[XP] Kan .dll bestand niet registreren tijdens installatie

Pagina: 1
Acties:

• Stef.NL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-03 14:43
Tijdens de installatie van de beta van het spel Lord of the Rings Online ben ik gestuit op wat problemen. De installatie lijkt goed te verlopen, maar op het einde van de installatie moet het spel nog enkele dingen registreren. Bij het registren van Patchwrapper.dll gaat het fout. Ik krijg deze error:

Afbeeldingslocatie: http://show.imagehosting.us/show/1886203/0/nouser_1886/T1_-1_1886203.JPG

Voor de slechtzienden, het betreft de errorcode 0x80070005. Ik heb al enig onderzoek gedaan, maar dat leverde vrij weinig op. Ik heb adminrechten dus dat mag het probleem niet zijn. Het meest relevante was een site waar werd vermeldt dat iets blokkeert dat deze .dll geregistreerd mag worden. Virsusscan (Avast) heeft niets opgeleverd en ik ga vanavond even spywarescan doen, maar ik betwijfel of dat succes zal hebben. De site waarop dat stond gaf aan dat ik in het registry moest gaan zoeken naar registryitems die geblokkeerd worden, maar ik heb zeer weinig ervaring met kloten in het registry dus ik wou eerst hier even vragen of dit werkelijk noodzakelijk is en indien dat het geval is, of er dan enige assistentie kan worden verleend.

Ik heb het spel (zelfde bestand, dus daar kan ook geen probleem mee zijn) op een primitieve pc wel geinstalleerd gekregen dus het probleem ligt bij deze PC. Ik heb niets overgeklokt (tenzij 512 mb extra geheugen erin zetten ook als overklokken telt) en hier zijn wat specs van mij

Windows XP SP2
Pentium 4 3.4 Ghz
Geforce 6610 XL (=128 mb geheugen)
1024 MB RAM

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En als je nou op "Negeren" drukt en later via de command-prompt even zelf REGSVR32 aanslingert met de betreffende DLL; krijg je dan eenzelfde soort foutmelding?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Controleer eens een aantal dingen. Staat het bestand er waar hij wil dat het er staat, dus in de installatie map van het spel. Controleer tevens de eigenschappen > security tab van het bestand om te zien of je ook werkelijk rechten hebt op dat bestand. Probeer het bestand eens handmatig te registreren dmv regsvr32 "[complete bestandslocatie]", met de quotes. Dus bij uitvoeren het volgende invullen:
regsvr32 "C:\Program Files\Turbine\The Lord Of The Rings Online\PatchWrapper.dll"

Werkt dit wel, of krijg je dezelfde melding?

Edit:
MAX3400 was net ff eerder.

[ Voor 3% gewijzigd door Hero of Time op 16-01-2007 17:20 ]

Commandline FTW

• Stef.NL
Maar die van jou was gelukkig net iets uitgebreider. Helaas heeft het niets geholpen. Wederom dezelfde code gekregen.

Afbeeldingslocatie: http://show.imagehosting.us/show/1886324/0/nouser_1886/T1_-1_1886324.JPG

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit soort melding heb ik zelf iig ook als ik op mijn computer (of laptop, 1 vd 2) Windows Media Lite installeer met de media player 6.4 activex component. Hij kan dan een of andere dll in de system32 map niet registreren, maar dat bestand is er wel. Dat komt omdat ik met nLite mp 6.4 eruit heb gehaald. Misschien mist jouw systeem iets? Heeft het spel ook een forum oid? Misschien kan je het daar vragen.
Maar werkt het spel wel, of krijg je foutmeldingen bij het starten?

Commandline FTW

• Stef.NL
Heb het al op dat forum van het spel geprobeerd, maar sinds de Stress test worden daar zo'n beetje alle nietstresstest topics weggevaagd en vergeten. Er was ook niet iemand die hetzelfde probleem had, dus dan wordt het lastig.

