Auto verzekeren 18 jarige.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.067 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146790

Topicstarter
Gisteren kwam ik dus hieperdepiep hoera bij mijn autodealer, met 10.000 euro in een glimmend koffertje met een mooie stikker erop die achter in mijn auto lag, liep ik met een brede lach en een groot hart naar binnen, todat mij werd verteld dat ik de Subaru Impreza 555 GT niet kon verzekeren :X Ik wou bijna huilen, maar er waren nog 2 andere auto's die ik wou kopen.
De Mitsubishi Lancer Evo
En de BMW 323
Die kon ik ook niet verzekeren, met een depressie van hier tot Tokio ben ik de auto in gestapt en reed ik naar huis toe, ik ben nog wel levend aangekomen.

Nu vraag ik me dus af Waarom, WAAROM!!! :'( ik de auto niet kan verzekeren.
Mag dit niet?
Of dacht hij dat ik het niet kon betalen?
En als dit niet mag, kan ik dan ergens een 'lijst' vinden met auto's die ik wel kan verzekeren?
Kan ik de Subaru misschien op mijn moeders naam laten zetten, die dan wel weer een rijbewijs heeft voor een automaat?
Ook al zullen ze denkende gezichtjes hebben bij het zien

"Floortje fritsen, leeftijd : 50 "
Auto : Subaru Impreza 555 GT om maar een voorbeeld te noemen.

Ik vraag dus alleen of iemand weet waarom het niet kan.
EN of er ergens een site is waar ik kan zien welke auto's ik WEL mag verzekeren.
Thank you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Omdat je een risico-groep bent en verzekeraars werken daar niet zo graag aan mee.

*edit*
WIE zegt dat je niet mag verzekeren? Heb je al een poging gedaan om te bellen met de verzekeraar van je ouders om de auto op je eigen naam te zetten? Heb je al online offertes geprobeerd in te vullen?

[ Voor 56% gewijzigd door MAX3400 op 16-01-2007 17:26 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:23:
Omdat je een risico-groep bent en verzekeraars werken daar niet zo graag aan mee.
Dus als ik 23 ben kan ik wel zo'n auto halen?
De dealer vertelde mij dat ik hem waarschijnlijk pas op mijn 28ste kon verzekeren.
Gruwelijke ergernis die zogenaamde risico groep. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:54

paQ

probeer eens bij allianz
Anoniem: 146790 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:26:
[...]

inderdaad :)

maar ja... hoeveel ervaring heb je nu ook helemaal om met een nagenoeg rallywagen eens even de weg op te gaan?

[ Voor 86% gewijzigd door paQ op 16-01-2007 17:28 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:39

ThunderNet

Flits!

Er zijn ook verzekeraars die je wel willen verzekeren (ondanks dat je in een risicogroep zit). Je betaald alleen wel een fikse premie. Kijk niet raar op als je meer dan 1500 euro per jaar aan premie moet gaan betalen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:49

4x2

lộn xộn quá

Rialto heb je ook nog, die pakken al het schorem en ander onverzekerbare spul :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
paQ schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:27:
probeer eens bij allianz

[...]

inderdaad :)

maar ja... hoeveel ervaring heb je nu ook helemaal om met een nagenoeg rallywagen eens even de weg op te gaan?
5 jaar raceervaring?
En een auto op de openbare weg is niet om te scheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:41
ThunderNet schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:28:
Er zijn ook verzekeraars die je wel willen verzekeren (ondanks dat je in een risicogroep zit). Je betaald alleen wel een fikse premie. Kijk niet raar op als je meer dan 1500 euro per jaar aan premie moet gaan betalen.
Verhoudingsgewijs valt het nog mee, ik betaalde voor mijn boodschappenstyle autotje met 45 pk € 750 per jaar toen ik 18 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

Als je je kan inhouden is een snelle auto zelfs veiliger dan een trage, aangezien je dan de snelheid in een noodgeval kan gebruiken.

Verder vind ik het discriminatie/ zware generalisatie dat het verzekeren voor jongeren zo moeilijk/duur is. Oke, naar verhouding rijden veel jongeren slechter, maar niet allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GH45T schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:31:
[...]

Verhoudingsgewijs valt het nog mee, ik betaalde voor mijn boodschappenstyle autotje met 45 pk € 750 per jaar toen ik 18 was.
Ik betaal nu 206 euro per 3 maanden.
Maar hoe zit het dan verder, hoe kan ik van te voren weten welke auto ik mag verzekeren?
Ik bedoel, wat is het verschil tussen een Subaru Impreza van 25.000 euro nieuwwaarde, en een opel vectra GT van 24950 nieuwwaarde, where's the catch ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:39

ThunderNet

Flits!

Anoniem: 84021 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:32:
Als je je kan inhouden is een snelle auto zelfs veiliger dan een trage, aangezien je dan de snelheid in een noodgeval kan gebruiken.

Verder vind ik het discriminatie/ zware generalisatie dat het verzekeren voor jongeren zo moeilijk/duur is. Oke, naar verhouding rijden veel jongeren slechter, maar niet allemaal.
Puur statistieken :) dat is het enige waar ze alles op baseren, en gelijk hebben ze natuurlijk :)

Wat dat betreft vind ik het feit dat je pas vanaf je 23e in een duurder huis recht op huurtoeslag hebt, meer discriminerender

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Centraal Beheer deed bij mij niet moeilijk. 525i met 192pk, wél de leeftijdsboete van 50%, maarja, je moet wat he..

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik had op m'n 20e een Honda S2000 gekocht (240pk). Ook dat was vrijwel onmogelijk om te verzekeren. Enige oplossing: een middag vrijnemen en de hele middag in de telefoon klimmen om verzekeraars af te bellen. Alle soorten wachtmuziekjes en menutjes krijg je te horen ;) Ik had 16 verschillende maatschappijen gebeld en bij slechts twee (dacht ik) kon ik terecht tegen een hoge prijs. Maargoed, dan maar een paar jaar doorbijten, was al blij dat ik em uberhaubt mocht verzekeren.
Ga er wel van uit dat je voor allrisk minimaal 200 euro per maand betaald, en dan mag je nog in je handjes klappen.

Andere tip: kijk of je het via een club kunt verzekeren. Sommige autoclubs hebben een dealtje gesloten met een verzekeraar voor een nette premie.

Ohja, het berekenen van premie via internet heeft 9 van de 10 keer geen zin.. je moet echt bellen...

[ Voor 6% gewijzigd door Tom op 16-01-2007 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

www.oriondirect.nl proberen. Volgens mij krijg je daar alles verzekerd.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Laatst online: 16-04 12:44
Oldtimer kopen, 70 euro per jaar WA verzekerd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
je bent 18 en je hebt 10.000 en je wilt een subaru / evo kopen ?

Moeilijk te geloven, maar goed. Op die leeftijd had ik zelf het geld anders besteed of andere prioriteiten persoonlijk dan.
Toevallig ga ik a.s. zaterdag voor een evo 9 kijken, verzekeren lijkt me geen probleem toch. Zolang je geld hebt kan alles. Verkijk je alleen niet op onderhoud/vaste lasten van zo'n auto.
Met 10k euro alleen ben je er niet, je bent zo een paar honderd per maand kwijt aan de auto.

ps. vanaf je 28ste lijke me bullshit. Risico groep is (bijna altijd) 18 - 23
afgezien daarvan kijken ze totaal niet naar leeftijd, alleen naar je schades/schadevrije jaren

ff snel voor mij gechecked

centraalbeheer:

Lancer evo 9 2006
WA 455 euro (op basis van 5 schadevrije jaren)
Allrisk 1300 euro

basis van 0 jaren
WA 800 euro
all risk 2269 :D

[ Voor 27% gewijzigd door Viper® op 16-01-2007 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 146790 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:30:
[...]

