Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Verberg jij je PMD op publieke plaatsen?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Telkens als ik van plan ben om een nieuw apparaat aan te schaffen (zen vision m..) is dat erg fijn om thuis en bij vrienden mee rond te lopen, maar op openbare plaatsen (bus/trein/..) is het dan weer niet fijn om zo'n duur apparaat te hebben...angst voor diefstal.

Hoe gaan jullie om met de veiligheid van je PMD ter bescherming van diefstal, blijft hij de hele tijd in de broekzak, of trekken jullie je niets aan van het volk rond je?

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:23

Dentheman

Zie signature

Ik trek me er niets van aan overdag en bij een menigte ben ik nergens bang voor, echter als ik 's nachts over straat loop (alleen) en wil een ander nummer opzetten en er komt een onguur type tegemoet wacht ik eventjes met skippen :)

(pmd=mda vario dus als ze 'm jatten is ben ik ook niet meer bereikbaar, dat is voor mij 10 x erger dan dat een mp3 speler gejat zou zijn)

[ Voor 23% gewijzigd door Dentheman op 17-01-2007 18:41 ]

Zie ondertitel

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik laat em niet slingeren oid, dat mag duidelijk zijn. Meestal zit ie in de binnenzak van mn jas of in mn broekzakken, waar ie toch aardig veilig zit. Als ik muziek luister in de bus oid houd ik em gewoon in mn hand. Kan ook best. Lastig om een speler te jatten als je in een rijdende bus zit :P
Als ik in de stad loop zit ie verder gewoon in mn broekzak waar niemand bijkan.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:38

PD2JK

ouwe meuk is leuk

M'n Sony MZ-RH1 heeft een afstandsbediening, dus nergens last van...
Ik vind dat je een speler koopt om de muziek(kwaliteit), niet om er mee op te scheppen tegenover
(on)bekenden. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• RoD
  • Niet online

RoD

Prutz0r schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:09:
M'n Sony MZ-RH1 heeft een afstandsbediening, dus nergens last van...
Ik vind dat je een speler koopt om de muziek(kwaliteit), niet om er mee op te scheppen tegenover
(on)bekenden. :)
Maar betekent dat dat je je speler constant in je broekzak moet houden? Lijkt me niet. Als ik mijn speler wil bedienen doe ik dat gewoon. Dat je hiermee de aandacht krijgt van (on)bekenden vind ik niet relevant.

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 21:03

LieveNiels

On Fire

Ik doe totaal niet oplettend met mijn 'podje. Als je zover bent dat je om je heen gaat kijken als je hem uit je zak haalt dan heb je imo een te duur apparaat gekocht en kan je hem stiekem eigelijk niet veroorloven. Natuurlijk ben je niet blij als je €300+ apparaatje kans heeft om gejat te worden, maar om nou helemaal panisch te worden als je in een drukke straat loopt, nee dankje. Mijn ipod zit gewoon in mijn jaszak omdat ie in mijn broekzak niet lekker zit (snelle jonge zou em zo mee kunnen nemen) Ik woon trouwens in een klein dorpje in Friesland, miss verklaart dat mijn losse benadering ;) .

Ik ben trouwens ook totaal niet van de 'beschermhoesjes' en 'screenprotectors' het zijn gebruiksvoorwerpen en mooi design met een sok eromheen is nog steeds lelijk.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:11:
[...]

Maar betekent dat dat je je speler constant in je broekzak moet houden? Lijkt me niet. Als ik mijn speler wil bedienen doe ik dat gewoon. Dat je hiermee de aandacht krijgt van (on)bekenden vind ik niet relevant.
Ik zou het in ieder geval niet overdrijven. Vooral ipod's zijn gewild, ik zou er niet te pas en te onpas mee gaan zwaaien.

Ik wissel niet zo veel van muziek op een dag (grote playlists), meestal stel ik 's morgens wat en daar luister ik de hele dag naar. In de tussentijd blijft dat ding in m'n jas / broekzak. Aan/uitzetten gaat met een Creative Zen MicroPhoto ook wel makkelijk.

Zelfde als bijvoorbeeld bij een laptop. Ik ga niet met een enorm herkenbare Crumpler of zelfs Dell tas lopen, maar met een reguliere rugzak.

