Toon posts:

Film1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werd zojuist gebeld door @home, of ik 2 maanden Film1 zou willen voor een goedkoper prijsje.

Toen vroeg ik of alle films in 5.1 uitgezonden worden tegenwoordig? Want alleen als dat het geval is wil ik een abonnement op Film1 overwegen.

De dame aan de telefoon wist het niet en ging het na vragen en ze vertelde me dat het aan de film ligt of 5.1 er is een uitgestuurd wordt of niet. Beetje vaag want ze adverteren met films in DVD kwaliteit en dan is het toch bijna standaard dat er 5.1 geluid aanwezig is.

Heeft iemand hier uitsluitsel over? Heeft er iemand Film1 thuis en kan vertellen of de films nu tegenwoordig met 5.1 geluid uitgezonden worden?

Verwijderd

Zover ik weet wordt er geen enkele film in 5.1 uitgezonden op film 1. Mijn receiver geeft het in ieder geval niet aan. Ik baal er zelf van en ga binnenkort contact zoeken om te vragen waarom dat is. Wel worden sommige films in dolby surround uitgezonden, maar dat is niet echt hetzelfde.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Nee gebeurt niet, gewoon stereo (wel zeer goede kwaliteit dat wel).

Zo ver zijn ze hier in nederland nog niet.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06-2025

Roland

Schnitt!

grote kans dat het in Prologic II word mee gestuurd, dat gebeurt wel bij de wedstrijden via Tele2 iig

...Make every cut count, even if it is one frame...

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-02 13:45

Leon

Rise Of The Robots

Sommige duitse zenders (Pro sieben, Sat 1, RTL Television, ARD) sturen geloof ik AC3 mee.
Bij ZDF is het Dolby Digital.

Eeuwige n00b

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
Leon schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 00:36:
Sommige duitse zenders (Pro sieben, Sat 1, RTL Television, ARD) sturen geloof ik AC3 mee.
via satelliet of kabel?

satelliet weet ik dat er vaak ac3 streams zitten maar kabel heb ik zelf nog nooit ervaren (casema)
cmimw...

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Bij de HDTV films zal het toch wel 5.1 zijn neem ik aan? :)

Heb zelf film1 op satelliet en volgens mij is het gewoon stereo, nooit echt op gelet :+

Verwijderd

Film1 heb ik ook via de sataliet maar wat een irritant geluid zeg tijdens aankondigingen van nieuwe films etc het gaat van hard naar zacht en vice versa |:(

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Leon schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 00:36:
AC3 en Dolby Digital is hetzelfde, de laatste bekt alleen wat beter ter promotie.

Ik heb vorig jaar van UPC mijn decoder omgeruild gekregen voor de ondersteuning van AC3 bij de Film kanalen (waaronder Film1) die ze aanbieden. Verder geen gebruik van gemaakt maar het was de voornaamste reden van de omruilactie werd mij toen verteld.

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:46
... ik heb het 1x meegemaakt bij zdf op oud&nieuw ... klonk wel érg goed!

Ik heb 2 weken film1 gratis gehad ... ik kan me niet herinneren dat ik hem met 5.1 heb ontvangen, gewoon 2.0 ... maar dat was ook casema

• flexje
  • Laatst online: 13-02 06:47

flexje

got-father

Word hier ook niet uitgezonden in 5.1 (multikabel).

Vind trouwens dat het hier in NL wel erg langzaam gaat met de HD kanalen pffffff

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Roland
  • Laatst online: 12-06-2025

Roland

Schnitt!

flexje schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 08:36:

Vind trouwens dat het hier in NL wel erg langzaam gaat met de HD kanalen pffffff
Rond maart (waarschijnlijk in mei) gaan de publieke pas over naar 16:9. Langzamerhand zijn er meer programma's, maar volledig 16:9 is de publieke nog niet.

Dus het gaat idd niet snel in Nederland. De facilitaire bedrijven kunnen al aardig HD aan, maar de kosten voor de programma-makers en omroepen zijn nog te hoog. Voor ieder programma zal ook een nieuw decor nodig zijn, moet ook allemaal gemaakt worden... want je gaat ieder puntje zien!

Het duurt nog even... helaas :(

...Make every cut count, even if it is one frame...

Pagina: 1