5 jaar raceervaring?
En een auto op de openbare weg is niet om te scheuren.
Met alle respect, maar waarom koop je dan een raceauto? :P

Ik zou persoonlijk voor de BMW gaan, die krijg je denk ik ook het makkelijkst verzekerd. Zo te horen zit jij zelf in de racerij, dan moet je het racen lekker op het circuit doen en het autorijden in luxe en comfort, dus BMW ;)

En kom op, wat heb je nou aan een Impreza/Evo als alledaagse auto? Zeker als jong jochie. Dan kan je beter in een BMW aankomen, scoort bij veel mensen een stuk beter, hoewel nog steeds niet super :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:47

Nakebod

Nope.

Autoverzekeringen zijn erg irritant.

Ook in mijn geval.
16 April jarig geweest, werd toen 21.
25 April 2006 kon ik mij nieuwe auto ophalen, een Toyota Corolla 1.6, 110pk uit 1998. Geen supersnelle auto, wel redelijk wat pk, maar ook niet bijzonder veel.

Bij verschillende maatschappijen gecheckt van te voren, en ik kon hem niet verzekeren bij een aantal, o.a. niet bij OHRA.
Was allemaal pas vanaf 23 jaar. Was het de 1.3 geweest, met 86 pk, was het geen enkel probleem geweest.
Uiteindelijk wel gelukt via een contactpersoon van mijn ouders, maar echt handig is anders.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Viper® schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:55:
je bent 18 en je hebt 10.000 en je wilt een subaru / evo kopen ?

Moeilijk te geloven, maar goed. Op die leeftijd had ik zelf het geld anders besteed of andere prioriteiten persoonlijk dan.
Toevallig ga ik a.s. zaterdag voor een evo 9 kijken, verzekeren lijkt me geen probleem toch. Zolang je geld hebt kan alles. Verkijk je alleen niet op onderhoud/vaste lasten van zo'n auto.
Met 10k euro alleen ben je er niet, je bent zo een paar honderd per maand kwijt aan de auto.

ps. vanaf je 28ste lijke me bullshit. Risico groep is (bijna altijd) 18 - 23
afgezien daarvan kijken ze totaal niet naar leeftijd, alleen naar je schades/schadevrije jaren

ff snel voor mij gechecked

centraalbeheer:

Lancer evo 9 2006
WA 455 euro (op basis van 5 schadevrije jaren)
Allrisk 1300 euro

basis van 0 jaren
WA 800 euro
all risk 2269 :D
Ik krijg 1,7% rente op jaarbasis, ik krijg dan 17.000 euro rente per jaar.
Aangezien je maar tot 1.000.000 rente krijgt, kan ik niet meer krijgen.
Dus dat is om even een overzicht te geven van mijn financiele status, en dat is dan vooral voor de niet gelovenden die alles op 1 hoop gooien. En dat is ook met de risico groep, alles word op 1 hoop gegooid en daardoor is het onmogelijk om als 18 t/m- een jaar of 25 wat voor elkaar te krijgen.

Misschien dat ik dan toch maar even ga bellen, en als het niet wilt lukken koop ik op mijn 23ste wel een mooie wagen.
Ik ga niet bellen naar mijn verzekeringsmaatschappij om te vragen welke van de 60 auto's ik kan verzekeren die ik leuk vind. "Zolang je geld hebt kan alles."
Dacht het dus niet he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Plague schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:08:
[...]

Met alle respect, maar waarom koop je dan een raceauto? :P

Ik zou persoonlijk voor de BMW gaan, die krijg je denk ik ook het makkelijkst verzekerd. Zo te horen zit jij zelf in de racerij, dan moet je het racen lekker op het circuit doen en het autorijden in luxe en comfort, dus BMW ;)

En kom op, wat heb je nou aan een Impreza/Evo als alledaagse auto? Zeker als jong jochie. Dan kan je beter in een BMW aankomen, scoort bij veel mensen een stuk beter, hoewel nog steeds niet super :P
Ik wil een Subaru Impreza :) De rest interesseert me niet, ik vind het gewoon een mooie auto en daarmee uit :P
En het gaat me niet om het scoren anders had ik wel een Ferrari//Lamborghini of Porsche voor de deur staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 14:00
verzekeringen zijn idd irritant...

2 jaar geleden, ik was 23, een alfa 155 gekocht, 1.8 8v .. ding weegt 1200+kg en heeft 124pk oid op papier, geen gekke waardes naar mijn idee...
Ik tussenpersoon gebeld die alle verzekreingen hier thuis doet, had em verzekerd zei die, bedrag genoemt, dacht klaar te zijn, auto halen en rijden maar...

volgende dag op mn werk telefoon, kon auto beter laten staan, was niet verzekerd.. hoop gedoe met die kerel, uiteindelijk had ie weer iets gevonden, en ik naar huis...

krijg paar dagen later rekening, was ineens 2x zoveel geworden gelijk maar verteld dattie wat anders mocht zoeken...
uiteindelijk voor nog veel geld bij centraal beheer kunnen verzekeren :p

Had echt zoiets van, ben 23, das mooie leeftijd om niet meer in risicogroep te vallen... schijnbaar wel... en nog met een vrij normale wagen ook...

paar maanden gleden andere auto gekocht, eerst verzekering gebeld of het wel ging, ging gewoon en nog veel goedkoper ook dan centraal beheer toestanden ...

woon je in brabant/zeeland, even zlm bellen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 09:48
Geboortedatum 8 mei 1988
volgen je profiel moet je nog een paar maanden wachten voordat je rijles mag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
waarom :? hij is op 8 mei 2006 18 geworden.. :?

[ Voor 3% gewijzigd door Zwelgje op 16-01-2007 18:27 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Laatst online: 22-06 10:27
Als 18 jarige zo'n auto verzekeren zal inderdaad moeilijk worden :p

Maar heb je nou echt zulke oogkleppen op dat je je niet kunt voorstellen dat men liever niet een 18 jarig broekje met 250pk verzekert?

[ Voor 53% gewijzigd door RobertJ op 16-01-2007 18:28 ]

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Helaas dat is al je in 1989 geboren bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
IKKE86 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:23:
[...]

volgen je profiel moet je nog een paar maanden wachten voordat je rijles mag nemen.
Volgens jouw profiel hoor jij nog op de basisschool te zitten... Nog niet leren rekenen zeker :P

Overigens TS'er, je maakt je verhaaltje er niet geloofwaardiger op door een beetje te koop te lopen met je 'financiele status' en het nonchalante gedoe met 'willen ze me niet, dan koop ik als ik 23 ben wel een leuk wagentje'.
Met geld is wél alles wat materialistisch is te koop, misschien moet je voor het een wat meer moeite doen dan voor het ander, maar dat probleem ligt bij jou en niet hier op het forum.
Je vraag waarom je een auto niet (eenvoudig/goedkoop) kunt verzekeren lijkt me toch overduidelijk.
Zoek anders voor de grap eens wat ongevalscijfers van jongeren op in vergelijking tot 23+...

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Die 5 jaar race ervaring lijkt me ook sterk hoor. Gooi zijn naam maar eens in Google. Niet 1 (!!) race-gerelateerd item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:28

MeNTaL_TO

The future is not set

Volgens mij liep bij Centraal Beheer juist bij 24 jaar de risicogroep af? Ik kon iig zonder problemen toen mijn Calibra 2.0i 8V verzekeren, moest alleen een toeslag betalen omdat ik nog 23 was, het jaar daarna een jaar noclaim en de toeslag eraf.