• RoD
  • Niet online

RoD

Speed24 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:18:
[...]
Ik zou het in ieder geval niet overdrijven. Vooral ipod's zijn gewild, ik zou er niet te pas en te onpas mee gaan zwaaien.
Nee dat niet. Maar ik zorg er wel voor dat er geen onguur uitziende figuren op 20cm afstand me aan staan te staren :P Voor de rest zal het wel wat meevallen.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 21:56
Ik heb m'n gmini 500 gewoon (in een hoesje) in mn jaszak, in mn schoudertas of in mn hand. :+
Ben niet bang dat die gejat wordt, en kijk ook gewoon video's in de bus/trein/op school erop, maar probeer het wel op een niet al te opvallende manier te doen.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-11 22:43
mn iaudio x5l haal ik alleen te voren als k even een ander nummertje op wil zetten. In de trein of de bus hou ik m soms even in de hand, maar hij gaat vrij snel de jaszak weer in.

Verwijderd

Ik luister veel naar muziek over al zelfs en als ik wil skippen of naar een ander nummer dan moet ik hem uit me broekzak halen . Maar om me heen kijken doe ik niet . Als ze hem willen stelen mogen ze het van me proberen . Persoonlijk denk ik dat je er teveel over nadenkt waardoor je angst alleen maar erger word .

( Ben niet echt iemand die je zo even omgooit . )

• Mr1ncr3d1bl3
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:10
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:47:
Ik luister veel naar muziek over al zelfs en als ik wil skippen of naar een ander nummer dan moet ik hem uit me broekzak halen . Maar om me heen kijken doe ik niet . Als ze hem willen stelen mogen ze het van me proberen . Persoonlijk denk ik dat je er teveel over nadenkt waardoor je angst alleen maar erger word .

( Ben niet echt iemand die je zo even omgooit . )
Inderdaad, ik vind het te gek voor woorden dat mensen 'angstig' over straat gaan omdat er een paar gekken rondlopen. Over het algemeen zit mijn fel paarse Sony Walkman in mn broek- of jaszak, maar mocht ik willen skippen of iets opzoeken komt ie er wel uit... ook in Rotterdam :X

Daarnaast zit mn laptop mooi in mn rugzak en gebruik ik die lekker in de trein, iedere onverlaat kan zien dat ik m daar bewaar. Maar ik geef ze de kost dat ding te pikken, ten eerste ben ik niet de kleinste (1.98) en ten tweede weet ik dat ik echt heel boos kan worden, dus dat ding verwisselt niet van eigenaar zonder slag of stoot.

Gekkehuis tegenwoordig dat je op moet passen op straat en je persoonlijke bezittingen aan jezelf vast moet ketenen... 8)7

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:11

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Zelf heb ik m'n Ipod in de borstzak van mijn hemd of in de binnenzak vd jas. Skippen van songs doe ik weinig dus veel 'showen' is er niet bij.
In de metro/trein rondom A'dam is het zowieso slimmer om niet zo te koop te lopen met je mp3 speler, veel 'zeer geïnterreseerde individuen' die liever een poging wagen dan er eerlijk voor te werken.
Als m'n pda de jaszak verlaat dan alleen om goed geklemt in mijn knuist te zitten, degene die denkt hem daar uit te kunnen wurmen zal onvriendelijk worden bejegend ;)

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 21:56
Haha, dat scheelt misschien ook wel, dat ik in de Achterhoek in de trein en bus zit. ;) Daar hoef ik me lekker nergens zorgen voor te maken. :P
Verder is die toch verzekerd, maar ik wil hem niet kwijt raken omdat er ook belangrijke dingen van m'n werk op staan.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:07
Ik hou mijn PDA gewoon altijd lekker in mijn handen om films te kijken wanneer ik in de trein of bus zit. Als er van die irritante jongere dan instappen kijk ik ze soms alleen even vies aan en ga dan weer verder met film kijken. Ik probeer altijd een beetje de 'just leave me alone' uitstraling te hebben. Ik sta ook sowieso mijn stuff echt niet zomaar af bij een bedreiging. Dan maar knokken en hopen dat ik win. Mensen moeten zich gewoon gedragen vind ik. Zij willen geen last van mij en ik niet van hun.

