Beschikbaarheid Griffin Elevator

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:23

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.griffintechnology.com/assets/images/products/elevator/prod_elevator_main.jpg

Volgens MacPlus.nl is de Griffin Elevator (opvolger van de iCurve) beschikbaar vanaf december 2006.
Bij Mexpert in Enschede had ik een reservering staan en zou ik een telefonisch op de hoogte worden gesteld wanneer er een exemplaar binnen kwam, helaas zag ik vanmiddag een faillietverklaring op de deur geplakt, dus een Elevator bij Mexpert halen zit er niet meer in.
Welke (Apple) reseller heeft op dit moment de Griffin Elevator in voorraad en is er al een Tweaker die de standaard in huis heeft?

Vertel het hier en deel je ervaringen!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Wat heb je zelf al gedaan, wat denk je ervan om eens wat willekeurige Apple resellers te bellen. Er zijn er genoeg.

• josverweij
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-07-2024
jah ik!!
...heb er een :)
Leuk dingetje. Heb em besteld bij Macstuff. Eerst iCurve besteld, werd gebeld dat deze wellicht niet meer geleverd kan worden, of ik ipv iCurve een Elevator wou. Vond ik prima. Leverdatum is nog 2 keer uitgesteld, maar uiteindelijk zou ie op 3 januari binnenkomen en toen lag ie al een paar dagen eerder in de bus.
Maar Macstuff heeft nogal de neiging om bestellingen pas te bestellen bij de leverancier als jij besteld, dus dat kan ook wel even duren.

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
Interessant, dus hij is ook daadwerkelijk vanaf december 2006 leverbaar geweest, bij Mexpert vertelden ze me dat ik gerust uit kon gaan van half januari.
Ik zal eerst eens rondkijken of de Griffin ergens bij mij in de buurt (Hengelo / Enschede) wordt verkocht, anders doe ik ook een bestelling bij Macstuff.

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:52
Ik heb hem gezien bij Apple Centre Lijnbaan (Rotterdam). Volgens de verkoper hebben ze ze gewoon op voorraad.

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
Net een bestelling gedaan bij Macstuff.nl, ze verwachten de Elevator 20 januari binnen te hebben. Aangezien Macstuff ook gevestigd is in Enschede verwacht ik hem binnenkort zelf op te kunnen halen.
Voor de mensen die de Elevator al hebben: Wat vind je ervan, is hij stevig genoeg voor een MBP?

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
De laatste keer dat ik bij die apple winkel vlakbij amsterdam centraal was hadden ze hem in elk geval niet liggen. (een week of twee geleden).

Ik heb ook wel interesse in zo'n ding, mits het niet te duur is dan. Ik zag bij die zaak hier in Amsterdam wel zo'n iLap liggen voor tegen de 70 euro, en dat vind ik echt te ver gaan.

Verwijderd

Is het nou nog steeds 39 euro? Ik vind het toch een behoorlijke bak geld voor een relatief simpel product. Ik heb zelf een stand die zelf meer kan, voor slechts €12,99 gekocht, en waar ik ook nog spullen onder kan verbergen :)

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:34

Maximus

There is no substitute

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:33:
Is het nou nog steeds 39 euro? Ik vind het toch een behoorlijke bak geld voor een relatief simpel product. Ik heb zelf een stand die zelf meer kan, voor slechts €12,99 gekocht, en waar ik ook nog spullen onder kan verbergen :)
offtopic:
Is er wel iets van apple of apple gerelateerde zaken die jou wel gunstig kunnen stemmen? Ik lees APL vrij frequent maar of je bent negatief omdat iets het minder goed doet of je bent negatief omdat het weer veels te duur is. Mijn idee: doe wel mee met de gekte en besteed dat geld of sta niet zo te zeuren. :/

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:45
Maximus schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:18:
[...]

offtopic:
Is er wel iets van apple of apple gerelateerde zaken die jou wel gunstig kunnen stemmen? Ik lees APL vrij frequent maar of je bent negatief omdat iets het minder goed doet of je bent negatief omdat het weer veels te duur is. Mijn idee: doe wel mee met de gekte en besteed dat geld of sta niet zo te zeuren. :/
Sorry maar IMO verkondig jij nu gewoon onzin!! Doe mee met de gekte en besteed het geld of anders niet zeuren??? Hoe kom je er op?? 8)7 |:(

Sinds wanneer mag er niet iets negatiefs over een product worden gezegd! Als hij 39 euro veel geld vindt dan vindt hij dat....wat is het probleem?? Fanboy-gedrag maybe van jou kant? :?

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:33:
Bij Macstuff.nl is de Elevator voor €31,- verkrijgbaar. Volgens mij is dat niet veel geld voor een redelijke laptopstandaard, op mijn werk hebben we ook standaarden voor de laptops (geen idee welk merk) maar daar werd me verteld dat een bedrag rond de €30,- helemaal niet absurd hoog is.

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
En daarnaast is het toch echt een stukje design :) Voor een crappy plastic standaard betaal je ook al snel 20 euro. Die 10 euro extra voor een mooi design is niet zo heel vreemd.

Verwijderd

Wat is het verschil met de iCurve? O+

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-12-2025

scim

Nani?