Om eerlijk te zijn, een wagen boven de 100 PK is vragen om problemen met zo weinig rijervaring. Waarom niet beginnen met een leuke 1.8 16v (ben zelf begonnen met een 1.3 8v)

[ Voor 26% gewijzigd door MeNTaL_TO op 16-01-2007 18:39 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

wat heeft in fok!kings hemels naam raceervaring met wegervaring te maken? behalve dat je eigen anticipatie goed werkt.
het verkeersinzicht hoort daar niet bij.

en dan nog
alsof de verzekeraar voor jou speciaal een uitzondering gaat maken.

wat zegt u?
al 5 jaar race ervaring?
oh maar wacht even
dan hebben we speciale tarieven
u stapt in op 60% no claim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Waarschijnlijk andersom hoor paQ:

Prone to racing? If yes goto multiply premie 150% :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-06 06:44
Tocca Racing op je PS2 spelen is geen raceervaring.... :X En met een kart wat rondlumellen op een circuit is ook geen 'ervaring'.

Maar het beste kan je je altijd verzekeren bij iemand die je kent. Er is altijd wel iemand in e familie of vriendenkring die verzekeraar is en wel iets kan 'regelen'. Dit heeft ook als voordeel dat als je een niet al te net ongeluk hebt ze niet gaan lastig doen en gewoon mooi je geld gaan geven. Zo is de regel hier toch: ken je verzekeraar :)

edit: @Spiller: Wat bedoel je?

[ Voor 3% gewijzigd door jvvv op 16-01-2007 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
jvvv schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:47:
Tocca Racing op je PS2 spelen is geen raceervaring.... :X En met een kart wat rondlumellen op een circuit is ook geen 'ervaring'.
:') :')
^^ Ik vind hem grappig :)

[ Voor 5% gewijzigd door Spiller op 16-01-2007 19:34 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:37:
Volgens mij liep bij Centraal Beheer juist bij 24 jaar de risicogroep af? Ik kon iig zonder problemen toen mijn Calibra 2.0i 8V verzekeren, moest alleen een toeslag betalen omdat ik nog 23 was, het jaar daarna een jaar noclaim en de toeslag eraf.

Om eerlijk te zijn, een wagen boven de 100 PK is vragen om problemen met zo weinig rijervaring. Waarom niet beginnen met een leuke 1.8 16v (ben zelf begonnen met een 1.3 8v)
Wat een bullshit, dat je om problemen vraagt met meer dan 100 pk. Ik heb ruim een jaar een rijbewijs en rij eigenlijk nooit met minder dan 100pk. Is alijd goed gegaan en het gaat ook niet fout ook. Bedoel je kan toch behersen? Ik kan me met een suzuki alto ook harstikke dood rijden. Waarom denkt iedereen altijd dat je volgas moet rijden in een auto? Bedoel als ik gewoon "met het verkeer mee rijd", dan maakt het bijzonder weinig uit in wat voor auto ik rijd, behalve mijn eigen comfort.

Mja race ervaring hebben lijkt me heerlijk, kan je, je agressie daarin kwijt, ipv op de openbare weg :P

[ Voor 4% gewijzigd door AkroBatik op 16-01-2007 18:51 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

AkroBatik schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:50:
[...]

Wat een bullshit, dat je om problemen vraagt met meer dan 100 pk. Ik heb ruim een jaar een rijbewijs en rij eigenlijk nooit met minder dan 100pk. Is alijd goed gegaan en het gaat ook niet fout ook. Bedoel je kan toch behersen? Ik kan me met een suzuki alto ook harstikke dood rijden. Waarom denkt iedereen altijd dat je volgas moet rijden in een auto? Bedoel als ik gewoon "met het verkeer mee rijd", dan maakt het bijzonder weinig uit in wat voor auto ik rijd, behalve mijn eigen comfort.

Mja race ervaring hebben lijkt me heerlijk, kan je, je agressie daarin kwijt, ipv op de openbare weg :P
Uit de statistieken blijkt van niet he, tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, het gaat er gewoon om dat met meer PK's je sneller een fout KAN maken, als je in een drift raakt is 240 PK op de achterwielen erg anders dan 55 PK op de voorwielen (kan de dame die de 320d van een GoT'er totalloss reed over meepraten)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Mja tussen 240pk en 100pk is wel nog een groot verschil, niet? Heb ook 1.5 jaar in een VW Passat break 130pk rondgereden, zou niet weten wat er "problemen vragen" aan is...

Als je iemand bent die zich met een auto van 100+ pk doodrijdt, dan zal je je waarschijnlijk ook doodrijden in een clio/smart/P106/...

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 16-01-2007 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

AkroBatik schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:50:
[...]

iets met statestieken enzo... er is dus blijkbaar duidelijk een relatie, en het is gewoon een feit dat je met een oude BMW met 180PK sneller wat hebt als de sjon van de hoek stoer gaat doen dan dat die sjon dat in z'n 0.8 alto gaat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Okee daar ben ik het mee eens, maar om dan te gaan zeggen dat meer dan 100pk vragen om problemen is vind ik een beetje onzin. Verder ben ik het wel eens met die verzekeringen, je zal niet de eerste zijn die zich te vet voelt in zn calibra, corrado, [voeg hier een autotype in] GTI en zich totaal dood rijdt. Maar dat kan in feite met elke auto gebeuren.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 25-06 10:39

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

*kuch* Nationale Nederlanden al sinds ik 19 ben verzekerd...

Ik betaal nog altijd hetzelfde, en ben zelfs niet in noclaim gezakt na een ongeluk vorig jaar :)
Ik geloof dat ik vanaf dit jaar 't een of twee euro per maand goeiekoper wordt. Wat betaal ik?

24,80 per maand WA 8) en ik begon met 1 schadevrij jaar omdat ik aan kon tonen al een jaar lang in de auto van mijn werk rondgereden te hebben :) Geen idee hoeveel no-claim trappen ik nu zit, maar ik zit best goed!

Ok ok, Lada (86pk) maar toch, ik kon ook een andere auto nemen, geen probleem. Toch maar Nationale Nederlanden dan :)

[ Voor 20% gewijzigd door zwahiel op 16-01-2007 19:06 ]

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

bovenstaande voegt echt niks toe. Het gaat niet over de kunst van een auto verzekeren.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

een Lada behoort ook niet zo vlug in de risicogroep... althans.. .niet in die van onverzekerbaar :D ;)

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

paQ schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:52:
een Lada behoort ook niet zo vlug in de risicogroep... althans.. .niet in die van onverzekerbaar :D ;)

:>
Nee, die 2 tientjes dagwaarde heeft iedere verzekeraar wel liggen :+

De grens ligt bij verzekeraars trouwens volgens mij op motorinhoud en niet op PK's en de grens lag in 1999 bij 2 liter, geen idee of die norm ook voor diesels geld, anders zou je voor een 1.9 tdi kunnen gaan.
Waarom wil je als 18jarige eigenlijk zo'n wagen hebben? Een wagen verzekeren is pas het begin, het echte geld gaan in onderhoud en het verbruik zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 25-06 10:39

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

het gaat erom dat niet alle maatschappijen je aannemen en dat je verder moet kijken als wat de dealer je zegt. Als de dealer zegt dat je 'm niet kunt verzekeren, wil ik mezelf daar eerst eens van overtuigen.