@hierboven
Ik ging trouwens vorig jaar met koninginnendag naar Amsterdam en liep daar tussen een zeer drukke menigde terwijl ik ondertussen met mijn PDA (MDA Pro) een beetje de hele shit aan het filmen was. Niemand die me lastig viel. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Sir_Hendro op 16-01-2007 19:09 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:26

BHQ

Hier MP3-speler in borstvakje van m'n jas zegmaar en om een nummer te skippen boeit me de situatie niet. PDA blijft wel in de tas op onprettige locaties :)

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik maak me er totaal niet druk om. Als iemand hem wil stelen dan moet hij of zij dat maar doen; ik weiger me er druk om te maken. Zeker omdat de kans dat hij gejat wordt toch nihil is en ik elke dag over publieke plaatsen heenloop :P

Trouwens, welk een betere reden kan een gadgetgeile tweaker nou hebben om een nieuwe unit te kopen dan 'Tsja, de oude is gejat!'? :P

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:47
Ik ben altijd erg zuinig op mijn 'gadgets' en laat er ook zeker niemand zonder slag of stoot aan komen. Echter voorkomen is beter dan genezen, ik zorg er dan ook vaak voor dat hij bijvoorbeeld in de trein niet op het tafeltje ligt als ik kans heb in slaap te vallen maar gewoon in mijn binnenzak. Ik ga nu naar china en heb zojuist een 604 wifi van archos gekocht en heb voor de 'risicovollere' plekken een tasje voor om mijn nek gemaakt zodat dat ding op mijn buik hangt (geen binnenzak in mijn jas die meegaat...)

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:10

Quicksilver

Catch these hands

Boeit me dus geen zier. Als iemand denkt mij te kunnen beroven moeten ze dat zeker proberen, of het ze lukt weet ik niet maar ze zullen in ieder geval wel waar voor hun geld krijgen. Ik ga een beetje sneaky ergens een liedje opzetten omdat ik bang ben dat iemand mijn iPod probeert te stelen. In wat voor een land leef je als men al zo denkt. :/

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ach, de kans dat iemand ongewapend een pmd van een gezonde kerel van midden twintig poogt te stelen lijkt me vrij klein :P

En als iemand mij gewapend van mijn Meizu of iPod wil ontdoen, dan mag hij hem meteen hebben hoor :P. Daar ga ik dan weer niet moeilijk over doen; ik ben nogal gehecht aan mijn gladde huidje en een dat is toch wat lastiger vervangbaar dan zo'n pakkie metaal :P

Verwijderd

En wellicht heb je een inboedelverzekering of iets waar je hem nog onder kan laten vallen als het een vrij duur dingetje is?

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:44

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik stop mijn PMD (PDA, iPod nano of Sony PSP) niet angstvallig weg als ik bijv. in de trein zit of op straat loop/op een bankje zit, maar je moet er ook niet mee te koop lopen, dat is problemen opzoeken. In de trein ga ik gerust spelen op mijn PSP (zit zo vaak met mijn laptop in de trein te werken, geen probleem), en ook op straat is het geen probleem, zolang je je omgeving maar in de gaten blijft houden (niet te opvallend natuurlijk ;)). Dat laatste is wat mij betreft het belangrijkste!

PS: ik ben opgegroeid en woon nog steeds in Rotterdam, dus het heeft zeker niet te maken met het wonen in kleine dorpjes en dan naief zijn. Juist uit die kleine dorpjes hoor ik zo vaak dat het 's avonds onveilig is in de metro in R'dam. Nergens last van! :)

[ Voor 21% gewijzigd door [BoSS] op 16-01-2007 22:53 ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Geen benauwd gedoe.

Mijn iAudio X5L ligt in de trein vaak genoeg op het tafeltje, en in de metro even van track wisselen maak ik ook geen probleem van. Met de laptop op schoot in de trein, of even een broodje eten en gelijk even internetten op een op accespoint, vaak genoeg gedaan, en zal het nog vaak doen. Nooit problemen mee gehad en door wisseldiensten zit ik regelmatig op "onveilige" tijden in de trein. Ik denk er niet eens over na.

