Toon posts:

Te weinig geheugen??

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Systeem: Pentium Celeron 433mhz met 64mb intern, 16mb grafische kaart en 8gb harddisk (6gb vrij)
Zodra ik een paar internetsites heb bezocht, of grafische plaatjes heb gedownload of iets in die trand, geeft de computer aan dat er teweinig geheugen aanwezig is en dat ik toepassingen moet afsluiten. In principe is 64mb niet superveel, maar dat computer al na paar bewerkingen er al mee ophoudt is natuurlijk te gek. Iemand een oplossing (behalve geheugen bijplaatsen)?

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 09:22

Muggie

8 pm

Wat voor programma's heb je open staan ?

Als het van die grafische programma's zijn en je gaat een site op met veel plaatjes dan wil hij weleens de melding geven dat hij virtueel geheugen tekort komt.

PSN: mug_8pm

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:43
je moet je virtueel geheugen wat groter waken

minimaal: 3 * 64
maximaal: 3 * 64

Verwijderd

Topicstarter
Programmatjes die openstaan rechtsonderaan taakbalk: napster, icq, antivirus (2x), msn, geluid en nog 2 overige

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Vind dat wel vaag, heb dat probleem niet met mij AMD K6 200MHZ :(, 32 MB :( en m'n 2,0 GB hardisk :(

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Nou je hebt zeker genoeg geheugen hoor. Bij plaatsen hoeft echt niet.

Welk OS gebruik je? Lijkt mij meer een software fout ergens.

Money for nothin' and your chicks for free

• B.A. Baracus
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Mogelijkheid 1: veel te veel dingen op de achtergrond aan het meedraaien. MAAR dan nog zoudie moeten draaien(swapfile). Maar kijk ff met Ctrl-Alt-Del wat er allemaal meedraait

Mogelijkheid 2: hebbie je instellingen van temp.internet.files folder op max grootte van 500 k ofzo.

Verwijderd

Baracus, dat van die temp. Inet files staat nergens op, die staan bij mij op 0 max (toch snel internet zat) en werkt hoor, dan gaat hij na 512kb gewoon erover heen schrijven...

het lijkt erop dat je swapfile op een vast formaat staat ingesteld. Ik had hem ook op aanraden op 3x32mb gezet (32MB ram intern op oude pc) maar kreeg die melding heel vaak, dus toen heb ik geexperimenteerd en bleek dat ik, op de manier waarop ik de PC gebruikte gewoon een swapfile van minimaal 300MB nodig had. Daarom heb ik nu ook PC met 256MB ram. Gore frontpage, gore photopaint, gore flash... bah, bah, bah

Verwijderd

Topicstarter
Ummmmmmm... is een swapfile hetzelfde als virtueel geheugen instellingen?

Verwijderd

Dubbel
Traag :(

Verwijderd

Ender: Ja
Het virtuele geheugen wordt op de HD in een swapfile (win386.swp) opgeslagen

Eef:
Er is al een oplossing gegeven die in 9 van de 10 gevallen werkt, nl. swapfile maken of vergroten. Er is van Ender nog geen reply gekomen dat dit geholpen heeft, het heeft dus geen zin om nu al met meerdere mogelijke oplossingen te komen, die waarschijnlijk niet eens nodig zijn.

Verwijderd

VEEEEL bla bla maar weinig oplossingen!

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 05:43
Dat virtueel geheugen is het probleem. Zet je swap-file maar op een megabytje of 300, dan heb je ruimte zat!
ik had het probleem zelf ook.

Verwijderd

Topicstarter
Dus bij de optie vitueel geheugen onder "systeem-prestaties" de optie kiezen om zelf de grootte in te stellen en NIET windows de grootte te laten bepalen?

Verwijderd

OP die plek, (systeem->prestaties->virtueel geheugen)virtueel geheugen minimum en maximum beide op 300 zetten, en dan ben je na een reboot (als 't goed is) van je probleem verlost.

edit:

200MB is waarschijnlijk ook wel genoeg, maar met 300 heb je helemaal nergens last meer van.
Als je windows de omvang laat bepalen, is deze continu aan het rekenen hoeveel swapspace je nu precies nodig hebt. Dit doet ie ook als je minimum en maximum verschillend hebt, maar dan binnen twee grenzen. Door de omvang te fixeren, heeft windows ook weer een taak minder :)

Verwijderd

In your SYSTEM.INI file, under the [386Enh] section, enter: "ConservativeSwapfileUsage=1" (without the quotes). Reboot, and I believe you'll find your system more responsive. Your mileage may vary!
probeer dit eens

Verwijderd

en waar zorgt deze regel voor?

Verwijderd

This tweak is definitely one to pass along to friends. Windows 98 accesses your swap file (virtual memory) before it runs out of RAM (physical memory) -- which, from a user's point of view, is completely nuts. Virtual memory will always operate slower than physical memory, so why does Windows 98 insist on using both? Frankly, I don't know. According to article Q223294 in the Microsoft knowledge base, this new method is more efficient. Uh huh. Thank goodness they've posted a fix! Yes, if you have more than 64 megabytes of RAM and you're running Windows 98, you'll wanna give this a shot
hiervoor :)

Verwijderd

Licht niet aan je systeem denk ik.
Gebruikt zeker win 98 met IE zal daar wel aan liggen. Probeer een andere versie te vinden.

• B.A. Baracus
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

---->Titan: je hebt gelijk, ik was ff in de war met hd-ruimte i.v.m. swapfile. :)

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de tips! Heb virtueel geheugen vergroot tot 300mb. Het lijkt erop dat computer nu weer goed draait! :) :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Herstel! :(... computer geeft toch nog af en toe aan dat geheugen niet groot genoeg is.. dus er is meer aan de hand.. maar wat o wat?
Pagina: 1