En risico groepen zijn overrated. Het gaat meer om de leeftijd en daarna komt pas de risicogroep auto's ;) Combinatie daarvan bepaald je prijs. Geen enkele auto is onverzekerbaar!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 14:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:03:
[...]
Waarom wil je als 18jarige eigenlijk zo'n wagen hebben? Een wagen verzekeren is pas het begin, het echte geld gaan in onderhoud en het verbruik zitten.
Hij is millionair, lees het topic eens :+ Het lijkt me als je zoveel knaken te besteden hebt dat het geen kwestie is van niet kunnen verzekeren, maar meer een kwestie van geen moeite er voor doen. Voor geld is alles te koop, alleen moet je wel goed zoeken.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Echt zo irritant om hier een fatsoenlijk topic te openen.
Ik loop niet te koop met mijn geld. Racen kun je overal, ik heb niet gezegd dat ik naast shumacher sta met de Formule 1, je gaat een baan op en je gaat racen.
Als ik dus morgen een collega naar me toe krijg die zegt dat hij naar het werk heeft geraced, moet ik meteen aan de 2e michael shumacher denken? En iedereen erop attenderen dat ze de naam eens ontzettend snel in moeten tikken op google, en dat ze toch niks vinden.
Omg wat een niveau hier echt verschrikkelijk!!!!

Zo weinig mensen lezen hier fatsoenlijk, je word al meteen vanaf het begin op totaal andere punten bekritiseert dan waar het me eigenlijk om gaat.
Was het nou zo moeilijk om fatsoenlijk antwoord te geven?
Ik bespreek het in het weekend wel met mijn tussenpersoon of ik maak een afspraak met een verzekeraar want dit schiet TOTAAL niet op, ik ben geen reet verder gekomen.

"wat heeft in fok!kings hemels naam raceervaring met wegervaring te maken? behalve dat je eigen anticipatie goed werkt."

Wat heeft die verneukte zin met mijn vraag te maken?

En jij bent vast niet de enigste die geen enkele moeite doet om een topic te lezen.. Tweakers, allemaal hetzelfde op een enkeling na :)

"Hij is millionair, lees het topic eens Het lijkt me als je zoveel knaken te besteden hebt dat het geen kwestie is van niet kunnen verzekeren, maar meer een kwestie van geen moeite er voor doen. Voor geld is alles te koop, alleen moet je wel goed zoeken."

Sukkel, jij bent er vast zo een die de liefde in Amsterdam achter de rode ramen koopt, want met geld is alles te koop. :X mijn god

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Ik vraag dus alleen of iemand weet waarom het niet kan.
EN of er ergens een site is waar ik kan zien welke auto's ik WEL mag verzekeren.
Toch heb je hier nu wel min of meer een idee van gekregen. Behalve die website dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Zonder het hele topic te lezen: Je behoort tot de risicogroep. Jongeren hebben tegenwoordig de reputatie om veel te hard te rijden en veel brokken te maken.
Verzekeraars vinden dat niet leuk, en dus werken ze er niet aan mee om je te verzekeren. Kost ze teveel geld.
Zeker als je met een vet scheurijzer wil rondrijden is het gewoon praktisch onmogelijk om verzekerd te raken.

Er zijn een paar verzekeraars die je wel willen verzekeren, maar dan wel tegen extreem hoge premies.
Opzich is het ook mogelijk om de auto op naam van je ouders te verzekeren, maar als er achter gekomen wordt dat jij de auto primair gebruikt en er verder alles voor betaalt, dan heb je alsnog een probleem als je een ongeluk veroorzaakt, want dan keert je verzekering niet uit.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Laatst online: 20-06 14:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Anoniem: 146790 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:01:
"Hij is millionair, lees het topic eens Het lijkt me als je zoveel knaken te besteden hebt dat het geen kwestie is van niet kunnen verzekeren, maar meer een kwestie van geen moeite er voor doen. Voor geld is alles te koop, alleen moet je wel goed zoeken."

Sukkel, jij bent er vast zo een die de liefde in Amsterdam achter de rode ramen koopt, want met geld is alles te koop. :X mijn god
Pardon? Van dit soort betichtingen ben ik niet gedient ja. Het lijkt me duidelijk dat je weinig moeite hebt hoeven doen voor je poen, anders had je echt wel ontdekt dat geld vele deuren opent. Maar goed, ik wens je veel succes met je auto. :z

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:55

drooger

Falen is ook een kunst.

Ik loop niet te koop met mijn geld. Racen kun je overal, ik heb niet gezegd dat ik naast shumacher sta met de Formule 1, je gaat een baan op en je gaat racen.
Als ik dus morgen een collega naar me toe krijg die zegt dat hij naar het werk heeft geraced, moet ik meteen aan de 2e michael shumacher denken? En iedereen erop attenderen dat ze de naam eens ontzettend snel in moeten tikken op google, en dat ze toch niks vinden.

Zo weinig mensen lezen hier fatsoenlijk, je word al meteen vanaf het begin op totaal andere punten bekritiseert dan waar het me eigenlijk om gaat.
Ik bespreek het in het weekend wel met mijn tussenpersoon of ik maak een afspraak met een verzekeraar want dit schiet TOTAAL niet op, ik ben geen reet verder gekomen.

"wat heeft in fok!kings hemels naam raceervaring met wegervaring te maken? behalve dat je eigen anticipatie goed werkt."

En jij bent vast niet de enigste die geen enkele moeite doet om een topic te lezen.. Tweakers, allemaal hetzelfde op een enkeling na :)

Jij hebt een topic geöpend, wij niet :+

'k kan het trouwens wel begrijpen dat er naar wordt gekeken alsof jij 'aan't opscheppen bent over je geld'. Moet je ook niet 'met 10.000 euro in een glimmend koffertje' zeggen, dat klinkt zo 'opschepperig'.
Dat heeft ermee te maken, dat verzekeringsmaatschappijen je niet sneller zullen accepteren, omdat je 5 jaar race-ervaring hebt.

@ AkroBatik: Sjonnies willen snelle auto's (of een i.m.o. lelijke golf), pimpen hun auto's en op 'n punt gaan ze beslissen om ermee te racen. Natuurlijk gaat niet elke race goed, vandaar dat verzekeringsmaatschappijen hier rekening mee houden ;)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller

Misschien dat je zelf eens moet gaan lezen. Op al je 'vragen' is normaal antwoord gegeven terwijl je ze nog zo dubieus stelt.
Je zegt overigens zelf dat je racen op een circuit doet en niet op de openbare weg, terwijl je hierboven toch pretendeert dat je dit wel een normale zaak vind op de openbare weg, door een collega of niet, je geeft zelf het voorbeeld.

Ook vind ik het beneden niveau dat je hier mensen uit maakt voor 'sukkel' terwijl jij hier de gene bent die met onintelligente vraag op de proppen komt, waar elk weldenkend mens zelf het antwoord op weet.

Kerel, vraag je assistente gewoon of ze het voor je uitzoekt! Waarom zelf alle moeite doen?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

Probeer eens met een Fortis-adviseur te praten.

Ik ben zelf 20 (dus ook risicogroep) én ik heb al 1 ongeval dat op mijn naam staat, dus qua verzekering zien de meesten je ook graag vertrekken. Bij Fortis tòch een full-omnium kunnen krijgen (alleen is de verzekering wel navenant hoog). Verschiet voor een WA+ verzekering voor een dergelijke wagen niet als je 2a3000€/jaar mag betalen.

("ik" betaal voor een auto'tje met 140pk al 1700€ voor de gewone verzekering, daar komt de omnium nog eens bovenop. Dat is met 2 jaar rijbewijs, 1 ongeval in fout en 1 jaar ongevalvrij. Verder valt mijn wagen niet onder de categorie sportwagen, de jouwe wel, dus daar komt nog eens minstens 20% bovenop het normale tarief)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 152769 op 16-01-2007 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Anoniem: 152769 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:12:
[...]