De iCurve is compleet gemaakt van acrylglas en heeft een ronde vorm.
De Elevator is grotendeels van aluminium en heeft gewoon strakke rechte vormen.
Plaatjes heb ik zo 1,2,3 niet bij de hand (lees te lui om ze even te zoeken)

Ik zit ook nog met dit dilemma, ik heb een icurve besteld bij een zaak bij mij in de buurt (deze heeft ze nog op voorraad en ligt voor mij apart tot ik hem kan ophalen eind deze week). Maar ik zit nog te twijfelen of de Elevator niet mooier/beter past bij mijn macbook pro die begin volgende week binnen komt.
Redenatie hiervoor: de elevator is ontwikkeld met widescreen (brede) laptops als uitgangspunt. Ze zijn allebei mooi, maar van de elevator heb ik nog geen "reallife" pics gevonden. Op de productfoto ziet hij er vet uit, maar in een echte setup heb ik hem nog niet gezien.

• Serenity
^ De aluminium poten van de Elevator passen inderdaad wel beter bij de MPB ;)

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
scim schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:23:
De iCurve is compleet gemaakt van acrylglas en heeft een ronde vorm.
De Elevator is grotendeels van aluminium en heeft gewoon strakke rechte vormen.
Plaatjes heb ik zo 1,2,3 niet bij de hand (lees te lui om ze even te zoeken)

Ik zit ook nog met dit dilemma, ik heb een icurve besteld bij een zaak bij mij in de buurt (deze heeft ze nog op voorraad en ligt voor mij apart tot ik hem kan ophalen eind deze week). Maar ik zit nog te twijfelen of de Elevator niet mooier/beter past bij mijn macbook pro die begin volgende week binnen komt.
Redenatie hiervoor: de elevator is ontwikkeld met widescreen (brede) laptops als uitgangspunt. Ze zijn allebei mooi, maar van de elevator heb ik nog geen "reallife" pics gevonden. Op de productfoto ziet hij er vet uit, maar in een echte setup heb ik hem nog niet gezien.
Hier staan veel echte foto's: http://flickr.com/photos/...0/sets/72157594429244163/
Voor bij een MacBook Pro zou ik echt voor de Elevator gaan in plaats van de iCurve, deze past er veel beter bij qua stijl en vormgeving.

Verwijderd

M-ThijZ schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:45:
[...]
Bij Macstuff.nl is de Elevator voor €31,- verkrijgbaar. Volgens mij is dat niet veel geld voor een redelijke laptopstandaard, op mijn werk hebben we ook standaarden voor de laptops (geen idee welk merk) maar daar werd me verteld dat een bedrag rond de €30,- helemaal niet absurd hoog is.
Ja, maar die standaarden zijn tenminste portable en mee te nemen. Of je moet zo'n Elevator om je nek hangen :)

Research & Design van zo'n ding is niet al te duur, en het produceren komt waarschijnlijk op drie euro uit. Dan betaal je toch echt de hoofdprijs, al zijn we dat van Griffin gewend.

Nogmaals een plaatje van mijn setup:
Afbeeldingslocatie: http://img173.imagevenue.com/loc382/th_44820_IMG_1499_122_382lo.JPG

Het standaard dat er onder zit is drie keer zo goedkoop, en functioneerd zelfs beter dan de Elevator doordat hij in te klappen is en mee te nemen is (hij past zelfs in mijn SecondSkin erbij!)

• Serenity
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:41:
[...]
Ja, maar die standaarden zijn tenminste portable en mee te nemen. Of je moet zo'n Elevator om je nek hangen :)
Je kan 'm uit elkaar halen, min of meer, zie die plaatjes hierboven.

Maar veel mensen kopen een standaard om deze thuis neer te zetten om praktisch te kunnen werken met de laptop als ze er niet mee onderweg zijn, en zullen die standaard dus ook niet overal mee naartoe slepen; maar net waarvoor je 'm gebruikt.
[...]
Research & Design van zo'n ding is niet al te duur, en het produceren komt waarschijnlijk op drie euro uit. Dan betaal je toch echt de hoofdprijs, al zijn we dat van Griffin gewend.
Zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar ;) En nog wat extra geld neerleggen voor design is niks nieuws.

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
[...]

Nogmaals een plaatje van mijn setup:
[afbeelding]

Het standaard dat er onder zit is drie keer zo goedkoop, en functioneerd zelfs beter dan de Elevator doordat hij in te klappen is en mee te nemen is (hij past zelfs in mijn SecondSkin erbij!)
Heb je ook een duidelijker plaatje van je setup? Ik zie nou niet echt hoe die standaard werkt. Ik zie wel vaag iets zwarts tegen / onder je macbook zitten, maar wat foto's van het ding in actie zou ik wel mooi vinden :)

Verwijderd

DocB schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:28:
[...]

Heb je ook een duidelijker plaatje van je setup? Ik zie nou niet echt hoe die standaard werkt. Ik zie wel vaag iets zwarts tegen / onder je macbook zitten, maar wat foto's van het ding in actie zou ik wel mooi vinden :)
Hij was idd een beetje erg onscherp, hopelijk is deze wat duidelijker:

Afbeeldingslocatie: http://img136.imagevenue.com/loc413/th_60749_IMG_1439_122_413lo.jpg
Staat wel in de meest extreme stand, daarnaast zul je even je hoofd moeten kantelen, ik weet niet hoe ik foto's kan draaien binnen OS X.

Ik hoop dat ik nu geen topic kaap :+

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-02 19:47
na het gekaap van dit topic :9 zou je mischien ook kunnen melden waar een voor hoeveel je deze standaard heb gekocht?
Pagina: 1