Sandisk Cruzer micro 2GB Backup U3 software

Pagina: 1
Acties:
  • 1.231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Elconejo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 15:03
Ik heb dus een Sandisk Cruzer micro 2GB gekocht waarop er een U3 launchpad staat.
Nu heeft deze niet echt een mooie vormgeving en vind ik het launchpad van PortableApps.com beter.

Ik wil dit dan ook testen maar om te kunnen terugschakelen naar de originale staat van de stick wil ik hiervan eerst een backup nemen. Want op U3.com staat er dat je het launchpad niet kunt downloaden en dat dit dus enkel te verkrijgen is samen met een nieuwe stick.

Als deze stick dus ingeplugd wordt verschijnt er een cdrom station en een verwijderbare schijf.

Wat is de beste manier om een backup te nemen en dan later bij het tegenvallen van PortableApps deze te kunnen terugplaatsen?

Wat is het verschil met U3 en PortableApps of is dit hetzelfde?

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-12 08:23
Je kan de U3 software wel downloaden (google op LPInstaller.exe, die de nodige systeembestanden van de Sandisk site en "brandt" die op de CD partitie van je U3 usb stick). De software uninstallen doe je met een tool die je ook van de officiële site haalt.

Probleem met U3 is dat de u3 software reeds op die CD partitie staat, en niet (legitiem) te vervangen is door andere software. Of je nu portableapps op je USB stick zet, de originele U3 software zal steeds opnieuw opstarten omdat die niet te vervangen is. |:(

Er bestaat echter een workaround (gisteren successvol toegepast op mn U3 Cruzer Titanium 1GB, van SanDisk :)): met Ethereal zie je dat de LPInstaller.exe de bronbestanden (in de vorm van een ISO-image) van de u3.sandisk.com site haalt. Verwijs nu die hostname via het hosts-bestand van Windows naar localhost, zet een kleine webserver op met identieke mappenstructuur als de officiële server, en je kan eender welke ISO op je U3 stick zetten :)

Maar aangezien die ISO maar maximum 6mb groot kan zijn, kan je wel niet direct het PortableApps menu op die partitie zetten. Work-around: maak (of zoek) een programma dat alle beschikbare schijven scant op launcher.ini en er het pad naar de uit te voeren executable uitleest. Zo kan je gemakkelijk experimenteren met verschillende paketten op je gewone usb partitie.

Het is even werk, maar het resultaat loont :) PortableApps is veel flexibeler, en sneller ook. En het feit dat Firefox 2.0 nog niet in U3 versie bestaat heeft me gisteren de 1 dag oude USB stick laten "hacken" >:)

Succes ermee!
maleadt

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-10 20:36

HeyDude

Blijven lachen!

Zie ook voor een alternatieve manier om je U3 stick van een Launchpad te voorzien:

Universal_U3_LaunchPad_Hacker

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team