Probeer eens met een Fortis-adviseur te praten.

Ik ben zelf 20 (dus ook risicogroep) én ik heb al 1 ongeval dat op mijn naam staat, dus qua verzekering zien de meesten je ook graag vertrekken. Bij Fortis tòch een full-omnium kunnen krijgen (alleen is de verzekering wel navenant hoog). Verschiet voor een WA+ verzekering voor een dergelijke wagen niet als je 2a3000€/jaar mag betalen.

("ik" betaal voor een auto'tje met 140pk al 1700€ voor de gewone verzekering, daar komt de omnium nog eens bovenop. Dat is met 2 jaar rijbewijs, 1 ongeval in fout en 1 jaar ongevalvrij. Verder valt mijn wagen niet onder de categorie sportwagen, de jouwe wel, dus daar komt nog eens minstens 20% bovenop het normale tarief)
1700 per maand? (1700 per jaar voor allrisk lijkt me weer zeer weinig, maar met zo'n bedrag zou ik echt een andere wagen nemen, waar verzekeraars niet zo lastig doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hell... Ik kreeg m'n Carina 2.0 al amper verzekerd... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 11:36
Ik geloof er eerlijk gezegd geen zak van. Met dat soort vermogens heb je een private banker. Je stapt gewoon naar die man/vrouw toe, legt uit dat je een verzekering wil, en komt de volgende dag terug.

Wie het niet gelooft, lees de NRC van vandaag. Rabo begint bij 80.000 euro. Rabo is vriendjes met Interpolis. Kortom, zo geregeld.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-06 00:32
(offtopic) WTF zijn we klein denkend en jaloers! als de TS zegt dat hij 10.000 euro heeft is het toch zijn probleem, misschien heeft ie en bank beroofd! maar hij heeft wel iets ervoor gedaan. In plaats van zijn financies na te trekken denk mee hoe hij het probleem kan oplossen!
weer even ontopic; ik denk het beste is zoals gezegd, telefoon pakken en iedere maatschapij bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 10:13

Huig

Merino Fanatic

Die vraag die je steld over de auto op naam van je moeder zetten;
dat gaat helaas niet door volgens mij. Als je een automaat rijbewijs mag je in ieder geval niet in een auto met handbak rijden. Het lijkt me logisch dat je 'em dan ook niet mag bezitten :?.

Ik ben overigens ontzettend benieuwd waar jij een evo voor 10k kan kopen. Wat ik tegenkom is 20k minimaal, en dat is dromen tot in oneindigheid voor mij :+

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-06 00:38
MikeyMan schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:17:
Hell... Ik kreeg m'n Carina 2.0 al amper verzekerd... :X
Tja het lijkt wel of verzekeraars alleen maar kijken of je vermogen niet boven de 100 pk komt :/ dat de auto bijv. 2 ton weegt maakt dan schijnbaar ook niet uit }:O

maargoed ik heb gewoon een simpele 323F gekocht en over 1-2 jaar koop ik wel een auto met meer pk's want dan ben ik ook bijna uit die risico groep :*) (hopenlijk met een aantal schadevrije jaren :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-06 12:23

tazzman

a real boardmonkey

Een Impreza 555 GT en een Lancer Evo voor 10.000 euro? Daar zou ik zelf met een enorme boog om heen lopen of echt heel grondig na laten kijken.

Maar qua verzekering kan ik wel voorstellen dat het een probleem is - zo kon ik met mijn 28 jaar moeiteloos mijn Audi 100 Avant 2.6 V6 verzekeren bij Sterpolis, wat toch een groot, zwaar slagschip is die zich moeiteloos met grote snelheid over de autobahn laat sturen.. maar toen ik na de Audi ook nog een Renault 19 16V wilde verzekeren, toen ging dat mooi niet door. Auto stond op de "zwarte lijst" waar voor je tig jaar schadevrij moest hebben en dat terwijl ik met bijna 30 toch echt geen beginnende autorijder was.

Ik kon de auto gelukkig wel verzekeren bij Zurich. Niet super goedkoop, wel probleemloos. Maar Zurich is toen verkocht aan Hoge Huys wat nu weer Reaal is.

En wat dat geld betreft? Ik heb de 17.500 euro voor mijn BMW ook gewoon cash betaald? Ik had het alleen in een enveloppe zitten ipv een koffertje dus zo vreemd is dat toch ook niet? :+

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:39

Wimo.

Shake and Bake!

Ik snap die problemen allemaal niet. Ik heb vorig jaar toen ik 21 was op het punt gestaan een T6 met 280 pk te kopen. Verzekeren was geen probleem. Met mijn 22 jaar is het verzekeren van een 5-serie ook geen probleem geweest ... ik stel voor dat je even langs independer.nl gaat.

Over die 10k voor een Impreza.. voor dat geld heb je echt wel een 555 ! Zeker met wat zoekwerk op EM moet je voor dat geld een leuk ding kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Het heeft te maken met het type auto - wat helemaal niets met de snelheid of gewicht van de auto te maken heeft. Bijvoorbeeld, een Golf III GTI verzekeren is bijzonder lastig voor een beginnende auto rijder terwijl iedereen weet dat een Golf III GTI (niet de 16V) werkelijk niet vooruit te branden is.

Men bouwt gewoon risico profielen op basis van ongevalscijfers en als er toevallig heel veel ongevallen zouden gebeuren met 5-series..dan zou je die ook niet kunnen verzekeren. Er zit niet echt een geweldige logica in.

Wat betreft de 555, ik was even in de war met een STi - een 10 jaar oude 555 moet wel lukken maar of je daar echt gelukkig van gaat worden? :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 21:39

Wimo.

Shake and Bake!

Ik weet echt 100% zeker dat ik bij mijn huidige verzekeraar vanaf morgen een 555GT kan verzekeren. Je moet gewoon even zoeken. Die 280pk sterkere T6 is zelfs in de ogen van de verzekering net zo gevaarlijk als een vtec civicje ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Het gaat niet om gevaarlijk - maar om statistieken en ongevalscijfers - het is puur risico management waar mijn werkgever (en ik dus ook) zich voornamelijk mee bezig houdt. Percentueel gezien zullen er vrij weinig ongevallen met T6jes gebeuren onder jeugdige bestuurders terwijl dit met Golfjes en Astra's wel veel meer het geval zal zijn. Dat neemt niet weg dat men een 18 jarige zomaar een M3 zal laten verzekeren omdat er weinig ongelukken mee gebeuren maar die T6 zal volgens mij niet op een "zwarte lijst" staan zoals de Golf GTI's, Astra GSI's etc.

Daarnaast zijn er verzekeringsmaatschappijen die juist een hoger risico model als product eigenschap kiezen, juist omdat veel van de "goedkopere, grote" maatschappijen een betaalbaar product in de markt willen zitten door een lager risico model te kiezen.En daar betaal je dan doorgaans ook meer voor. Uit eindelijk is alles wel te verzekeren voor een bepaalde prijs of bij een verzekeraar die juist inspeelt op die behoefte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002

rally

Deyterra Consultancy

Bij wie bankier je?

Die hebben meestal ook toegang tot verzekeraars. Ga gewoon naar je bank en vraag of ze het kunnen regelen.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Gewoon een heleboel verzekeraars gaan bellen, zit er altijd wel 1 tussen die het wil verzekeren :)
Als je het via internet in gaat vullen zul je vaak de melding krijgen dat de auto niet te verzekeren is, maar met bellen kun je soms nog wel iets verder komen. Een bezoekje brengen aan een verzekeraar wil ook nog wel eens helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15354

Anoniem: 146790 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:12:
[...]