Natuurlijk was het eerste wat ik na de installatie probeerde, kijken of het spel werkt. Maar helaas verschijnen deze errors. Ze hebben te maken met Patchwrapper.dll die niet werkt.

Afbeeldingslocatie: http://show.imagehosting.us/show/1886633/0/nouser_1886/T1_-1_1886633.JPG

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Probeer de registratie eens met het Administrator account. Ingeval je een wachtwoord erop hebt staan kan je via de rechtermuisknop op de snelkoppeling van de commandpromt zeggen uitvoeren als en dan weer die regsvr32 regel proberen. Als dat lukt, probeer het spel dan weer. Ik heb ff een google search gedaan en uit de paar hits die ik had kwam dit als tip naar voren. Je kan het proberen.

Commandline FTW

• Stef.NL
Wtf? Het werkt ook nog gewoon, yay :p

Bedankt voor de hulp

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Stef.NL schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:38:
Wtf? Het werkt ook nog gewoon, yay :p

Bedankt voor de hulp
Dan ben je dus als "user" geen admin op je eigen PC. Ik zou dat sowieso even nalopen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat wel, maar het wil wel eens gebeuren dat je gebruiker iets mist, of er een instelling is die dat verhindert. Je funtioneerd wel als admin, maar voor dit soort dingen wordt er schijnbaar iets tegengehouden. Dit kan ook prima in het Admin account gebeuren en door het aanmaken en gebruiken van een nieuwe gebruiker met admin rechten kan het weer wel werken. Het blijf Windows tenslotte. Zo kon mijn systeem gisteren ook niet naar hibernate, was die optie na het proberen niet meer aanwezig en kreeg de melding dat de actie was mislukt ivm te weinig resources. Whatever, 3 GB geheugen en 6 GB hdd ruimte moet voldoende zijn :P. Dan maar geen hibernate, zal wel aan pagefile liggen (staat namelijk uit).

Commandline FTW

• Stef.NL
Hero Of Time schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:54:
Dat wel, maar het wil wel eens gebeuren dat je gebruiker iets mist, of er een instelling is die dat verhindert. Je funtioneerd wel als admin, maar voor dit soort dingen wordt er schijnbaar iets tegengehouden.
Dit lijkt me ook de enige logische mogelijkheid waarom hij het niet op mijn account doet. Wel lekker vreemd weer, maar goed problem solved :)

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
Hero Of Time schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:54:
Dat wel, maar het wil wel eens gebeuren dat je gebruiker iets mist, of er een instelling is die dat verhindert. Je funtioneerd wel als admin, maar voor dit soort dingen wordt er schijnbaar iets tegengehouden. Dit kan ook prima in het Admin account gebeuren en door het aanmaken en gebruiken van een nieuwe gebruiker met admin rechten kan het weer wel werken. Het blijf Windows tenslotte. Zo kon mijn systeem gisteren ook niet naar hibernate, was die optie na het proberen niet meer aanwezig en kreeg de melding dat de actie was mislukt ivm te weinig resources. Whatever, 3 GB geheugen en 6 GB hdd ruimte moet voldoende zijn :P. Dan maar geen hibernate, zal wel aan pagefile liggen (staat namelijk uit).
dat heb ik dus ook, en omdat ik bij mij de page file van c:\ --> E: verplaatst heb, en op C uit gezset heb (me E is me 10k rpm raptor), kreeg ik met ~30GB free harddisk space op me C, en 15GB op me raptor ook die error, echt vaag, mjah, dat zegt ie volgens mij ook, als je C disabled zet gaat ie al :'( over error reporting die dan ws niet meer zal werken, (onder vista niet gehad die melding toen ik ut daar ook deed :))

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vanmiddag deed hij het weer wel, geen idee waarom hij dus eerst niet deed. Had schijnbaar een reboot nodig.

Maar dit topic kan dicht voor zover ik weer. De TS is klaar, probleem is opgelost voor zover het kan.

Commandline FTW

Pagina: 1