omdat ik de ict opleiding volg.

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02:53
Zoals ik het lees staan er gewoon instellingen verkeerd (ik ga er vanuit dat je de drivers goed geinstalleerd hebt). Heb je toevallig liggen rommelen met de "Verbinding" instellingen ?

Always bet on Huub

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:24
ICT opleiding?

Dan zou je toch wel kunnen proberen om de .inf met rechtsklik te installeren. (Tenzij dat niet meer gebruikt word in Vista, geen idee).

edit: puur over de Driver installatie, niet de internetinstelling:)

[ Voor 18% gewijzigd door Erwin op 16-01-2007 19:07 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je studeert ICT, maar je weet het antwoord niet.

O jee.

Drivers -> System -> Device manager -> pak je LAN -> driver update -> die gedownloade map -> next...

Of die lan uninstallen via Device manager, die map die jij hebt, daar de inf pakken, RMB -> installeren, en wachten tot die die opnieuw detecteerd (reboot).

Maar ik denk dat jij nog maar terug naar het vorig jaar moet gaan.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vista geinstalleerd
toen zag ik dat ik geen internet had.
dus heb ik via asus cd rom de xp drive van marvell geinstaleerd
geeft geen foute aan, bij hardware profiel staat de lan hardwere (werk corect)

nu wil ik verbinding maken in vista met internet

breedband verbinding. dan vraag hij om gebruikersnaam en wachtwoord om verbinding te maken.

@home gebeld normaal is dat bij hub die gegevens niet nodig.

en heb dus verder niet gerommel

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:09:
ik heb vista geinstalleerd
toen zag ik dat ik geen internet had.
dus heb ik via asus cd rom de xp drive van marvell geinstaleerd
geeft geen foute aan, bij hardware profiel staat de lan hardwere (werk corect)

nu wil ik verbinding maken in vista met internet

breedband verbinding. dan vraag hij om gebruikersnaam en wachtwoord om verbinding te maken.

@home gebeld normaal is dat bij hub die gegevens niet nodig.

en heb dus verder niet gerommel
Heb je uberhaupt gelezen wat mijn voorgangers en ik heb getypt? :S

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
welke .inf de vista driver van marvell bestaat dit bestand niet

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
Snakiej schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:08:
Je studeert ICT, maar je weet het antwoord niet.

O jee.
OFFTOPIC: Meen je iedereen die een ICT opleiding doet/heeft gevolgd of wat dan ook, alle antwoorden weet op elk ict gerelateerd onderwerp? Echt zo'n typische opmerking voor iemand.........

Verwijderd

Topicstarter
is er gewoon geen driver wat ik op een andere pc kan downloaden en op een cd zetten en dan boven instaleren.

die vista driver wat ik nu heb van marvell kan alleen uitgevoerd worden na het downloaden.
via de bstanden zelf niet .

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
heb je als hostnaam het CC1234567-a nummer gebruikt?

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Topicstarter
ja computernaam cp1234567890-A
werkgroep @home

[ Voor 10% gewijzigd door sanfranjake op 17-01-2007 00:24 . Reden: tralalala ]

• Bertus
  • Niet online
edit je exacte nummer er effe uit :)

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Topicstarter
weet bijna 100% zeker dat het met de drive temaken heeft.
xp drive op vista werkt niet echt
dus moet een vista drive hebben van marvell. op de asus site gekeken staat er nog niet op.
op de site van marvell wel een driver allen die bestanden wat ik download kan ik niet via een andere pc starten om te installeren.

heeft er iemand een link daar een driver ? die ik wel kan gebruiken ?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Er is een groot verschil tussen een drive en een driver. De eerste is bijvoorbeeld een CD-ROM drive en de laatste een stuurprogramma ;).

Je zegt dat er een Vista driver is - waar heb je die vandaan? Zaten er geen installatie instructies bij? Als ik je goed begrijp heb je Snakiejs manier gebruikt om de drivers te installeren, en kennelijk heb je ook wat ingesteld dat Vista nu met een gebruikersnaam en wachtwoord een verbinding wil maken. Nu draai ik geen Vista maar het klinkt alsof je een inbelverbinding of iets dergelijks hebt aangemaakt, even verwijderen dus als dat het geval is.

offtopic:
Wat is 'de ICT opleiding'? Ik gok systeembeheer of iets dergelijks, maar ICT is nogal een breed begrip.

[ Voor 22% gewijzigd door Rafe op 17-01-2007 07:42 ]

• ILUsion
  • Laatst online: 08-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:22:
is er gewoon geen driver wat ik op een andere pc kan downloaden en op een cd zetten en dan boven instaleren.

die vista driver wat ik nu heb van marvell kan alleen uitgevoerd worden na het downloaden.
via de bstanden zelf niet .
Google is je vriend, had iemand hier zo'n driver gekend, had die hem wel voorgesteld. Maar je volgens mij ook gewoon die drivers manueel installeren zoals hierboven al aangegeven staat. Hoe je dat stapje-per-stapje moet doen met Vista en met die specifieke drivers hangt echt af of die drivers op een bepaalde manier gecomprimeerd/installeerbaar zijn.