Ik krijg 1,7% rente op jaarbasis, ik krijg dan 17.000 euro rente per jaar.
Aangezien je maar tot 1.000.000 rente krijgt, kan ik niet meer krijgen.
Dus dat is om even een overzicht te geven van mijn financiele status, en dat is dan vooral voor de niet gelovenden die alles op 1 hoop gooien.
Klinkt erg geloofwaardig (not).

1 Bij een EV van 1M zet je niet al je geld op een spaarrekening, maar desnoods open je 2 rekeningen. |:(
2 Heb je 1M, dan heb je wel een agent die dit soort zaken voor je regelt (en ook punt 1).
3 5 jaar raceervaring, op de kartbaan ofzo?

:D

Als je ipv hier te lopen pronken met je geld (en vervolgens loopt te zeiken over de mensen die opmerkingen geven), gewoon had gesurft en had rondgebeld, had je er allang een gevonden!!!!!

2 minuten zoeken en al min. 10 producten gevonden:

Subaru Impreza 2.0 GT AWD T.555 Sedan 4-deurs 160 kW 1.210 kg
1998, dagwaarde 6800
Per jaar, WA 1193, All-risk 2688

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 15354 op 17-01-2007 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Volgens mij zie je op sites als www.verzekeringssite.nl vaak wel dat het kan maar als je de verzekering dan af gaat sluiten dan weigeren ze.

Het is toch eigenlijk best wel jammer allemaal. Een auto van 750 kilogram met 75 pk kun je makkelijk verzekeren maar een auto van 1500 kilogram met 150 pk is praktisch onmogelijk. Sommige mensen willen juist een grotere auto vanwege de grotere veiligheid.

Mijn volgende auto wordt ook minimaal een middenklasser. Je hebt dan toch gewoon wat meer auto om je heen voor als het fout mocht gaan. ABS en airbags lijken me ook geen overbodige luxe meer tegenwoordig. Helaas weegt zo'n auto al een stuk meer en hebben ze vaak al rond de 100 pk. Dan wordt het meteen een stuk moeilijker te verzekeren terwijl het toch echt juist om de veiligheid gaat. In mijn Corsa heb ik ook plaats genoeg en die is me ook snel genoeg, ik heb er zelfs al ooit aan gedacht om er een rolkooi in te bouwen voor wat extra veiligheid.

Maar goed, TS is inderdaad aangewezen op zijn verzekeringsagent(e). Sowieso altijd via een tussenpersoon je verzekering afsluiten en niet direct bij de verzekering. Je tussenpersoon zal je ook helpen als jij schade hebt door anderen of andersom.

Vraag in ieder geval goed na wat de voorwaarden zijn, als je straks een ongeval veroorzaakt en er wordt doodleuk een clausule aangesproken waardoor alle schade op jouw verhaald gaat worden ben je goed de pineut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik loop niet te koop met mijn geld.
in een glimmend koffertje met een mooie sticker erop...

wie doet nou zoiets?
behalve die mutsen van de belspelletjes dan

sja geen idee :?
jij kwam er zelf mee 8)7
ik weet niet of ik de enigste ben, maar jij zal vast die enkeling zijn dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

weet niet of hij er al tussen staat maar CB en Ohra doen bijna nooit moeilijk bij deze posten. Verder bijna elke toko wel. Wij kunnen er als zelfstandig kantoor ook nooit iets mee (/me denkt weer aan de tijd dat hij zelf 20 was en een porsche 944 wilde verzekeren....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Anyways leuk verhaal allemaal, maar tips waar je op zit te wachten doe je niks mee :?

Ga naar oriondirect.nl daar kan je zo je premie uitrekenen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Laatst online: 13:39

Eens even een analyse uit halen op je bovenstaande bericht, zo te horen kom je een beetje arrogant over voor iemand van 18 jaar, dus dat geld zal je wel hebben. 5 jaar "raceervaring" kan ook in de ladacup zijn. 5 jaar race ervaring houd dan hooguit in dat je weet hoe je bochten moet nemen e.d. maar ik kan me al voorstellen dat je voor GEEN meter in kan parkeren en dat soort dingen. Het verkeersinzicht kan alsnog behoorlijk slecht zijn bij je, en zo denkt de verzekering er ook over.
En als je in de categorie broertjes Coronel valt, dan betekend dat alsnog dat je voor geen meter kan rijden/racen :+ veel te hoge dunk en denken dat ze zo goed zijn :O :O

Dus laat ik je vooral niet met je "race" ervaring op de weg tegenkomen, want dan ben je het haasje bij me..... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
LoL

Als jij je auto wil verzekeren en je zegt dat je 1 miljoen op je bankrekening hebt en ze kunnen het verifiëren krijg jij zeker wel een verzekering.

Verzekeringen willen ook alleen maar winst draaien. Ik kan me heus geen verzekeraar voorstellen die iemand zou weigeren die 18 is met veel te veel geld (althans dat zeg je) die een veel te snelle auto wil kopen.
Uiteraard zal de premie vors zijn, maarja dat boeit jouw niks verder.

En met alle respect vind ik je verhaal nogal onlogisch overkomen.
Als je 1 miljoen hebt dan zou ik persoonlijk niet een GT555 van 10.000 kopen, haal dan een goeie van 20+k
over een jaar heb je dat geld alweer aan rente.

En er zijn honderden miljonairs in dit land, denk je dat die allemaal maar 1 miljoen op de bank hebben anders krijgen ze geen rente ?

je moet ook niet opbellen en het standaard verhaaltje afgaan. Dan komt er uit dat je 18 bent met geen ervaring etc. etc.
Zeg nou eerst gelijk dat je je auto wil verzekeren allrisk, dat je geld genoeg hebt en dat ze dat kunnen verifiëren bij "naam bankbediende die jouw geld behandeld" bij de "banknaam".
of laat de bank faxen dat je crediet genoeg hebt oid.

Als een verzekering geld ruikt kan alles, ze willen zich alleen niet branden aan een stereotype:
18 jaar eerste snelle autootje
dat wordt namelijk, total-loss en de verzekeraar mag betalen en vervolgens mogen ze zien hun geld terug te krijgen.

Trouwens, al heb je 30 jaar rijervaring.

Het probleem van de openbare weg is dat er altijd andere (debiele) op rijden. Jij kan NOOIT weten wat iemand anders gaat doen. Genoeg mensen die met 80 jouw baan op komen als jij 200 rijdt, tja ze "hadden je niet gezien" krijg je dan. Dat die aftreksels niet kijken is hun probleem niet.
als iedereen uit zou sterven en je zou de enige over zijn mag je van mij scheuren op de (openbare) weg, dan is het een circuit. Mensen die altijd lopen te huilen met ik rij 50000 km per dag en al 40 jaar schadevrij. Dat is alleen maar omdat ze geluk hebben gehad geen debielen tegen te komen op de weg. Tuurlijk heb je voertuigcontrole en je weet hoe snel je auto kan stoppen binnen welke tijd. Dat wil nog niet zeggen dat jij weet wat iemand voor je doet.

[ Voor 21% gewijzigd door Viper® op 17-01-2007 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Korting door race ervaring?

Ik heb vanaf 12 jaar op landbouwtrekkers gereden en vanaf mijn 16e met rijbewijs op de weg. Ik kreeg ook geen cent korting terwijl ik dan toch echt meer verkeersinzicht heb dan iemand met race ervaring. Toen ik klein was ging ik met mijn skelter racen tegen andere kinderen, had ik toen ook race ervaring?