Wat ook misschien een factor is, dat de waarde van mijn PMD/Laptop maar peanuts is, in vergelijking met wat ik soms meesleep aan fotogear. Dat fotospul is dan wel gedekt met een goede speciale verzekering, maar ik heb al snel zo'n voor 3000 euro bij me, wat makkelijk op kan lopen tot aan het dubbele, als ik meerdere digitale bodies/veel lenzen meeneem.
En dat meenemen naar Amsterdam centrum om twee uur 's nachts voor fotos, maak ik geen probleem van.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Verwijderd

tsja ik heb een iaudio g3, dat is volgens de meeste mensen een goedkoop kutdingetje en wil niemand toch jatten. (ik weet gelukkig wel beter) Alle dieven geilen alleen maar op iPod's en mp3-spelers/pda's/laptops en andere apparaten met grote schermpjes

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Kan me niks schelen hoor.. alleen op echt risico gebieden ga ik niet open en breed met me telefoon of mp3 zitten spelen. Maar ben niet bang dat iemand hem steelt..

Verwijderd

Ik ben zeker niet bang dat mijn Archos Gmini500 gejat wordt. Sowieso omdat ik hem nooit open en bloot laat liggen of niet bij me houdt (behalve op school als ik aan het pissen ben, dan stop ik hem in men tas en laat men tas op de gang :P ). Daarnaast ben ik, hoewel ik niet erg lang ben, wel redelijk breed (niet dik :) ): met de potentiële dief loopt het iig niet goed af :9

Daarnaast heb ik hem voor 3 jaar verzekerd tegen schade en diefstal, hoewel ik die verzekering alleen voor het eerste heb genomen (het scherm is nogal kwetsbaar).

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
Heb dit nou echt nooit dat ik erg voorzichtig mee doen. Ook in Amsterdam Zuid-Oost loop ik gewoon met Ipod Video in de hand rond. Ook in de Metro en trein heb ik hem vaak gewoon in me handen.

Knappe jongen die het probeert te jatten. Maar dat zie je niet door een account op internet haha. Maar goed, geen problemen dus.

Verwijderd

Ik heb een Creative NOMAD 3, zo'n grote ja. De stekker van de oordopjes is ook groot (tegen draadbreuk) en daardoor past het wel in mijn broekzak maar het zit niet lekker. In de bus heb ik heb gewoon in mijn hand. Als er weer een iPod fan naast me zit zie ik ze kijken naar DE speler, maar verder erger ik me er niet aan dat ze er naar kijken. Diefstal gevoelig is hij ook niet.

Verwijderd

Mensen lopen sowieso al met een boogje om me heen. Ik heb nog nooit een apparaat uit het zicht gehouden om redenen van angst voor beroving oid. Hou wel van wat discussie op het perron ofzo over wat voor player iemand heeft, oogst ook veel bewondering voor mijn Uxcell Glacier, cheapo Chipod die veel leuker is dan een ipod.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:59

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Tegenwoordig gebruik ik m'n PDA ook als muziekplayer, scheelt weer een apparaat meesjouwen (totdat ik straks weer een nano koop O-) ), maar ik laat 'm over het algemeen in mn jaszak zitten. Nummertje skippen doe ik bijna nooit omdat ik veel livesets luister, en mocht ik echt wat willen opzoeken e.d. kan ik dat zo in mn jaszak doen. Eigenlijk doe ik dat altijd zo, nooit echt bewust gedaan. Wel let ik er op dat als ik 'm er uit haal ik dat niet doe als er net een onfris uitziend figuur m'n kant op staat te loeren.

HENG HENG

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Marc H schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:01:
Geen benauwd gedoe.

Mijn iAudio X5L ligt in de trein vaak genoeg op het tafeltje, en in de metro even van track wisselen maak ik ook geen probleem van. Met de laptop op schoot in de trein, of even een broodje eten en gelijk even internetten op een op accespoint, vaak genoeg gedaan, en zal het nog vaak doen. Nooit problemen mee gehad en door wisseldiensten zit ik regelmatig op "onveilige" tijden in de trein. Ik denk er niet eens over na.

Wat ook misschien een factor is, dat de waarde van mijn PMD/Laptop maar peanuts is, in vergelijking met wat ik soms meesleep aan fotogear. Dat fotospul is dan wel gedekt met een goede speciale verzekering, maar ik heb al snel zo'n voor 3000 euro bij me, wat makkelijk op kan lopen tot aan het dubbele, als ik meerdere digitale bodies/veel lenzen meeneem.
En dat meenemen naar Amsterdam centrum om twee uur 's nachts voor fotos, maak ik geen probleem van.
Voor 3000-6000 euro aan fotomateriaal in je tas? Gebruik je dat voor professionele photoshoots ofzo want voor de partyfotograaf zal het behoorlijk zeulen zijn :P

Leegte

Verwijderd

Ik houd m gewoon in mn zak, zorg dat ik hem voel enzo.
Over mn MP3 speler heb ik het.