Het is echt niet zo moeilijk, probeer zelf eens de oplossing te vinden (als je ICT gaat doen, zal je waarschijnlijk voor moeilijkere problemen komen te staan). Wij kunnen je heel moeilijk helpen omdat:
a) wij niet allemaal over dezelfde hardware beschikken
b) er heel veel drivers bestaan en we dus niet weten hoe die van jou verpakt zijn
c) er nog niet zo heel veel mensen Vista draaien, dat je ICT doet, wilt niet zeggen dat je altijd het nieuwste hebt, heel wat informatici zijn zo gewend aan oude dingen

En probeer eens zinnen te vormen, je weet wel: beginnen met een hoofdletter en eindigen met een leesteken, dat maakt het heel wat makkelijker om alles te lezen en om te begrijpen wat je juist wilt doen of aan het doen bent.
brianb schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:16:
[...]

OFFTOPIC: Meen je iedereen die een ICT opleiding doet/heeft gevolgd of wat dan ook, alle antwoorden weet op elk ict gerelateerd onderwerp? Echt zo'n typische opmerking voor iemand.........
Daar gaat het in feite niet om; het probleem dat de TS heeft is vrij simpel op te lossen als je wat met drivers vertrouwd bent (het installeren ervan is al meer dan genoeg, zelf schrijven hoef je niet eens te kunnen). Ik stel me ook wel vragen als je aan ICT begint maar niet veel ervaring met het beheer van computers hebt (het is niet onmogelijk, maar ik vind het zeker niet ideaal; net alsof je aan een opleiding meesterkok begint maar het beste dat je klaargemaakt hebt is een ei en pannenkoeken met voorgemengd deeg, dat is ook niet onmogelijk, maar je zal het niet zo simpel hebben als de meesten die eraan beginnen).

Wat ikzelf bij ICT een van de meest waardevolle vaardigheden vind is zelf proberen je probleem op te lossen, daar leer je veel meer van dan direct te vragen "hoe moet dit" omdat je dan extra informatie tegenkomt die je meer inzicht geeft in computers. Dat je niet altijd zelf de oplossing kan vinden, is logisch, maar vaak kun je dan ook al een richting aangeven: "volgens mij gaat het hier of daar fout, maar ik weet niet goed hoe ik dat kan omzeilen".

Voor een ICT-opleiding denk ik trouwens niet dat je Vista nodig zal hebben; het onderwijs loopt meestal enige tijd achter, plus is het bedrijfsleven ook nog helemaal niet overgestapt op Vista, het is zelfs nog niet officieel op de particuliere markt.

Verwijderd

Topicstarter
bij een moederbord wat ik voor dit moederbord heb gehad. kon ik vista gewoon installeren, en kon ich zonder iets te doan op internet. Volgens mij zat daar een realtek onboard lan in. Nu zit ik met mavell en vista heeft deze driver ondersteuning blijkbaar niet. vista heeft ook geen automatisch verbinding aan gemaakt. En als ik deze zelf wil aan maken lukt dit niet, Van wegen de driver. Nu heb ik op marvell.com gekeken voor een vista driver. Nu hebben ze er een online staan. http://www.marvell.com/drivers/driverSearchResults.do maar hoe ik deze drive kan instaleren, weet ik me geen raad mee. (vanwegen de type bestanden).

dit is ook trouwens de enigste driver die ik heb kunnen vinden op google van marvell

iemand een idee hoe ik die vista drive van marvell kan gebruiken. ??

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
devin88, zou je een beetje op je spelling willen letten? drive, ich, doan gebruik je nogal eens en ik denk niet dat je dat op die momenten bedoelt :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Nouja, die drivers installeren is vrij simpel, er zitten installatie instructies bij en die zijn eigenlijk precies hetzelfde als wat Snakiej je vertelde. Dat je geen .inf bestand ziet komt waarschijnlijk omdat Windows standaard geen extensies laat zien, onder XP hebben die bestanden het icoontje van een kladblokje met een geel tandwiel. Overigens is het bestand wat je download een zip-bestand, maar het uitpakken daarvan kan sinds XP met Windows zelf en als je een ICT opleiding doet ben je daar vast wel bekend mij.

Als je de bestanden heb uitgepakt naar bijvoorbeeld je bureaublad dan volg je gewoon de installatie instructies die in het yk60x86(.txt) tekstbestand staan:
1. On the desktop right click on MY COMPUTER.
2. Select MANAGE.
3. In the "Device Manager" select the adapter you wish to update.
4. Double click.
5. Select DRIVER.
6. Click UPDATE DRIVER ... .
7. Follow the instructions given by the operating system to locate the driver.
8. If the driver which is found to be the latest is not the one you want to install, select the checkbox "Install one of the other drivers".
9. Click NEXT.
10. Select the driver to be installed in the next listbox.
11. Click NEXT.
* If a message is displayed saying that the driver is not digitally signed by Microsoft, click YES.
12. The message "Windows has finished installing the software for this device" is displayed.
13. Click FINISH to complete the installation.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
*heeft geluk dat zijn marvel gbit nic default door vista installed werd :)*,

en jah pc naam is wel nice als dat goed staat :P (wergroup is dikke BS, want dat deed ik toen nooit toen ik @home nog had, ;), das voor b00bs iets wijs te maken da, dat @home moet zijn :)

mjah, zoals rafe al zegt lijkt me dat zeer volledig...

nog werkend gehad?? (als ict-er moet je wel eens wa dingen klooien als ze nieuw zijn :))

al vind ik zelf wel dat het belangrijk is dat je weet hoe je een INF moet installeren (geen 2e pc aanwezig? USB-stick anders ff naar een vriend/-in, collega? en hier laatste drivers van je NIC downloaden?
Pagina: 1