Enigste voordeel wat ik van mijn rijervaring was dat ik minder rijlessen nodig had. Tijdens mijn 1e rijles zat ik na 10 minuten op de autoweg 100 te rijden (twee baans, op en afritten etc)

Verzekeringen kijken puur naar de statistieken. Valt jouw leeftijd én jouw auto in een risicogroep dan wordt het gewoon duur om je te verzekeren maar het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

het was een metatagfoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
paQ schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:06:
[...]

het was een metatagfoor ;)
Ik weet het ;)

Maar mijn post was puur en alleen maar om te laten zien dat race ervaring er niets toe doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
paQ schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:20:in een glimmend koffertje met een mooie sticker erop...

wie doet nou zoiets?
behalve die mutsen van de belspelletjes dan...
Ramon156, heb je al in het koffertje gekeken, want bij die belspelletjes plakken ze gewoon geld tegen de zijkanten aan. Dadelijk is het geen 10.000 euro en sta je voor lul bij de dealer ;)

Wat betreft die verzekering. Meerdere mensen hebben al aangegeven waarom het lastig wordt in jouw situatie een bepaalde auto te verzekeren. Het is wellicht handig dit gewoon aan te nemen ook al komt het, in jouw ogen, onrechtvaardig over. In het algemeen is het niet onrechtvaardig en zul je je er bij neer moeten leggen. Misschien ben je niet gewend dat zaken anders gaan dan je wilt, maar in dit gevaal zie ik het somber in. Dus, blijven zoeken naar een verzekeraar die je uberhaupt wil verzekeren. Die forse premie kun je makkelijk betalen van je miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Laatst online: 21-06 11:18

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Iemand die zegt dat hij meer dan een miljoen op de rekening heeft staan en dan maar 1.7% rente daarover vangt... Lijkt me niet dat je dan je geld beheert, laat staan goed :)

Ik zou zeggen, stap eerst eens een bank binnen en vraag om een adviesgesprek. Laat ze maar komen met mooie praatjes en voor je het weet heb je het dubbele aan rente op je tegoeden met maximale zekerheid. En als je wat risico's neemt, en waarom zou je niet je hebt toch genoeg, dan zit je al gauw richting de 10%

Vervolgens zeg je tussen neus en lippen door op het einde van het gesprek nog even "Oh ja, ik wil trouwens mijn Impreza blah blah ook nog even verzekerd hebben, ik neem aan dat daar een geschikte polis bij kunt regelen? Vrijdagmiddag ga ik hem afhalen, dus dan moet hij verzekerd zijn."

Jij blij, bank blij, iedereen blij :)

[ Voor 7% gewijzigd door hufkes op 17-01-2007 10:33 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104562

Anoniem: 146790 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:26:
[...]

Dus als ik 23 ben kan ik wel zo'n auto halen?
De dealer vertelde mij dat ik hem waarschijnlijk pas op mijn 28ste kon verzekeren.
Wat een onzin.
Even interpolis bellen, en nog een paar andere verzekerings maatschappijen, en als is er maar 1 op de honderd die je hebben wil, het is er wel precies 1 genoeg.

Hou er wel rekening mee dat je een 150 euro per maand verzekering gaat betalen, voor wa+ (misschien all-risk als je mazzel hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BTW nog wat sidenotes:

- Als je een miljoen op de rekening hebt staan, waarom dan geen nieuwe?
- Alles is te verzekeren, als je maar betaalt... 6 ferrari's op je achttiende moet ook echt wel lukken hoor... Desnoods bij rialto ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:17:
1700 per maand? (1700 per jaar voor allrisk lijkt me weer zeer weinig, maar met zo'n bedrag zou ik echt een andere wagen nemen, waar verzekeraars niet zo lastig doen).
Offtopic; Per jaar voor de gewone verzekering (die nu bij Fortis loopt) en daar komt dan de Omnium nog bovenop, die bij Kia zelf loopt (omnium was Fortis dubbel zo duur of Kia).

Als jij 1 miljoen € staan hebt ga je het beste de bank binnen en koppel je het krijgen van een betaalbare verzekering voor je auto vast aan het beleggen van je geld in dat kantoor. Als jij dat geld al zou hebben en zo slecht belegd hebt ben jij ongeveer een 40.000€ misgelopen. Voor de helft daarvan komt een kleine verzekeringsagent zelfs de zondagnacht om 2 uur bij jou langs om je de verzekering "gratis" aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
*zucht* Je komt nogal eigenwijs op me over, Ramon156. Er is in dit topic al in de eerste reacties aangegeven dat je in de risicogroep valt. Alle verzekeraars kijken naar vermogen en bepaalde auto's hebben sowieso een slechte naam (Civic V-tec, CRX enzo). Er zijn echt wel verzekeraars die je willen verzekeren, zeker als je bereid bent een hoge premie te betalen. Je moet alleen wel zelf LEZEN wat men hier zegt, alles is nml verzekerbaar, maar niet altijd met een standaard premie. Logisch ook, want de kans dat jij je met je minimale weg-ervaring een keer om een boom krult is erg groot met zo'n snelle wagen. Een verzekeraar kijkt gewoon naar de kans dat jij een ongeluk krijgt (relatief grote kans) en vermenigvuldigt die met de bedragen die zij dan moeten uitbetalen. Bedragen zijn hoger (snelle auto, dus meer letsel) en het risico is ook hoger, dus reken maar op een niet-malse premie.

Verder: Als jij serieus 1 miljoen op je rekening hebt staan (wat ik betwijfel) ben je erg stom bezig. Wie zet nou 1M op de spaarrekening??? |:( Mensen met zoveel geld worden bij de bank met open armen ontvangen en dat geld wordt belegd, dan brengt het veel meer op. Volgens mij heb je ook iets teveel films gekeken met je koffertje geld, of misschien wel de commerciele onderbrekingen met die belspelletjes. 10k past met gemak in een envelopje, 't zijn maar 20 briefjes van 500 euro hoor :Z

En als men dan het idee krijgt dat het allemaal niet zo geloofwaardig is, ben je beledigd en reageer je met termen als "sukkel". Ik zou eerst maar 's in de spiegel kijken voor je iemand hier sukkel noemt, want de twijfels die men hier heeft zijn echt niet ongegrond. Even voor de duidelijkheid de ongeloofwaardigheden:
  • Je hebt 1M, maar dat staat op je spaarrekening
  • Je hebt 1M, maar blijkbaar zo'n slecht contact met de bank dat ze je niet kunnen helpen aan een verzekering
  • Je hebt 5 jaar race-ervaring en er is nooit iemand geweest die je gezegd heeft dat dat niks met verkeersinzicht te maken heeft. Op het circuit tref je immers geen fietsers, voetgangers, tegenliggers, zebrapaden, verkeerslichten, wegen van rechts, files, voorrangskruisingen, invoegstroken, wegwerkzaamheden, enz...)
  • Er worden in de eerste 5 posts enkele suggesties gedaan (o.a. Rialto waar ze echt _alles_ verzekeren), je doet hier niks mee.
Kortom: Reageer hier maar 's op en neem de twijfel weg, dan kunnen we weer door met de issue waar het om gaat: jouw autoverzekering. Waarom doe je niks met de suggesties en reageer je alleen op mensen die je niet geloven? Laat die mensen lekker, als jij echt 1M op je rekening hebt staan lach jij toch het laatst en dus best?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dubbel :X

[ Voor 95% gewijzigd door Grrrrrene op 17-01-2007 11:40 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Maar bijzonder duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104562

En jij als über mod kan die 2de post niet verwijderen? -O- :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84746

Volgens mij moet je eerst naar een financieel adviseur gaan voordat je aan je auto denkt. Want 1.7% en niks boven de 1M slaat echt helemaal nergens op.