Ben nieuw hier <:o)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 19:11 ]

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:59

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:11:
Ik houd m gewoon in mn zak, zorg dat ik hem voel enzo.
Over mn MP3 speler heb ik het.

Ben nieuw hier <:o)
Niet over je biljartspel? :+

Eigenlijk heb ik dat al jaren als automatisme, vanaf de middelbare school eigenlijk. Ding zat toch altijd in mn binnenzak.
LieveNiels schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:17:
Ik doe totaal niet oplettend met mijn 'podje. Als je zover bent dat je om je heen gaat kijken als je hem uit je zak haalt dan heb je imo een te duur apparaat gekocht en kan je hem stiekem eigelijk niet veroorloven. Natuurlijk ben je niet blij als je €300+ apparaatje kans heeft om gejat te worden, maar om nou helemaal panisch te worden als je in een drukke straat loopt, nee dankje. Mijn ipod zit gewoon in mijn jaszak omdat ie in mijn broekzak niet lekker zit (snelle jonge zou em zo mee kunnen nemen) Ik woon trouwens in een klein dorpje in Friesland, miss verklaart dat mijn losse benadering ;) .

Ik ben trouwens ook totaal niet van de 'beschermhoesjes' en 'screenprotectors' het zijn gebruiksvoorwerpen en mooi design met een sok eromheen is nog steeds lelijk.
Wat heeft de prijs precies te maken met het feit dat ik 'm niet graag laat jatten? Persoonlijk interesseert de aanschafprijs me geen hol, als ik iets wil hebben dan koop ik dat, maar dat betekent nog niet dat ik 'm in het aangezicht van een of ander guur onverlaat hou en zo het risico loop 'm kwijt te raken.

[ Voor 61% gewijzigd door Spacecowboy op 19-01-2007 21:12 ]

HENG HENG

• Neerio
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-11 14:49

Neerio

bezorgt ook bij regen

ik stop mijn Philips go gear 6320 meestal gewoon in mijn zak.
maar ik haal hem er best wel vaak uit om even een nummertje te skippen

HDD 6320 is LIeeev

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik heb mijn iAudio A2 altijd in mijn handen als ik op straat loop (zou niet weten waar ik hem zou moeten stoppen :X zo klein is hij niet) Maar natuurlijk wel altijd in het leren hoesje en met polsbandje om, dan lijkt het net een oude walkman ofzo :+ Toch nog handig dat hij zo groot is. Ik hou hem wel altijd even wat steviger vast als er wat ongure type's rondlopen. Maar verbergen.. nee dat zeker nooit :)

This space is occupied

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb mijn iRiver H320 in mijn binnenzak zitten, dus doe ik gewoon mijn rits open en mijn hand in mijn binnenzak en ga ik gewoon een nummer verder. Dus geen hond die hem ziet.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Kiwiknaapje schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:03:
[...]

Voor 3000-6000 euro aan fotomateriaal in je tas? Gebruik je dat voor professionele photoshoots ofzo want voor de partyfotograaf zal het behoorlijk zeulen zijn :P
< offtopic >

Nee, gewoon uit de hand gelopen hobby. Fotografeer sport/actie met een Canon 30D met goede (lees dure) lenzen. Heb het afgelopen jaar ook erg weinig gefotografeerd. mijn enige fotografische evenement waar ik serieus heb lopen fotograferen is de open dag van de luchtmacht geweest.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Verwijderd

Omg :')

• Jado
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Jado

Californication

Ha, bij mij moeten ze het niet proberen, ten eerste heb ik meestal enkel een
eeuwenoude creative Muvo stickje op zak met amper 128MB, en als ze hem
dan jatten (wat eigenlijk ook stroef gaat want hij hangt vast aan m'n broek)
is m'n conditie zodanig goed dat ik tegelijk politie kan bellen en erachter kan blijven lopen :P
Uiteraard pas ik wel op met het dragen van wat duurder spul maar het milieu waar ik in
verkeer is helemaal niet zo duister als 't eruit ziet :)

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

Pagina: 1