Aanschaf 42 inch LCD

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 09:09
Hallo allemaal,

Ik ben aan het kijken voor een 42 inch LCD scherm voor gebruik met mijn xbox 360, DVD's kijken en wat mogelijk in de nabije toekomst van alles aan HD mogelijkheden komt.

Ik heb al een 32 inch LCD TV, maar wil nu nog een maat groter erbij.
Nu is mijn oog gevallen op de Philips 42PF7411/10 die voor +/- 1400 euro te krijgen is, zie ook deze link:
http://www.consumer.phili...BFNITXJ0RMRESHQFHKFSEKI5P

Deze LCD heeft echter een resolutie van 1366 x 768 (dus max echt 720p weergave) en nu is mijn vraag of dit een te lage resolutie is voor deze schermgrootte of niet? Een full HD 42 inch van een bekend merk is al snel 1000 euro duurder. Ik zit overigens redelijk dicht op dit scherm (minder dan 3 meter).

Wie kan mij hier iets zinnigs over vertellen? Alvast bedankt!

Verwijderd

Dat hangt van je eigen eisen af. Wil jij echt top of the bill beeld, dan moet je doorsparen. Anders is 720p/1080i prima. Staar je vooral niet blind op resoluties maar kijk ook naar beeld/kleur en andere kenmerken.

Verder valt er genoeg hier te lezen over het 1080p ge-eikel. Leuk topic om mee te beginnen is:

1080p zinloze resolutie voor plasma / LCD?

Verder denk ik niet dat dit topic nog lang open blijft :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Inderdaad, bovengenoemde topic voldoet prima voor het vinden van een antwoord :) (en ook verdere discussie hierover)

[ Voor 18% gewijzigd door voodooless op 16-01-2007 15:55 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.