Verder succes met je zoektocht. Verzekeren kan waarschijnlijk wel als je een forse premie betaald ergens, maar goedkoop zal je niet snel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

+

Best vreemd; je bent al dik anderhalf jaar geregistreerd, rijdt in allerlei races maar vind het teveel moeite om zelf onderzoek te doen naar de huidige problemen voor je verzekering en Tweakers vind je maar een laag niveau.

Ga dan lekker op een andere site posten ofzo; buiten het feit dat je wel/geen jarenlange ervaring hebt op allerlei circuits, zal het een verzekeraar voor de openbare weg aan de reet roesten want je ben jong, wil snel en daar moet je dus voor betalen in je premie.

Ik ken zo onderhand zat verhalen van coureurs (of, mensen die vinden dat ze goed kunnen rijden) maar nog geen deuk in een pakje boter kunnen rijden in het echte leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:32
Wat een heerlijk topic dit :P

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:32
[edit]
Dubbel :(

[ Voor 73% gewijzigd door havana op 17-01-2007 13:33 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Maar bijzonder duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 11:25

houthakker

Poehé

Probeer eens netpolis.

maar gedraag je in die auto he!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 08:56
Helemaal mee eensch.
En wordt er geholpen? Neuh niet echt... ja op een paar na...

De rest loopt te zeiken. Iets met jaloezie? :+

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

harmageddon schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:30:
[...]

Helemaal mee eensch.
En wordt er geholpen? Neuh niet echt... ja op een paar na...

Mwhoa... Over wat? Het idee om voor 10K een afgeragde rally-imitatie te kopen? 1.7% rente over een miljoen? 18 jaar en geen verzekering?

Ik vermaak me best; als ik over een paar jaar zin heb, lever ik die lease-bak weer in, schadevrij-formuliertje opvragen bij de leasemij en ik ga met 9 schadevrije jaren eens shoppen voor een fijn bakkie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

harmageddon schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:30:
[...]

Ja, dat is het... Ik heb een auto, en die is gewoon verzekerd... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Het jaar is kort maar ik nomineer deze alvast voor topic van het jaar:
Verder het hele geblaat over 1M geloof ik sowieso niet, om dit te regelen heb je vast wel "adviseurs" bij een bank of elders, en geen GoT (no offense)

Verder, als ik een miljoen te spenderen had, was ik wel voor een andere auto wezen shoppen :)

[ontopic]
probeer rialto, zoals gezegd, die verzekeren alles en iedereen
[ontopic]

[ Voor 13% gewijzigd door Slasher op 17-01-2007 15:43 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005

drooger

Falen is ook een kunst.

Volgens z'n eerdere reacties in een paar topics, heeft hij al een auto. 'k vraag me dus af, als dit idd voor hemzelf is, of het is een grote grap.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Toen ik 18 was en net mijn rijbewijs had dacht ik ook wel dat ik goed kon rijden. Reed toen in een Astra met iets van 70pk. Nu 5 jaar verder weet ik wel dat ik toen echt niet goed kon rijden. Ik denk dat ik nu best aardig rij maar dat heeft dan ook wel 5 jaar gekost, en zelfs nu zal ik echt geen super goede bestuurder zijn.

18 jaar oud en rijden in een wagen met iets van 200pk is gewoon niet gezond. De kans dat het fout gaat is denk ik erg groot. Snap ook prima dat de meeste verzekeraars iemand van 18 niet willen verzekeren met een snelle wagen.
Een maat van mij heeft een tijd terug een nieuwe C4 gekocht en hij had het ook best moeilijk een verzekeraar te vinden die em wou hebben. Nou is het wel gelukt alleen bestaald ie wel rond de 3000 euro per jaar voor een all-risk verzekering. Hij is 23 jaar oud.

Natuurlijk vind iedereen het leuk om in een snelle wagen te rijden. Alleen vestandig is het niet en dat snappen de verzekeraars ook maar al te goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

PilatuS schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:27:

Een maat van mij heeft een tijd terug een nieuwe C4 gekocht en hij had het ook best moeilijk een verzekeraar te vinden die em wou hebben. Nou is het wel gelukt alleen bestaald ie wel rond de 3000 euro per jaar voor een all-risk verzekering. Hij is 23 jaar oud.
Holy crap, begint er dan geen belletje te rinkelen met de vraag of je wel slim bezig bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Persoonlijk zou ik dat ook nooit doen. Maarja hij had het geld er voor over en zit erg veel op de weg dus daarom heeft hij het toch gedaan. Qua pk's valt die wagen trouwens nog wel mee, heeft iets van 130/140pk. Het zijn vooral de optie's die de nieuwprijs hoog maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Op dit moment ben ik ook 18 jaar oud en heb ik een auto (ongever zelfde prijsklasse ;) ).
Maar ik heb gewoon de verzekering op naam van m'n ouders staan aangezien het anders gewoon een hele dure grap wordt. Daarnaast heb ik zelf gekozen voor een erg lichte auto ivm wegenbelasting, benzinekosten enz.

Tevens zeg je hierboven ergens dat je met je vraagstellen niets bent opgeschoten, tja dat was te verwachten met dit soort vrij specifieke vragen. De mensen hier hebben een bovengemiddelde intresse in computers, niet in auto's. ;) En als je sowieso al een contactpersoon hebt die veel verstand van dit soort zaken heeft kan je het beter met hem regelen dan het zelf proberen, meestal scheelt je dat genoeg geld om die man ook te betalen op den duur.

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12561

Even geen zin om het hele topic te lezen, maar wat gaan we doen?
GTT verzekeren? -> www.oriondirect.nl , kan al WA+ voor iets van 1200 euro per jaar, schadevrije jaren van je brommerperiode kan je meenemen, scheelt enorm (na drie jaar zit je op 80% no claim bij hun).
EVO kopen? Zo ja, mail maar even, mijn EVO 6.5 TME mag er evt. wel weer uit, was zo stom om op een linkje naar een getunede M3 (ombouw naar V8) te klikken en ben nu een beetje verkocht.
Heb al een auto of 6 bij Orion verzekerd gehad en sowieso goede contacten daar (veel vrienden erheen gestuurd omdat ze niet moeilijk doen en vanalles verzekeren voor zeer redelijke tarieven), dus misschien is er wel iets te regelen dat je de verzekering overneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Slasher schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:51:
Holy crap, begint er dan geen belletje te rinkelen met de vraag of je wel slim bezig bent?
Als je zo jong bent en een full omnium neemt is dat snel zo duur hoor, met alle verzekeringskosten die ik nu heb, betaal ik in 3 jaar evenveel of wat ik voor de auto betaalt heb. En verstandig? Hangt er vanaf hoeveel kilometers je rijdt. Bij mij in ieder geval niet (maar mijn ouders willen dat er een omnium op zit).

edit; bedoel idd all risk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Anoniem: 152769 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:06:
[...]

Als je zo jong bent en een full omnium neemt is dat snel zo duur hoor, met alle verzekeringskosten die ik nu heb, betaal ik in 3 jaar evenveel of wat ik voor de auto betaalt heb. En verstandig? Hangt er vanaf hoeveel kilometers je rijdt. Bij mij in ieder geval niet (maar mijn ouders willen dat er een omnium op zit).
Ik neem aan dat je met full omnium all risk bedoeld (voor onze nederlandse lezers)
Zelf kocht ik een 2e hands 206 die 4 jaar oud was, betaalde 90 euro per maand all risk omdat ik toen 22 was en pas met 24 uit de risicogroep kwam

Het ligt dus aan de auto die je natuurlijk. Dure auto = flink bloeden

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.